روف گاردن چیست؟

روف گاردن

آنچه در این مطلب می خوانید

امروزه حین عبور از خیابان‌ها یا رفتن به محیط‌هایی مثل رستوران یا بیمارستان و حتی محیط کار، نگاهمان محو محیط‌های سرسبز و زیبایی روی سقف این اماکن می‌شود و باعث به وجود آمدن این سؤال در ذهن ما می‌شوند که این مکان‌ها دقیقاً چه هستند؟ به این امکان رووف گاردن گفته می شود.

روف گاردن. به فضای سرسبز، زیبا و با طراوتی که بر روی سقف اماکن مختلف ازجمله اماکن تجاری، صنعتی و مسکونی قرار گرفته‌اند، روف گاردن گفته می‌شود. روف گاردن درواقع کلمه‌ای انگلیسی متشکل از roof و garden به معنای باغی در پشت‌بام می‌باشد که در زبان فارسی هم با نام انگلیسی آن رایج شده است. در بعضی موارد به آن green roof یا بام سبز نیز گفته می‌شود.

روف گاردن ها محدود به مکان خاصی نیستند و حتی شما ممکن است با قرار دادن چند گلدان بر سقف منزل خود، آنجا را تبدیل به روف گاردن کنید! آن‌ها می‌توانند محیطی برای بازی، کاشت گیاهان، سایه‌بان یا فقط یک فضای سبز باشند. هرچند برای ساخت و طراحی روف گاردن های بزرگ‌تر به معماری، مراحل و فرایندهایی ویژه‌ای نیاز است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

شما دوست عزیز می‌توانید برای طراحی و اجرای انواع مختلف روف گاردن متناسب با سلیقه و فضای مورد نظر خود، با گروه صنعتی کارن روف، گروهی متخصص و باتجربه در ساخت و طراحی روف گاردن، آلاچیق، تراس، پاسیو و … ارتباط برقرار کنید.

https://aparat.com/v/vGOkr

 

نقش و مزایای روف گاردن در محیط

اولین نقشی که با مشاهدهٔ روف گاردن ها ممکن است به‌راحتی به آن پی ببریم، نقش دکوراتیو و تأثیر دوچندان آن‌ها در زیباسازی معماری ساختمان و شادابی محیط است.

از نقش چشمگیر روف گاردن ها در بالا بردن کیفیت هوا، معتدل‌سازی دمای محیط و همچنین کاهش آلودگی از طریق جذب دی اکسید کربن هوا و تولید اکسیژن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. با صرف اوقات فراغت خود در روف گاردن ها به‌راحتی از محیط پر از ترافیک و سروصدای زندگی شهری دور خواهید شد و احساس آرامش و طراوت جای خود را به شلوغی روزمره می‌دهد.

روف گاردن ها می‌توانند به‌صورت یک عایق طبیعی عمل کنند. این باغ‌های زیبا با دریافت انرژی خورشید و ذخیره آن، می‌توانند شما را از استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی در فصل‌های مختلف سال بی‌نیاز کنند.

یکی دیگر از مزایای روف گاردن ها کشت مواد غذایی است که از این فرایند به‌عنوان کشاورزی در بام یاد می‌شود و به کمک باغ‌های کانتینر دار و سیستم‌های بخصوص خود انجام می‌شود. هرچند کشت گیاهان و سبزیجاتی که شرایط نگهداری ویژه‌ای ندارند و می‌توان آن‌ها را به‌آسانی در محیط رشد داد، برای کاشت در فضای روف گاردن نیز مناسب هستند.

گیاهان موجود در روف گاردن ها آب باران را جذب می‌کنند و باعث کاهش رواناب و تخلیه آب طوفان می‌شوند.

مزایای روف گاردن در ساختمان های شهری

استفاده از روف گاردن برخلاف تصور می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند. قیمت کمتر ساخت بام های معمولی یک نتیجه گیری کوتاه مدت بوده و هزینه های بلند مدت نگهداری و تعمیر بام های معمولی بیشتر از روف گاردن است.

جدا از زیبایی برای بهبود هوای نواحی پر جمعیت و کمک به کاهش آلودگی هوا بهتر است روف گاردن را بر روی پشت بام و یا تراس خود اجرا کنید. فرقی نمی کند این گیاهان بر روی زمین کاشته شوند یا بر روی دیوار، گیاهان روف گاردن علاوه بر جذب گرد و غبار به تولید اکسیژن، خنک کردن شهر در ماه های گرم تابستان و گسترش نمای سبز و فضایی طبیعی کمک می کند

مزایای روف گاردن برای صاحبان خانه:

• افزایش 2 یا 3 برابری طول عمر سقف ساختمان ها (تا 60 سال)
• کاهش هزینه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع
• کاهش اتلاف انرژی و درنتیجه کاهش هزینه های مربوط به سیستم های گرمایشی در زمستان
• طراحی روف گاردن ابزای است برای مدیریت سیلاب ها
• ارزش قیمت و ارزش ملک
• دریافت تشویق از طرف دولت و شهرداری
• روابط عمومی را بهبود بخشد؛ زیرا مکانی برای دورهمی و تفریح خواهد بود.
• فضای بی استفاده را به فضای باغ تبدیل می کند.

مزایای روف گاردن برای محیط زیست:

• جلوگیری از سرریز شدن فاضلاب های ترکیبی
• کاهش اثرات مونوکسید کربن
• آلودگی نیتروژن از باران را از بین می برد.
• اثر باران اسیدی را خنثی می کند.
• ایجاد زیستگاه برای حیات وحش.

مزایای روف گاردن برای جامعه:

• کاهش جریان روان آب باران و سیلاب ها
• کاهش اثرات “جزایر گرمایی شهری”
• کاهش دود و آلودگی و بهبود کیفیت هوا
• کاهش سر و صدا
• کاهش تقاضای انرژی
• ساختمان ها و فضای شهری را زیباتر می کند
• ارائه فضای سبز

روف گاردن

انواع باغ‌های روف گاردن

باغ‌هایی که در روف گاردن ها تشکیل می‌شوند، عمدتاً بر سه نوع هستند: گسترده، فشرده یا متمرکز، نیمه فشرده یا نیمه متمرکز.

باغ‌های گسترده روف گاردن

باغ‌های گسترده به حداقل لایه بستر خاک نیاز دارند (20 تا 30 سانتی‌متر) و نگهداری و مراقبت از آنان اصلاً دشوار نیست. همچنین نیازی به رعایت استانداردهای ایمنی اضافی ندارند. این باغ‌ها برای انبارها، گاراژها، پشت‌بام‌ها یا سایر مکان‌های اضافی اطراف خانه مناسب هستند. درعین‌حال، این نوع روف گاردن از زیبایی کمتری برخوردار است زیرا نوع پوشش گیاهی که روی این روف گاردن رشد می‌کند بسیار محدود است.

چمن، گلسنگ و خزه بهترین پوشش گیاهی برای این نوع باغ‌ها هستند. این نوع روف گاردن ازنظر نوع پوشش گیاهی و فضای ساختمانی از قیمت کمتری برخوردار است و برای آب‌وهوای مرطوب ایده آل است.

باغ‌های فشرده روف گاردن

این باغ‌ها به لایه عمیقی از خاک و محوطه‌سازی و نگهداری منظم نیاز دارند و در این زمینه از هیچ‌گونه محدودیتی برخوردار نیستند. در بعضی موارد، ساختار سقف باید از طریق افزودن کف یا مهاربند اضافی تقویت شود تا بتواند وزن ترکیبی خاک، گیاهان و بارندگی را در خود جای دهد. علاوه بر این، این نوع روف گاردن به ساخت‌وسازهای بزرگ و پایدار نیاز دارد و ازاین‌ رو بیشتر ساختمان‌ها برای باغ‌های فشرده مناسب نیستند.

پوشش گیاهی باغ‌های فشرده مشابه باغ حیاط خانه می‌باشد و گیاهان مختلف مانند گل‌ها، بوته‌ها، درختان و چندین عنصر پارک را می‌توان در این نوع باغ‌ها کاشت و شامل محدودیتی در این زمینه نیستند. توجه داشته باشید که علاوه بر نیازهای اصلی در نگهداری روف گاردن فشرده، در هنگام آبیاری نیز توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

روف گاردن

باغ‌های نیمه فشرده

این نوع روف گاردن به لایه خاک نسبتاً عمیق‌تری نیاز دارد(30 سانتی‌متر تا یک متر) که باعث می‌شود گونه‌های گیاهی متنوع‌تری را در خود جای دهد. به دلیل این نوع پوشش گیاهی، مسئولیت بیشتری برای نگهداری خاک و آب وجود دارد لذا به ساختار باثبات‌تری نیاز است.

سرده‌ای از گل‌های ناز که به دلیل شادابی نیازی به آبیاری مکرر ندارند و گیاهان بوته‌ای برای رشد در این محیط مناسب هستند. گل‌های وحشی که نیازی به نگهداری ندارند نیز می‌توانند به‌راحتی در چنین باغ‌هایی پرورش داده شوند.

هدف از ساخت روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا بام سبز در ایجاد آرامش و روحیه مثبت نقش به سزایی را دارد و برای یک زمان محدود هم که شده ما را از تمام شلوغی ها، آلودگی ها و استرس های زندگی دور نگه می دارد. بزرگی و وسعت روف گاردن چندان اهمیتی ندارد بلکه این وجود فضای سبز و مطلوب در ساختمان است که بسیار مورد توجه قرار دارد.

افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی را صرف کنند و از طرفی نیاز به مکانی دنج و آرام را احساس می کنند تا بتوانند از باغ بام کوچکی در نزدیکی محل زندگی خود استفاده کنند، می توانند یک روف گاردن کوچک با حداقل ابعاد و مساحت، در بخشی از بام خود ایجاد کنند.

تا با صرف هزینه‌ای محدود و بودجه‌ای مناسب، بتوانند برروی پشت بام خود، محلی برای گذراندن اوقات فراقت داشته باشند. در چنین فضایی از حداقل المان های لازم در طراحی فضا استفاده می شود. در این خصوص حتما باید با طراحان و کارشناسان مشورت نموده، تا ایشان بتوانند بهترین و کاربردی ترین فضا را در پشت بام ایجاد کنند.

 

طراحی و اجرای روف گاردن در تهران

مراحل اجرای روف گاردن به چه صورتی است؟

در مرحله اول کارفرما با تیم طراحی و مشاوره تماس گرفته و بعد از بازدید محل پروژه نیازها و خواسته های خود را از بام سبز به آن ها میگوید. و مهندسین و کارشناسان با حضور درمحل مقاومت پشت بام شمارا می سنجند و برداشت اولیه خود را برمبنای درخواست کارفرما ابعاد و عوارض سطح بام را به کارفرما اطلاع میدهد.

بازدید و مشاوره شامل: نقشه برداری، بررسی تجهیزات لازم، ایده‌پردازی، طراحی اولیه و بررسی ظرفیت توان سقف، که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لازم برای ساخت یک باغ زیبا می‌باشد.

مرحله دوم شامل فراهم کردن شرایط، اجرای کارهای‌تاسیساتی از قبیل لوله کشی، برق کشی، بکارگیری سیستم‌های مراقبت، زهکشی، آلاچیق روف گاردن و نصب سیستم روف گاردن چند لایه است.

تیم طراحی با توجه به برداشت های وضع موجود و خواسته های کارفرما طراحی روف گاردن را به صورت پلان  انجام می دهند و به همراه فاکتراجرا و هزینه های جاری را برای اجرای روف گاردن در اختیار کارفرما قرار میدهند.

 وسایل اولیه طراحی در ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام شامل:

  • انواع گلدان و فلاورباکس و…
  •  ساخت آلاچیق چوبی یا فلزی باز بر روی پشت بام
  •  ساخت آلاچیق بسته برای استفاده در چهار فصل سال
  •  ایجاد حفظ حریم خصوصی با پوشش گیاهی
  •  طراحی و ساخت آبنما
  •  تعبیه میز و صندلی و چتر محوطه فضای باز

 روف گاردن چیست

در مرحله طراحی بام سبز به چند نکته باید توجه نمود شامل:

  •  تراکم پوشش گیاهی در طراحی بام
  •  گونه های گیاهی مورد استفاده در طراحی گاردن روف
  •  وجود گرین وال مدولار در طراحی
  •  وجود پرگولا و سایه بان در بام سبز
  •  سیستم آبیاری (قطره ای اتوماتیک با تایمر یا قطره ای دستی یا بدون آبیاری) و…
  •  تعداد اقلام مورد استفاده مانند (فلاورباکس، آبنما، باربیکیو، سایبان چتری و…)
  •  استفاده از آلاچیق یا آتریوم در طرح
  • درصد استفاده از متریال های متفاوت در کف (چوب، شن تزئینی، سنگ قلوه و…)

سه مرحله اجرا روف گاردن

پس از تایید پلان طراحی شده اجرای بام سبز در چند فاز به سبک پرتابل مدولار انجام میشود.

فاز اول تولید فلاورباکس یا گلدان و…
فاز دوم اجرای قسمت های سفارشی
اجرای قسمت های سفارشی بر روی بام مانند آلاچیق، پرگولا، باربکیووآتشگاه، سیستم آبیاری اتوماتیک و… میباشد که تیم اجرا مهندس ناظر و اکیپ کارگران ماهر این کار انجام میدهند.

پس از اجرای این مرحله، اقلام پیش ساخته بر اساس طرح نهایی بر روی بام چیده میشود.

فازسوم بخش پایانی، بررسی و رفع ایرادات جزئی است.‎

سایبان چتری چیست؟

سایبان چتری یکی از المان های فانتزی و جذاب برای دیز باغ ها و روف گاردن ها می باشد. این محصول مانند سایر ابزارهای مشابه خود، دارای پارچه پلی استر برای سقف است. پلی استر با داشتن خاصیت نانو، در برابر آب مقاومت بسیار بالایی دارد.

بنابراین در هنگام بارندگی و بارش برف و باران، میتوان از سایبان چتری برای محافظت از مبلمان روف گاردن استفاده نمود. با وجود تمایل افراد به محیط های طبیعی و برگرفته ازروف گاردن ، ایجاد روف گاردن راه حل مناسبی برای دستیابی به این امر است.

شکل ظاهری سایبان چتری به عنوان یک متریال زینتی و کاربردی، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛
استفاده از سایبان چتری هم در روزهای آفتابی و هم در شرایط ابری و بارانی لذت بخش می باشد و شما را از فضای تکراری و یکنواخت ساختمان خارج می کند. این محصول به دلیل استفاده در فضای خارجی، دارای المان هایی است که در برابر اشعه خورشید، آب و حرارت مقاومت می نماید.

با استفاده از سایبان چتری و انتخاب مبلمان محوطه مناسب آن، می توانید فضایی دنج برای استراحت روزانه در محوطه روف گاردن و یا فضای باغ ایجاد نمایید.

مشخصه های مبلمان ایده آل روف گاردن

برای مبله کردن روف گاردن یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار ، شرایط آب و هوایی است .
به عنوان مثال استفاده از مبل های بیرونی که از چوب ساخته شده اند در مناطقی که از بارش فراوان برخوردار هستند ، انتخاب ایده آلی نخواهد بود زیرا طول عمر لوازم چوبی در صورتی که با رطوبت مواجه باشند ، کوتاه تر از حد معمول خواهد بود

انواع مبلمان مناسب برای روف گاردن

مبلمان های بیرونی دارای انواع مختلفی هستند که برای طراحی و یا بازسازی ساختمان در بخش روف گاردن می توان بهترین نوع آن را که تناسب بیشتری با محیط در اختیار دارد را لحاظ نمود . مبلمان مورد استفاده در بام سبز می تواند یکی از انواع چوبی ، حصیری ، پلاستیکی و فلزی باشد که انتخاب هر نوع از آنها مزایا و معایب خود را دارد .

مبلمان مناسب روف گاردن

به کار گیری مبلمان چوبی در طراحی روف گاردن زمانی ایده آل خواهد بود که برای چیدمان آنها یک آلاچیق در نظر گرفته شود . در این حالت برای مقاوم سازی سطح چوب باید از لایه ای ضد آب استفاده شود تا مانع از کوتاهی طول عمر تجهیزات گردد . مبلمان فلزی روف گاردن می تواند از جنس آلومینیوم ، استیل و یا آهن در نظر گرفته شود که استفاده از انواع آهنی آن بر سایرین برتری دارد . مبلمان پلاستیکی ارزان ترین نوع مبل در دسترس هستند که تنها حسن آنها قیمت پایین آنها است ولی از نظر جلوه ظاهری به هیچ وجه با سایر انواع قابل قیاس نیستند . مبلمان حصیری گزینه ای ایده ال برای استفاده در مناطق شمالی کشور و آب و هوای شرجی هستند .

انواع باربیکیو روف گاردن

باربیکیو و کاربرد آن در روف گاردن

باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز یکی از مباحث مهم طراحی دکوراسیون روف گاردن و فضای سبز است. این المان، یکی از ایده‌های جدید برای استفاده از کباب پز است همچنین می‌توان انواع کوچک‌تر و کم‌جاتر باربیکیو را درپشت بام نصب نمود. یکی از مزایای استفاده از کباب پز و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز، جمع شدن اعضای خانواده و دوستان، برای یک دورهمی مفرح و خوشمزه است،در ادامه با انواع باربکیو روف گاردن بیشتر آشنا می شویم.

انواع باربیکیو برای روف گاردن

  •  باربیکیو گازی
  • باربیکیو ذغالی
  •  باربیکیو سنگی
  • باربیکیو آجری
  •  باربیکیو برقی

انتخاب گل و گیاه بام سبز

بعد از آماده شدن زیر ساخت برای کاشت بر اساس طراحی انجام شده گیاهان کاشته میشوند.
معمولا گیاهانی که مقاومت بیشتری در برابر آب هوامختلف دارند را برای روف گاردن انتخاب میکنند.
میتوان از ترکیب درختان، درختچه ها، گیاهان سبز دائمی، گل های فصلی و… در بام سبز استفاده کرد.

روف گاردن چیست؟

انواع گیاهان و درختچه‌های مناسب برای روف گاردن

گل طاووسی در روف گاردن

درختچه های طاووسی علاوه بر داشتن رنگ و بویی زیبا، توانایی تحمل شرایط آب و هوایی خشک را دارد. این گیاه در فصل بهار گل می‌دهد. در استفاده از گل طاووسی در روف گاردن باید توجه داشت که ارتفاع این گیاه درختچه مانند می‌توان به دو متر برسد.

گل کاغذی در روف گاردن

گل کاغذی نیز از درختچه‌های مناسب کاشت در محیط روف گاردن است. این گیاه تقریباً در تمامی طول سال گل می‌دهند و از آن‌ها می‌تواند برای زیبایی بخشیدن به فضای روف گاردن بهره برد. خاک دارای زهکشی خوب و کمی اسیدی و آب و هوای گرم و خشک برای این گیاه ایده آل است. گل‌‌های کاغذی از جمله گیاهان رونده هستند و از همین رو سعی کنید بستر لازم برای بالا رفتن آن‌ها فراهم کنید و یا صرفا آن‌ها را در کنار دیوار بکارید.

درختچه توری در روف گاردن

درختچه‌های توری از جمله گیاهان بسیار مناسب شهر های جنوبی با آب هوای گرم و خشک است. این گیاه گرما دوست است وتحت شرایط تابش مستقیم نور خورشید رشد می‌کند و آب و هوای مرطوب و سرد چندان برای آن مناسب نخواهد بود.. گل‌های این گیاه با شکوفا شدن بیش از 2 ماه دام خواهند آورد.

درختچه فوتونیا

درختچه‌های  فیتونیا نیز به دلیل همیشه سبز بودن و مقاومت بالایی که دارند گزینه بسیار مناسب برای استفاده در روف گاردن هستند. بر خلاف بسیاری از گیاهان و درختچه‌های همیشه سبز که رنگ و رویی عمدتاً ساده دارند این درختچه دارای برگ‌های سبز، گل‌های سفید و شاخه‌های قرمز است. این سه رنگ در کنار یکدیگر بسیار به چشم می‌آیند. این درختچه در شرایط نور مستقیم خورشید به خوبی رشد می‌کند. برگ‌های جوان قرمز که به تدریج به سبز تیره تغییر رنگ می‌دهند. ارتفاع این درختچه‌ها تقریباً به بیش از یک متر نیز می‌رسد.

ساکولنت و کاکتوس در روف گاردن

ساکولنت و کاکتوس از جمله بهترین گیاهان گوشتی برای استفاده در روف گاردن هستند که انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها در برابر گرما و برخی نیز در برابر سرما مقاوم هستند. از نظر رنگ و اندازه نیز دست در انتخاب گونه‌های مختلف این دو گیاه باز است. گل ناز از جمله ساکولنت‌های بسیار مناسب برای استفاده در روف گاردن هستند.

 گل مینای دائم  در روف گاردن

مینای دائم از جمله گیاهان و گل‌های مناسب برای کاشت و پرورش در روف گاردن و خاک با عمق 20 تا 30 سانتی‌متر است. این گیاه در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاوم است. گل‌های آن بنفش تا زرد رنگ هستند که در اواخر بهار و تابستان شکوفه می‌زنند.

انواع سرخس در روف گاردن

سرخ انواع مختلفی دارد و لانه پرنده‌ای، شاخ گوزنی و پا خرگوشی از انواع اصلی آن به شمار می‌روند. سرخس‌ها در نور مستقیم به خوبی رشد می‌کنند و رطوبت و گرما را دوست دارند. خاک خوب با آب دهی مناسب و به موقع شرایط ایده آل برای رشد این گیاه است. امکان کاشت سرخس پا خرگوشی در گلدان وجود دارد.

پیتوس طلایی در روف گاردن

پیتوس از جمله گیاهانی است که در بسیاری از خانه‌های ما ایرانی‌ها پرورش داده می‌شود. پیتوس در شرایط مختلف نور به خوبی رشد می‌کند و کم و زیاد شدن نور تأثیری بر آن ندارد و خود را به خوبی با آن وفق می‌دهد. از طرفی هم در هر نوع خاکی و میزان آب زیاد هم به خوبی رشد می‌کند. بر همین اساس و با توجه به قدرت تطابق پذیری بسیار بالایی که دارد از جمله بهترین گیاهان برای کاشت در روف گاردن است.

گیاهان چند ساله علفی

استفاده از گیاهان چند ساله می‌تواند هم هزینه و هم زحمت داشتن روف گاردن را تا حد زیادی کاهش دهد. انواع مختلفی از گیاهان چند ساله وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در روف گاردن بهره برد. آویشن، میخک، گل استکانی و گچ‌دوست از جمله این گیاه‌ها هستند که در ضخامت‌های خاک تا 10 سانتی‌متر به خوبی رشد می‌کنند.

تاریخچه روف گاردن

روف گاردن ها از گذشته در انواع مختلف وجود داشتند اما به شکل امروزی نام و فضا و طراحی ویژه‌ای به آن‌ها اختصاص داده نشده بود. یکی از اولین روف گاردن ها در ایتالیا و در سال 1463 میلادی ساخته شد و پس از آن در دهٔ 1890، روف گاردن ها در آمریکا و نیویورک به محبوبیت دست یافتند. اگرچه باغ‌های پشت‌بام عمدتاً به‌عنوان یک امر جدید و فرح‌انگیز برای ثروتمندان کاشته شده و از آن‌ها استفاده می‌شد، اما در اواسط دهه 1970 سیستم جدیدی برای ساخت روف گاردن ها در آلمان ایجاد شد و به شکل گسترده‌تری در بازار عرضه شدند و از سال‌های 2000 به بعد به‌طور کامل جای خود را در زندگی امروزی به دست آوردند.

انواع کلاس های روف گاردن

مشخصات روف گاردن کلاس( الف)

کف بام:سنگ یا موزائیک
فضای اطراف:پوشش گیاهی وشمشاد
وسط:پوشش چمن طبیعی ومصنوعی
اجرای فضای سبز:عایق کاری و زهکشی
جنس مبلمان ترموود
دارای الاچیق،پرگولا
نورپردازی:چراغ محوطه و نورمخفی

روف گاردن چیست؟

مشخصات روف گاردن کلاس(ب)

کف بام: ترموود
پوشش گیاهی فضای اطراف :گیاهان طبیعی و کاج
اجرای فضای سبز:باکس ترموود،فلاور باکس
جنس مبلمان حصیرو چرم
دارای آلاچیق وپرگولا
نورپردازی:چراغ محوطه

مشخصات روف گاردن کلاس(پ)

کف بام:ترموود پلکانی
جنس مبلمان:ترموود
دارای آلاچیق یا سایبان
نورپردازی:چراغ باغی ،نور مخفی

قیمت روف گاردن چگونه توسط گروه مهندسی کارن روف محاسبه می گردد؟

قبل از اجرای هر پروژه روف گاردن (بام سبز) توسط گروه مهندسی کارن روف، با توجه به نوع پروژه، کارشناس متخصص به محل پروژه اعزام می شود و به صورت رایگان از محل بازدید انجام می دهد. سپس با توجه برداشت های انجام شده توسط کارشناس و نیازهای کارفرما و با توجه به مقیاس کار، طراحی دو بعدی( یا سه بعدی در صورت درخواست کارفرما) در قالب ۲ الی ۳ طرح متفاوت با بازه قیمتی متفاوت، در واحد طراحی کارن روف انجام می گیرد.

مطابق طراحی های انجام شده، پیش فاکتوری ارائه می گردد که در آن کلیه هزینه های اجرای روف گاردن (بام سبز)، به تفکیک هزینه اقلام، اجرا، نصب و … و زمان اجرای پروژه برای کارفرما صادر می گردد.‎ برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت روف گاردن خود میتوانید از طریق شماره ۰۲۱۷۲۴۵۴ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 روف گاردن چیست؟

گروه صنعتی کارن روف بهترین تیم طراحی و اجرای روف گاردن

همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با تعریف روف گاردن، نقش، مزایای روف گاردن و انواع آن آشنا کنیم. فراموش نکنید که طراحی و ساخت روف گاردن ها نیاز به اصول، قوانین و شرایط بخصوصی دارد و بدون مشاوره و کمک افراد متخصص و باتجربه، به‌تنهایی نمی‌توان دست به کار شد. دیگر نیاز نیست در مورد چگونگی ساخت و طراحی روف گاردن خود نگران باشید؛ گروه صنعتی کارن روف، متخصص در طراحی و تولید انواع روف گاردن، دیوار سبز و ارائه‌دهنده انواع پروفیل چوب پلاست های باکیفیت، آماده است تا بهترین خدمات را در این زمینه برای شما ارائه دهد.

 

سوالات متداول روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا باغ بام به فضای سرسبز، زیبا و با طراوتی که بر روی سقف اماکن مختلف ازجمله اماکن تجاری، صنعتی و مسکونی قرار گرفته‌اند، روف گاردن گفته می‌شود.
قیمت روف گاردن بسته به میزان مساحت شما،گیاهان مورد استفاده، نوع آبیاری گیاهان، نورپردازی و ... محاسبه میگردد
مرحله اول:در این مرحله که به کارهای عمرانی اختصاص دارد، عملیات مربوط به ایزولاسیون و زهکشی انجام می شود. مرحله دوم:شامل محوطه سازی است،در این مرحله فضای سبز ایجاد شده و تجهیزات مورد نیاز فضای باز مانند آلاچیق روف گاردن، سایبان، مبلمان باغی، آبنما، باربیکیو و کباب پز و … به فضا اضافه می شود.
1-لایه ضد آب 2-لایه عایق 3-لایه زهکش 4-لایه ژئوتکستایل –لایه صافی 5 لایه مانع ریشه ها
روف گاردن یا بام سبز در ایجاد آرامش و روحیه مثبت نقش به سزایی را دارد و برای یک زمان محدود هم که شده ما را از تمام شلوغی ها، آلودگی ها و استرس های زندگی دور نگه می دارد. بزرگی و وسعت روف گاردن چندان اهمیتی ندارد بلکه این وجود فضای سبز و مطلوب در ساختمان است که بسیار مورد توجه قرار دارد.
تراکم پوشش گیاهی در طراحی بام وجود پرگولا و سایه بان در بام سبز تعداد اقلام مورد استفاده مانند (فلاورباکس، آبنما، باربیکیو، سایبان چتری و…) درصد استفاده از متریال های متفاوت در کف (چوب، شن تزئینی، سنگ قلوه و…)
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

گفتگو کنید

16 نظر

  1. سلام خیلی ممنون مطلب بسیار کامل است من که به تمام جواب ها رسیدم موفق باشید

  2. سلام خیلی مطلب خوبی بود مرسی اجب سایت قشنگی هم دارید نسبت به رقیباتون شما خیلی مطلب هاتون کامل .

  3. سلام وقت بخیر، برای اجرا روف گاردن در دماوند، یک ساختمان اداری به متراژ 280 متر مربع، حدودا چه میزان هزینه خواهد داشت؟ چگونه میتوانم با شما ملاقاتی در این باره داشته باشم؟

    1. سلام وقت بخیر کار روف گاردن بوجی محدودی ندارد و بستگی متریالی که در بام سبز خود اختصاص می دهید دارد
      طراحی واجرای هر متر روف گاردن به صورت پایه از متری پنصدهزار تومان شروع می شود.

  4. سلام و خسته نباشید، بنده یک پشت بام به مساحت 150 متر مربع دارم که میخواهم 90 متر از آن را به فضای روف گاردن اختصاص دهم. سوالی که دارم این هست اینکه خریداری مبلمان روف گاردن یا چتر روف گاردن و سایر موارد با ما هست یا اینکه خودتان زحمت می‌کشید؟

  5. سلام خسته نباشید من ی ویلا در دماوند دارم و می خوام استخر احداث کنم ایا این کار امکان پذیر است یا خیر؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن