هر آنچه درموردتوری دیوار سبز باید بدانید!

توری دیوار سبز

از گذشته های دور تاکنون، توری دیوار سبز جزئی از معماری بوده است. این دیوار های سبز در تاریخچه زندگی، بر روح انسان نقش آرامش بخشی داشته اند.

امروزه از دیوار های سبز همچنان در ساخت آپارتمان ها و برج ها استفاده می شود. با توجه به صنعتی شدن همه وسایل و دور شدن از عناصر طبیعی استفاده از این دیوارهای سبز و روف گاردن جلوه ی دیگری به زندگی داده اند و باعث شده افراد بیشتر به سمت این طراحی های معماری بروند.

در گذشته نیز از این سازه ها بر روی کاخ ها و بنا های مرتفع ساخته می شد. بابلی ها اولین کسانی بودند از توری دیوار سبز برای زیباسازی نمای بناهای ساختمانی استفاده کردند.

توری دیوار سبز چیست؟

توری دیوار سبز، سازه هایی است که که به صورت عمودی یا افقی روی دیوارها ساخته می شوند. در بسیاری از موارد می توان با استفاده از تکنولوژی، مهارت و دانش ساخت از گیاهان برای دیوار های سبز استفاده نمود و این گیاهان بر روی این سازه ها رشد و نمو پیدا می کنند. این نماها و روف گاردن ها علاوه بر اینکه جلوه ای زیبا دارند فواید زیادی هم برای زیستگاه و خود فرد دارند. با ترکیب این نماها با فضای شهری، شهر زیباتر و سرزنده تر می شود.

توری دیوار سبز

انواع توری دیوار سبز

توری دیوار سبز انواع مختلفی دارد که کاربرد هر کدام نسبت به نوع زندگی و نیاز افراد متفاوت است. دیوارهای سبز را می توان مناسب فضای خانه و آپارتمان طراحی کرد. این دیوار ها به دو نوع مستقیم «و» دوپوسته تقسیم می شوند که در این مطلب به آن ها می پردازیم:

توری دیوار سبز مستقیم

دیوار های سبز با گیاهان به طور مستقیم در ارتباط هستند که البته این گیاهان هم با مصالح ساختمانی ارتباط مستقیم دارند. ریشه گیاهان در داخل زمین رشد می کنند و با چسبیدن به دیوار بالا می روند و رشد می کنند. این روش به مصالح ساختمانی آسیب جدی وارد می کند و بیشتر نوع دو پوسته کاربرد دارد.

توری دیوار سبز دو پوسته

دیوار دو پوسته یا پوسته سبز با استفاده از تجهیزاتی متنوعی نگهداری می شود و دارای ویژگی های خاصی است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

توری دیوار سبز

دیوار دو پوسته یا پوسته سبز چه ویژگی های دارد؟

۱- توری دیوار سبز مدولار:

این توری ها از داربست های فلزی سبکی ساخته شده اند که از جنس گالوانیزه هستند و بر روی دیوار بناها قرار می گیرند. سازه های توری دیوار سبز مدولار به صورت مستقل قرار گرفته اند و هم چنین می توان با آن ها شکل و منحنی های متفاوتی ایجاد کرد و گیاه بالارونده را نگاه می دارند.

۲-توری دیوار سبز کابلی:

توری دیوار سبز کابلی مخصوص گیاهانی است که رشد سریع و شاخ و برگ فراوان دارند. سیستم این دیوار از یک سری توپی های فولادی تشکیل شده است که ضد زنگ هستند و قابلیت شکل گیری را دارند. همچنین می توانند حامل گیاه های رونده باشند. این توپی ها با یک پیچی به سطح دیوار نصب می شوند.

۳- توری دیوار سبز شبکه ای:

یکی از ویژگی های این توری دیوار سبز شبکه ای، سبکی آن است و از حائل هایی از جنس فولاد ساخته شده است که این حائل ها به سازه ساختمان متصل می شوند. این سازه های شبکه ای مخصوص گیاهانی است که رشد آهسته تری دارند در نتیجه به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند.

سیستم های شبکه ای، انعطاف پذیرتر از کابلی هستند در نتیجه توانایی طراحی و شکل پذیری بیشتری دارند.

۴- توری دیوار سبز نمد پلیمری:

این نوع توری دیوار سبز از  جنس پارچه نمدی پلیمر است به عنوان جای رشد گیاه ساخته شده است. یکی از ویژگی های به خصوصی که این نوع دیوار سبز دارد این است که پارچه نمدی قابل تعویض است. باتوجه به اینکه این روش بستر زیادی دارد وسعت بیشتری هم برای کشت گیاهان دارد و ریشه آن ها می تواند تهویه بهتری داشته باشد. از این رو می توان گفت بهترین روش برای زهکشی گیاهان توری دیوار سبز است.

۵- توری دیوار سبز هیدروپونیک:

توری دیوار سبز هیدروپونیک دارای بستر آبی است و شکل مهندسی هوشمندی دارد که ضخامت کمتری نسبت به دیگر دیوار ها دارد. بیشترین میزان تنوع در این نوع کشت گیاهان است و همه مواد غذایی آن ها را تامین می کند.

مزایای اجرای توری دیوار سبز

استفاده از توری دیوار سبز مزایای زیادی از جمله پاکیزگی محیط زیست، عایق صدا و حرارت، افزایش قیمت بنا دارد هم چنین باعث می شود استرس افراد را کاهش دهد و بر آرامش آن ها می افزاید.

علاوه بر نکات گفته شده برای توری دیوار سبز می توان از گیاهان مصنوعی نیز استفاده کرد که ظاهری ساده تر و شرایط نگهداری آسان تری دارند. در گیاهان مصنوعی دیگر نیازی به آبیاری آن ها نیست. البته این نوع طراحی ها نیازمند جای دقیق و مناسبی است. طراحان کارن روف با بیش از 150 پروژه موفق در زمینه گیرین وال وروف گاردن می توانند بهترین موقیت مکانی  گیاهان و دیوار سبز را به شما  ارائه می کند کافیست  با شماره: ۰۲۱۷۲۴۵۴ تماس بگیرید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن