نحوه نصب دیوار سبز

نحوه نصب دیوار سبز

احتمالا شما هم تا به حال اسم دیوار سبز را شنیده باشید. همانطور که می دانید امروزه زندگی شهرنشینی باعث گردیده که حضور در طبیعت به کمترین حد خود برسد. در سال های اخیر برای حل این مسئله راه‌های زیادی پیشنهاد شده است که یکی از بهترین آن ها دیوار سبز می باشد. همچنین ایجاد روف گاردن نیز حال و هوای طبیعت را در دانه زنده می کند و حس تازه ای به آن می بخشد. در این مطلب می خواهیم با دیوار سبز و نحوه نصب آن بیشتر آشنا شویم.

قبل از نصب دیوار سبز چه باید کرد؟

قبل از اینکه عمل نصب دیوار سبز آغاز شود باید عوامل گوناگونی را بررسی کرد. یکی از این موارد سیستم آبیاری گیاهان است که باید برای آن برنامه ریزی لازم را انجام داد. برای اینکه گیاهان بر روی دیوار به بیشترین رشد ممکن برسند باید نور آن‌ ها نیز به خوبی تامین گردد. کمبود نور می تواند آسیب زیادی به گیاه بزند و رشد آن را متوقف می کند. در صورتی که دیوار بیرونی برای اینکار انتخاب شود جای نگرانی نخواهد بود زیرا نور خورشید به مقدار کافی وجود دارد. در بعضی موارد دیوار سبز در داخل ساختمان قرار می گیرد که در این شرایط باید نورپردازی مناسب برای گیاه انجام شود.

همچنین انتخاب نوع گیاه نیز برای دیوار سبز بسیار مهم و حائز اهمیت است. هر منطقه یک آب و هوای خاص دارد که به همین علت باید گیاهی انتخاب شود که با آن منطقه سازگاری لازم را داشته باشد. در مناطق سردسیر باید از گیاهان سردسیر استفاده کرد تا با آن منطقه هماهنگی کافی داشته باشد و به خوبی رشد کند. گیاهان یک ساله و چند ساله برای دیوار سبز استفاده می شوند ولی با این حال نمونه های چند ساله به دلیل دوام بیشتر بهتر هستند. بعد از اینکه تمامی زمینه ها برای ایجاد دیوار سبز ایجاد شد می توان دیوار سبز را ساخت.

نحوه نصب دیوار سبز

مراحل نصب دیوار سبز

در اولین قدم باید شبکه یا پایه بر روی دیوار نصب شود. وجود یک شبکه منسجم و قوی باعث می شود تا گیاه یک تکیه گاه عالی برای رشد خود داشته باشد و به کمک آن مراحل نمو را پشت سر بگذارد. در مرحله بعدی سیستم آبیاری دیوار سبز باید نصب شود. نکته مهم این است که آبیاری باید با تمامی گیاهان به صورت یکسان انجام شود تا همه قسمت ها به خوبی رشد پیدا کنند. معمولا براکت ها در امتداد اتصالات آبیاری قرار می گیرند و از این طریق آبیاری به راحتی صورت می پذیرد. برای محکم کردن براکت ها استفاده از چوب یا آلومینیم بسیار مناسب است و می توانید از آن بهره ببرید.

روش کاشت بدون خاک که به هیدروپونیک نیز معروف است در بعضی از دیوارهای سبز دیده می شود. البته این روش به تازگی جا افتاده و هنوز به صورت فراگیر به کار نمی رود. میزان نور لازم برای دیوار سبز حدود ۸ ساعت در روز است که باید در انتخاب محل مناسب دقت کافی را به عمل آورد. اگر دوست دارید که دیوار سبز شما حالت فشرده داشته باشد از گیاهان متراکم استفاده کنید. برای اینکه زیبایی دیوار سبز بیشتر شود چندین مدل گیاه را در کنار هم قرار دهید تا ظاهر جذابی را ایجاد نماید.

تفاوت روف گاردن و دیوار سبز

روف گاردن بر روی پشت بام خانه به اجرا در می آید. در این روش بر روی پشت بام محلی شبیه به باغ ساخته می شود که حس خوبی را به مخاطب القا می کند. داشتن روف گاردن تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت خانه دارد و ارزش آن را بیشتر می کند. دیوار سبز نیز همین نقش مهم را ایفا می کند و بر قیمت ملک تاثیر گذار است. دیوار سبز بر خلاف روف گاردن بر روی دیوارها قرار می گیرد و حالت عمودی دارد. در بعضی از خانه های خوب می توانید ترکیبی از این دو مورد را در کنار هم ببینید. زندگی کردن در خانه ای که از این دو نعمت برخوردار است حس مثبتی برای شما در پی خواهد داشت.

برای اینکه نصب اجزای دیوار سبز به درستی انجام شود حتما از نصاب حرفه ای و ماهر کمک بگیرید. انجام فرایند نصب ممکن است هفته ها زمان ببرد که در تمام این مدت باید با حوصله کارها را به انجام رساند. با توجه به مزایایی که دیوار سبز دارد بهتر است که برای آن برنامه ریزی کنید و آن را در خانه خود اجرا نمایید. تجربه نشان می دهد افرادی که در محیط طبیعی زندگی می کنند از لحاظ روحی در وضعیت بهتری قرار می گیرند.شما می توانید جهت اجرای انواع دیوار سبز وطراحی روف گاردن ازصفحه تماس باما با مشاورین گروه مهندسی کارن روف در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن