دیوار سبز کابلی چیست؟

دیوار سبز کابلی چیست؟

محیط های شهری به دلیل ماهیتی که دارند که از طبیعت و مظاهر آن دور مانده اند. برای اینکه طبیعت بتواند جای خود را در شهر باز کند، مواردی مانند روف گاردن و دیوار سبز اجرا می گردد. البته دیوار سبز خود شامل موارد گوناگونی می شود که هر کدام از آن ها در موقعیت مخصوص به خود به کار می روند.

دیوار سبز کابلی نمونه ای از این موارد است که در این مقاله به صورت مفصل به بررسی آن می پردازیم. در حال حاضر بخش زیادی از کسانی که به دنبال اجرای دیوار سبز هستند این مورد را انتخاب می نمایند.

دیوار سبز کابلی در محوطه ساختمان

این سبک خاص از دیوار سبز در مکان های مختلفی قابل اجرا خواهد بود. یکی از این مکان ها محوطه ساختمان است که می تواند جلوه زیبایی به آن بدهد. در حال حاضر در اکثر محوطه ها از این دیوار سبز استفاده می شود. برای ساخت دیوار سبز کابلی از توپی های فولادی استفاده می شود که کابل ها از درون آن عبور می کنند.

این سیستم بیشتر برای گیاهان بالارونده با رشد سریع مناسب است و به خوبی وزن گیاهان را تحمل خواهد کرد. از آنجایی که سیستم کابلی بسیار قوی و محکم است، می توان گیاه های سنگین را به راحتی در آن کشت نمود.

توپی ها فشار وارده بر کابل ها را کنترل می کنند و مانع از کشش بیش از حد آنان خواهند شد. این روش برای محوطه استفاده می شود و شاهکارهای زیبایی را خلق خواهد کرد.

توپی ها مجهز به یک پیچ هستند که با کمک آن به دیوار متصل خواهند شد. مقدار فاصله لازم بین دو توپی بر اساس نوع گیاه تعیین می شود و در نهایت به مرحله اجرایی در خواهد آمد.

گیاهانی مانند وتیس دارای وزن سنگینی هستند و سرعت رشد بالایی نیز دارند. برای این گیاه فاصله بین دو توپی باید حداقل پنجاه سانتی متر باشد. در گیاهانی مانند کلماتیس که اندازه کوچکتری دارند و با سرعت کمتری رشد می کنند، میزان فاصله از ۱۵ الی ۳۰ سانتی متر متغیر خواهد بود.

نحوه اتصال کابل های نیز می تواند بسیار متنوع باشد. شما می توانید کابل ها را به صورت افقی،‌ عمودی یا ضربدری قرار دهید و بر اساس سلیقه خود عمل نمایید. به صورت کلی کابل ها به صورت عمودی کشیده می شوند و این روش محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در بین انواع دیوار های سبز نمونه های کابلی همیشه طرفداران خاص خود را داشته اند و برای آن برنامه ریزی های زیادی انجام داده اند.

دیوار سبز کابلی چیست؟

دیوار سبز کابلی در نما و فضای داخلی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند که نمای ساختمان خود را با دیوار سبز پوشش دهند. از آنجایی که متراژ دیوار سبز در این حالت زیاد است، باید برای اجرای آن زمان و انرژی بیشتری نیز صرف نمود. سازه ای که برای این دیوار ایجاد می گردد باید بسیار قوی باشد. در واقع در این مورد خاص سیستم کابلی کششی به صورت همزمان پیاده می شود تا تحمل وزن سنگین گیاه را داشته باشد.

در این روش ارتفاع گیاه ممکن است به چندین متر برسد که باید برای مهار و نگهداری آن شاسی های مناسب را در نظر گرفت. دیوار سبز کابلی بهترین نمونه برای اجرا در نمای ساختمان است و می تواند در زیباسازی آن نقش مهمی را ایفا کند. بعضی از اوقات فضای داخلی نیز برای دیوار سبز کابلی انتخاب می شود که باعث زیباتر شدن محیط داخلی خانه می شود. اگر دقت کرده باشید در محیط های داخلی دیوارهای جداکننده نقش بسیار مهمی را دارند.

بعضی از افراد ترجیح می دهند که پارتیشن بندی را با دیوار سبز انجام دهند. انجام این کار در محیط های اداری جدید مرسوم شده است و حس فوق العاده ای را در کارمندان ایجاد می کند. البته این طرح در داخل خانه هم قابل اجرا خواهد بود و حس طراوت و شادابی را به اعضای خانه منتقل می کند. گیاهانی که برای فضای داخلی خانه انتخاب می شوند باید ظرافت و زیبایی خاصی داشته باشند. از آنجایی که دسترسی به این گیاهان آسان تر است، مراقبت و نگهداری از آنان نیز بهتر صورت می پذیرد.

برای نمای ساختمان باید گیاهانی انتخاب شوند که مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی دارند. این گیاهان باید بتوانند تنش های دمایی و محیطی را به خوبی پشت سر بگذارند. اگر می خواهید خانه شما خاص تر شود می توانید روف گاردن را در کنار دیوار سبز کابلی با هم اجرا نمایید. مسلما این تجربه می تواند به شما یک حس عالی داده و ارزش ملک شما را افزایش دهد. شما می توانید برای طراحی دیوار سبز  حرفی از صفحه تماس باما با کارشناسان کارن روف در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن