نکاتی در مورد نگهداری روف گاردن

روف گاردن

مراقبت و نگه داری از روف گاردن بسته به نوع طراحی آن ها با هم دیگر متفاوت می باشد. روف گاردن های ساده و پیچیده دستور عمل نگه داریشان با هم دیگر فرق می کنند. نگه داری از روف گاردن ها بسته به نوع گیاهان استفاده شده در آن نیز بستگی داشته و باهم دیگر فرق دارند. ان دسته از کسانی که عاشق فضای سبز و باغبانی هستند، ساختن یک روف گاردن به معنای لذت بردن از زندگی شهری و ماشینی در بام خود می باشند. اما بسیاری از افراد معتقد اند این کار فقط هدر دادن وقت، انرژی، برای آبیاری، هرس کردن علف های هرز و کود دهی است. چه از دسته اول باشید چه دوم ما در این مقاله نکاتی را به شما می گوییم که بتوانید با استفاه از زمان و انرژی کم روف گاردنی زیبا و نازنین برای خودتان داشته باشید.

آب و خاک در بام سبز

خاک در روف گاردن یکی از مهم ترین نکاتی است که برای انتخاب و آماده سازی آن دقت زیادی نمود، چون خاک در روف گاردن دارای یک سری محدودیت ها می باشد از جمله:
در روف گاردن خاک مخصوص باید وزن کمتری داشته باشد.
در روف گاردن ها خاک ها باید بتوانند آب بیشتری جذب کنند نسبط بیرون.
خاک ها در روف گاردن باید دارای مواد مغزی بوده تا بتوانند علاوه بر بهبود داته بندی، نیاز گیاهان را برای تغذیه فراهم سازند.
یکی از چالش های روف گاردن، رعایت میزان آب و خاک مصرفی در آن ها می باشد. بهترین راهکار برای فهمیدن اندازه ی آب مصرفی نصب یک سیستم آبیاری خودکار است. ولی در این صورت هم گیاهان زودتر آب خود را از دست می دهند. بنابراین به زمان بندی خودکار و میزان آب مصرف شده برای گیاهان خودت حتما دقت لازم را داشته باشید.

رشد علف های هرز در روف گاردن

هرجایی که شما بخواهید گیاهانی بکارید حتما در لابه لای آن ها مهمان ناخوانده ای به نان علف هرز می روید. در روف گاردن نیز یکی دیگر از چالش ها و نکات مهم موجود رشد کردن علف های هرز می باشد. در واقع رشد علف های هرز در روف گاردن خیلی کمتر از باغ های زمینی کشاوزی می رویند ولی باید توجه در ابتدا ی کاشت گباهان این توجه را نسبط به علف های هرز داشته باشیم. یکی از بهترین روش های سوزاندن و از بین بردن علف های هرز مالچ پاشی ابتدایی در روف گاردن می باشد.

نکاتی برای نگهداری روف گاردن

انتخاب گونه های گیاهی صحیح

این نکته بدهی است که شما از انتخاب گیاهانی که با آبیاری، علف هرز گیری و هرس نیاز دارند خودداری نمایید. در عوض گونه ی گیاهی انتخاب کنید که بیشتر در جاهای خشک و بدون آب زیاد رشد می نمایند و زیبایی بیشتری به بام شما می دهند. بهترین نوع این گیاهان ، گیاهان سوزنی می باشند. سدوم ها در واقع نوعی کاکتوس گوشتی می باشند که مقدار زیادی آب در برگ های گوشتی خودشان ذخیره می نمایند. اغلب افرادی که با این گیاه سرو کار داشته اند می دانند که رشد بسیار خوب و عالی دارند. پس برای رشد و سوخت و سازشان به تعداد دفعات بالا نیاز به آبیاری دارند. سدوم ها از نظر ارزش دمایی متنوع بوده و اغدب در افتاب و سایه ی نسبی رشد می کنند.

سیستم آبیاری روف گاردن

بعضی موقع ها بعضی از افراد دوست دارند خودشان ابیاری را برای روف گاردن انجام دهند ولی داشتن یک سیستم آبیاری خودکار و مجهز از واجبات می باشد. در همان ابتدا با یک طراح و نصاب سیستم آبی برای روف گاردن صحبت کنید. در فصل سرد و سرما بستن فلکه های آب برای جلوگیری از ترکیدن لوله ها الزامی می باشد. در روف گاردن اغلب از دو سیستم آبیاری قطره ای و بارانی استفاده می شود. که با طراخی درست از هر دوسیستم می شود سطح رضایت مندی را بالا برد. برای زیبایی کار باید هردوسیستم از دید خارج باشند. رایزرهای بلتد شونده باید موقتا کوتاه شوند و سیستم های تحت فشار از نظر نشست دهی قبل از ریختن خاک ها و درست کردن محیط کشت تست شوند. می توانید برای کنترل کننده های اب پاش ها را درون یک محفظه های خارجی یا اتاق داخلی قرار داد.

کود دهی به گیاهان در روف گاردن

معمولا کود های استفاده شده برای روف گاردن دارای ۳ عنصر بالای ،فسفر، ازت و پتاسیم می باشند. کود های تعادلی با آزاد سازی کم معمولا در مخلوط خاک قبل از کاشت گیاهان به کار می روند. در نتیجه یک منبع غذایی مفید برای گیاهان تا ۶ ماه فراهم می گردد. این ‌کار به صاحب باغ این فرصت را می دهد که برای نگه داری روف گاردن به مدت طولانی برنامه ریری های مناسب انجام دهد‌. باغبان باید به صورت دوره ای از این کود استفاده کند تا ریشه های کیاهان آسیب های جبران ناپذیر نبینند.

چالش شستشوی روف گاردن

افراد و باغبان ها اغلب برای زیبایی روف گاردن خودشان از چند نوع گیاه برای تزیین استفاده می کنند. سلیبان ها و الاچیق ها آن چنان نیازی به نگه داری ندارند‌. اگر از آب نما و برکه برای روف گاردن خودتون استفاده می کنید، حتما نحوه ی شستشوی آن هارا نیز از نصابشان بپرسید.

برای طراحی روف گاردن و مشاوره در مورد نگهداری آن از  صفحه تماس باما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن