انواع باربیکیو روف گاردن

8 روش برای ساخت آلاچیق چوبی رویایی

یکی از جذاب‌ترین و البته قدیمی‌ترین روش‌های پخت و پزی که در جهان استفاده می‌شود کباب کردن است، مخصوصاً زمانی که هوا متناسب باشد وقت گذراندن با دوستان بسیار لذت بخش است. حال اگر بتوانید تمام اوقات فراقت خود را در خانه بگذرانید چه بهتر، چرا که در این ایام بیرون رفتن از خانه بدون رعایت مسائل بهداشتی خطراتی جبران ناپذیر به همراه دارد. پشت بام خانه‌ی شما فضای شخصی خودتان است و می‌توانید به هر نحو ممکن از آن استفاده کنید. اگر که به ایجاد انواع باربیکیو، روف گاردن، دیوار سبز و وسایلی که برای هرچه راحتی بیشتر شما در خانه بوجود آمده‌اند علاقه‌مند هستید با من و ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا تمام نکات مورد نیاز شما را به ساده ترین روش ممکن بازگو کنیم.

آشنایی با انواع باربیکیو

دسته بندی انواع باربیکیو بر اساس کاربرد آن‌ها برای پشت بام و فضای سبز‌های مختلف مثل روف گاردن و دیوار سبز تعیین می‌شود که به صورت کلی دو دسته می‌باشند. دو دسته‌ی اصلی باربیکیو به شکل زیر هستند:

• کباب پز ذغالی:

کباب پز ذغالی دارای یک سینی برای قرار دادن ذغال روی آن می‌باشد که همان جا نیز کباب به سیخ زده شده و مشتعل می‌شود. این نوع از کباب‌پز‌ها دارای ساختار و روش کار ساده‌تری هستند و همچنین نصب آن‌ها بسیار ساده است. یکی دیگر از مزایای این نوع از کباب پز نبود نیاز به گاز و .. در آن‌ها می‌باشد. به علاوه این نکات بسیاری از افراد طعم و عطر کباب ذغالی را به هر چیزی ترجیه می‌دهند و یکی از عوامل اصلی انتخاب این نوع کباب پز برای آن‌ها می‌باشد. از معایب این نوع کباب پز هم می‌توان به دود آن اشاره کرد که ممکن است در فضا‌های بسته مشکل ایجاد کند.

• باربیکیو گازی:

بر خلاف اینکه باربیکیو گازی قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل ها دارد اما در مقابل استفاده از آن آسان‌تر می‌باشد. یکی دیگر از نکات مثبت این مدل سرعت زیاد برای گرم شدن است. همچنین با اضافه کردن یک صفحه گریل، این امکان را فراهم می سازد تا به یک حرارت یکسان برای پختن غذاهای گریل به مانند سبزیجات و دیگر انواع آن دست یابید.

از بین تمامی مدل‌های باربیکیو مدل‌های ذغالی بیشترین آسیب را به محیط زیست می‌زنند و به دلیل انتشار دی اکسید کربن، کم ترین سازگاری را با محیط زیست دارند. اما نمونه های گازی به علت امکان تنظیم میزان شعله و مصرف گاز بیش تر به محیط زیست آسیبی نمی‌رسانند و کاملاً بهینه هستند.

 انواع باربیکیو روف گاردن

مزایا و معایب باربیکیو ذغالی

عیب باربیکیو ذغالی

• ایجاد دود زیاد

• روش شدن و دمای بالای آن نیاز به زمان دارد

مزیت باربیکیو ذغالی

• برای جمع آوری و نصب آن هزینه‌ و وقت کمی استفاده می‌شود

• غذای شما را نرم و آهسته می‌پزد

• قابل حمل بودن

• ساخت آن به اشکال مختلفی انجام شده و قابل تهیه است

مزایا و معایب باربیکیو گازی

عیب باربیکیو گازی

• هزینه‌ی خرید بیشتر نسبت به نوع دیگر

• طعم متفاوت با نوع ذغالی

مزیت باربیکیو گازی

• کمبود خاکستر و ذغال باعث تمیز و سالم بودن غذا می‌شود

• نصب و راه اندازی آسان

• در اندازه‌ها و ابعاد مختلف موجود هستند

• امکان تنظیم کم و زیاد کردن حرارت شعله وجود دارد

• سرعت تغییر دمای بالا

 انواع باربیکیو روف گاردن

انواع باربیکیو برای روف گاردن

 باربیکیو سنگی برای روف گاردن

اگر که با ایده‌ی کباب پز ذغالی و گازی روی بام سبزموافق نیستید می‌توانید باربیکیوی سنگی را امتحان کنید، ایده‌ای بکر و مدرن. این نوع کباب پز در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه علاقمندان به طبخ کباب بوده است چرا که زیبایی و شکیل بودن را به همراه طعم خوب کباب به شما اهدا می‌کند.

باربیکیو آجری برای روف گاردن

یکی از انواع باربیکیو که به راحتی ساخته می‌شود و به خوبی با دکوراسیون فضای روف گاردن شما همخوانی پیدا می‌کند، باربیکیوی آجری می‌باشد که معمولا دو نوع متفاوت از آن وجود دارد.
نوع اول فقط کباب پز می‌باشد ولی نوع دوم همراه با انواع وسایل مثل میز آماده‌سازی و البته قفسه گرم‌کننده همراه است که بسیاری موارد کارآمد هستند. اینکه کدام نوع آن را برای روف گاردن خود به کار بگیرید، به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. اما یک نکته‌ی مهم درباره‌ی کباب پز آجری و سنگی وجود دارد که باید به آن دقت کنید. این نکته چیزی نیست جز محل قرار گیری آن‌ چرا که دیگر نمی‌توانید کباب پز را جا به جا کنید.

باربیکیو برقی مخصوص روف گاردن

استفاده از باربیکیو‌های برقی مزایای بخصوص خود را دارد و برای مثال می‌توان به کوچک و جمع و جور بودن آن‌ها اشاره کرد. از معایب این نوع باربکیو می‌توان به این موارد اشاره کرد که چون کوچک هستند، بنابراین پخت و پز برای یک میهمانی بزرگ می‌تواند مشکل باشد. همچنین عطر و طعم یک کباب اصیل ایرانی را ندارند.
امیدواریم از خواندن مطلب لذت برده باشید، اگر که به خرید و نصب انواع روف گاردن، باربیکیو و دیوار سبز با بهترین کیفیت و پشتیبانی علاقه‌مند هستید  با کارشناسان گروه مهندسی کارن روف  از صفحه تماس باما  درارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن