عوامل موثر بر هزینه ی روف گاردن

روف گاردن

زیاد شدن مساکن آپارتمانی باعث شد که ساکنین این مساکن دچار کمبود فضا برای ایجاد فضای سبز شوند و از هر فضای قابل استفاد برای ایجاد فضای سبز منزل خود استفاده نمایند.روف گاردن که از دو واژه ی روف به معنای سقف و گاردن به معنای باغ تشکیل شده به معنای ایجاد فضای سبز و پرورش گیاهان زینتی و غیر زینتی بر روی سقف خانه های آپارتمانی می باشد.

روف گاردن در چند سال اخیر طرفداران و مشتاقان بسیاری پیدا کرده و خیلی ها خواهان دانستن جزئیات و هزینه های ایجاد روف گاردن بر روی سقف خانه های خود هستند.هزینه های ایجاد روف گاردن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.ضمنان طبیعی است که علاوه بر موارد ذیل هرچه خواهان مساحت بیشتری برای روف گاردنتون باشید باید بودجه ی بیشتری برای آن در نظر داشته باشید.

نوع و میزان تراکم گیاهانی که استفاده می کنید

اولین و اصلی ترین مورد اختصاص پیدا میکنه به نوع گیاهانی که میخواهید در روف گاردنتان رشد دهید.طبعا هزینه نگهداری درخچه ها و بوته های مختلف نوع و میزان رسیدگی متمایزی از هم را می طلبند.فضای سبز روف گاردنتان میتواند متشکل از گیاهان پوششی،درخت،درخچه و یا ترکیبی از همه ی موارد فوق باشد و قطعا هرچه میزان تراکم این موارد بیشتر باشد هزینه اجرای آن بیشتر میشود.

نوع آبیاری روف گاردن

یکی از عوامل مهم نگهداری از روف گاردن آبیاری درست،منظم و به موقع گیاهان آن است.اگه دوست دارید که روف گاردنی با بوته ها و درختچه های سرحال و زیبا داشته باشید نمیتوانید شیوه آبیاری صحیح آن را نادیده بگیرید.با توجه شرایط ویژه روف گاردن و کمبود منابع انسانی در مراقبت از گیاهان روی سقف،آبیاری هوشمند از مواردی است که حتما باید برای آن بودجه ی ویژه ای اختصاص دهید.هزینه این نوع آبیاری ممکن است کمی بالا باشد ولی در ازای خدمتی که به شما ارائه میدهد مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

زیرسازی رو گاردن

پایه و اساس روف گاردن شما در این مرحله ساخته میشود.تمام سطح مورد نظر برای بنا کردن روف گاردن باید زیر سازی شود،در زیر سازی استاندارد برای این امر ملزم دو لایه ایزوگام در دو جهت مختلف و یک لایه ملات ماسه-سیمان یا موزائیک رو ایزوگام می باشد.توجه داشتید باشید که بعد از زیرسازی حتما باید برای حداقل دو روز تست آب صورت بگیرد.

زهکشی روف گاردن

به مرور زمان آب درون فلاور باکس ها(جعبه هایی که در آن گیاهانتان را نگه داری میکنید)جمع میشود و پس از مدتی آب میگندد و سلامت ریشه گیاه را تحت تاثیر قرار میدهد. همین مورد نیاز به زهکشی برای خارج کردن این آب ها را از فضای سبز مشخص میکند البته بام ها معمولا حجم زیادی از آب را در خود جای میدهند که باعث میشود فشار بر روی سیستم زهکشی کم شود.

زهکشی روف گاردن به یکی از سه صورت 1.تخلیه از خود بام،2.ناودانی مربوط به شیروانی و 3.آبراه و کانال آب صورت می پذیرد.بهتر است برای احتیاط دو خروجی یا حداقل یک خروجی و یک محل سرریز تعبیه شود و در این محل نباید هیچ گیاهی وجود داشته باشد.نوع زهکشی با توجه به اطلاعات بارش منطقه میتواند متغیر باشد.

فیلترینگ روف گاردن

فیلترینگ روف گاردن،فرآیندی است که در آن با قرار د ادن لایه ای از الیاف از ورود املاح خاک به لای های زیرین آن جلوگیری کرده و مانع تغییر بافت خاک میشود.فیلترینگ همچنین نیز باعث عدم بسته شدن مسیر زهکشی و بسته شدن راه تخلیه آب میشود.

تأثیر موثر بر هزینه ی روف گاردن

ایزولاسیون روف گاردن

ایزولاسیون فرآیندی است که در آن سطح روف گاردن به منظور اجرای روف گاردن پوشانده میشود.این عمل با استفاده از چند لایه مواد عایق به جهت جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به لایه های زیرین صورت میگیرد. این عمل از نمزدگی و آسیب به سقف ساختمان جلوگیری میکند و از این رو پرداختن به این مرحله ضروری میشود.

کف سازی روف گاردن

کف سازی با توجه به نوع و موقعیت جغرافیایی روف گاردن متفاوت و هزینه ی آن متناسب با آن متفاوت است.انواع کف سازی روف گاردن به چند صورت کف چوبی،سنگی،قلوه سنگ و شن تزئینی،پلاستیکی موجود است و هرکدام از آنها با توجه به نوع هزینه متفاوتی را میطلبند.

معمولا کف سازی های چوبی هزینه ی بیشتری دارند چون در کف سازی چوبی از مواد اولیه چوب پلاست استفاده میشود که هزینه ی منحصر به خود را دارد و هزینه ی نصب و دستمزد آن نیز جداست ولی در شن های تزئینی ضمن هزینه مواد اولیه ارزان تر دستمزد نصب ندارند.ضمنا طبیعی است که هرچه مساحت بیشتری کف سازی شود هزینه ی آن بالاتر میرود و هرچقدر اقدام به کف سازی مساحت کمتری از محیط روف گاردنتان بکنید هزینه ی آن کاهش میابد.

نورپردازی روف گاردن

این مرحله نیاز مند فردی متخصص در این حوزه است و بیشتر جنبه تزئینی دارد.شما میتوانید نوع نورپردازی روف گاردن خود را با توجه به نقشه ی روف گاردن خود شخصی سازی کنید.لازم به ذکر است که این مورد به دلیل هزینه نصب،دستمزد،وسایل اولیه و هزینه برق آن بودجه ی بیشتری را نسبت به موارد قبلی میطلبد.نور پردازی مناسب نقش به سزایی در قابل استفاده کردن این فضا در شب و تبدیل کردن فضا به جایی مناسب برای دورهمی ها و گردهمایی ها میباشد.فراموش نکنید که برای اجچرای این مورد به دلیل ظرافت و فنی بودنش نیاز به فردی متخصص دارد.

وسایل جانبی روف گاردن

اگر بخواهید علاوه بر فضای سبز چیزهایی همچو آلاچیق،میز و صندلی چایی خوری،کباب پز نیز داشته باشید با توجه به سطح انتظاراتتون باید بودجه این بخش رو تعیین کنید.این عوامل بستگی بر نوع وسایل جانبی و مترمربع متفاوت است.فلاور باکس ها در انواع و جنس های مختلف ساخته شده اند که هرکدام با توجه به ابعاد و قیمت را میتوانید انتخاب کنید.اگه تمایل به نورپردازی از کف دارید باید به فکر نوع مناسب از کف پوش و سیستم برق رسانی ایمن و مظمئن باشید.

برای استفاده از دیوار شیشه ای نیز نیاز به محاسبه دقیق و مهندسی هست که حضور شخص متخصصی را میطلبد.
و اگر فلاور باکس های آویزان از سقف مدنظرتان است حتما باید از ایمنی کابل های آن مطمئن شوید.

مبلمان مناسب روف گاردن

به کار گیری مبلمان چوبی در طراحی روف گاردن زمانی ایده آل خواهد بود که برای چیدمان آنها یک آلاچیق در نظر گرفته شود . در این حالت برای مقاوم سازی سطح چوب باید از لایه ای ضد آب استفاده شود تا مانع از کوتاهی طول عمر تجهیزات گردد . مبلمان فلزی روف گاردن می تواند از جنس آلومینیوم ، استیل و یا آهن در نظر گرفته شود که استفاده از انواع آهنی آن بر سایرین برتری دارد . مبلمان پلاستیکی ارزان ترین نوع مبل در دسترس هستند که تنها حسن آنها قیمت پایین آنها است ولی از نظر جلوه ظاهری به هیچ وجه با سایر انواع قابل قیاس نیستند . مبلمان حصیری گزینه ای ایده ال برای استفاده در مناطق شمالی کشور و آب و هوای شرجی هستند .

باربیکیو و کاربرد آن در روف گاردن

باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز یکی از مباحث مهم طراحی دکوراسیون روف گاردن و فضای سبز است. این المان، یکی از ایده‌های جدید برای استفاده از کباب پز است همچنین می‌توان انواع کوچک‌تر و کم‌جاتر باربیکیو را درپشت بام نصب نمود. یکی از مزایای استفاده از کباب پز و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز، جمع شدن اعضای خانواده و دوستان، برای یک دورهمی مفرح و خوشمزه است،برای اطلاعات بیشتر در مورد باربکیو مقاله  انواع باربکیو روف گاردن  را مطالعه کنید.

با توجه به توضیحات و موارد فوق قیمت هر متر مربی روف گاردن متغیر بین 250000تومان الی 1500000است.?جهت طراحی روف گاردن  و دیوار سبز در متراژ مختلف با کارشناسان کارن روف با شماره:۰۲۱۷۲۴۵۴  تماس بگیرید تا کارشناسان ما در کمترین زمان  طرح اولیه بام سبز یا دیوار  سبز شمارا به شما ارائه کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن