انواع سبک محوطه سازی روف گاردن

انواع سبک محوطه سازی روف گاردن

همان گونه که می دانید طراحی روف گاردن یکی از طرح های نویک و خیلی جذاب است که اشخاص زیادی این سبک در محوطه سازی ساختمان ها بکار می برند. البته پی ریزی این شیوه در انواع سبک متنوع انجام می گیرد که هر نوع آن خصوصیات و مزایای ویژه ای دارند.

معرفی انواع سبک محوطه سازی روف گاردن

•سیستم گسترده

افرادی که پی ریزی این شیوه می پردازند اسم این نوع را Extensive نامیده اند. این مدل از طراحی را به اسم مقطع کم ارتفاع می شناسند، زیرا که لایه وسطی آن عمق اندکی دارد و کاشت آنچنانی در این طراحی انجام نمی گیرد.

در این گونه طراحی تنها می توانید یک یا دو نوع گل و گیاه پرورش دهید و این مشکل بدین دلیل است که فضای کاشت شما خیلی عمیق نیست. اشخاصی که از این سبک استفاده می کنند حداکثر چیزی که در نظر دارند بار وزن است.

افرادی که می توانند به این مدل از روف گاردن دسترسی داشته باشند تنها کادر نگهداری از این گروه از سبک ها می باشند. بکارگیری از این مدل اکثراً روی بام هایی انجام می شود که حاوی شیب می باشند.

•سیستم متمرکز

یکی از انواع سبک های روف گاردن برای محوطه سازی، سیستم متمرکز است. این طراحی اکثراً به اسم intensive شناخته می شود. شما به آسانی می توانی در این سبک رویش اکثر گیاهان را در استند گل  ببنید، زیرا که مدل این طراحی اکثراً مشابه پارک است. عمق خاک این مدل نسبت به مدل قبلی بیشتر است. بعضی از روف گاردن هایی که حاوی این پی ریزی ها می باشند برای این مسئله بایستی بنای ساختمان را تقویت بخشید وگرنه ساختمان دستخوش مشکل می شود.

چنانچه می خواهید از این سبک جهت محوطه سازی استفاده کنید بایستی بدانید که مواظبت از این مدل در قیاس با طرح قبلی خیلی بیشتر است و شما بایستی به صورت مستمر به آبیاری و کوددهی آن بپردازید. برای نگهداری و مواظبت از این سبک بایستی از اشخاص متخصص مشاوره های لازم را دریافت کنید.

•سیستم مدولار

این طراحی جهت محوطه سازی بسیار مقرون به صرفه بوده و نسبت به طرح های دیگر متمایز تر است، زیرا که طرح های قبلی حاوی لایه ای بودند که قطر آن زیاد یا کم بود، اما این مدل حاوی این لایه ناست ک زرع گیاه در جعبه انجام می شود.

بدین علت است که به این سبک مدولار یا جعبه گیاه گفته می شود. در این مدل گیاهان را داخل جعبه های خاصی کشت می کنند و این جعبه را در تمام روف گاردن قرار می دهند، به صورتی که کلیه سطوح این دیوار سبز را پوشش می دهند. در این صورت محیط زرع در این سبک ناپیوسته است.

Types of roof garden landscaping styles

•سیستم ترکیبی

یکی دیگر از انواع سبک های روف گاردن برای محوطه سازی سیستم ترکیبی است. علت مهمی که به این طرح ترکیبی گفته می شود این است که سیستم متمرکز و گسترده هر دو در این مدل مورد استفاده قرار گرفته اند. لایه هایی که در این سبک بکار برده می شوند خیلی کم وزن هستند. حداکثر بکارگیری از این طرح به محوطه سازی ساختمان های تجاری است که مساحت زیادی دارند.

آشنایی با کارکردها و مزایای استفاده از دیوار سبز

استفاده از دیوار سبز مزایای خیلی زیادی دارد. نخستین فایده مثبت این دیوار ها نمود جذاب بصری آن ها است که سبب زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر فضا می شود. دیوار سبز می تواند جذابیت فضا ها و محیط های شهری و داخلی را دو برابر می کند و نواقص و زشتی های پیرامون بتنی و آجری را پوشش می دهد. در نهایت می توان دیوار های سبز را به منزله تجهیزی مطلوب جهت محیط سبز شهری بکار برد.

نگهداری از روف گاردن

نگهداری روف گاردن خیلی حائز اهمیت است و اغلب یکی عمده ترین موانع ایجاد آن ها به حساب می آید. حتما پیش از پی ریزی این شیوه به برنامه محافظت و نگهداری آن دقت نمایید، چرا که اکثر این طرح ها احتیاج به حفاظت و نگهداری دارند.

تمام ساختمان های تجاری با این سبک نیازمند رسیدگی دست کم دو مرتبه در سال می باشند. بازسازی، تعمیر و محافظت از این سبک به نوع روف گاردن وابسته است. مهم ترین عوامل که در طی نگهداری این سبک باید مورد توجه قرار گیرد:

  • ممانعت از بسته شدن زهکشی و رویش گیاهان نامناسب

•یکی از مهم ترین موارد نگهداری روف گاردن که باید به آن توجه داشت این است که بکارگیری از کود باید به کمترین میزان برسد، چرا که استفاده زیاد از آن امکان دارد بر سطح کیفی آب اثر نامطلوبی بگذارد.

  • یکی دیگر از مهم ترین موارد نگهداری روف گاردن این است که داشتن سامانه های محافظت در مقابل سقوط لازم است، چرا که بازسازی و نگهداری در لبه پشت بام صورت می گیرد.

در حال حاضر خیلی از آپارتمان های بزرگ و نوین در پی ایجاد یک باغ کوچک در تراس، بام و می باشند. خلق این سبک روشی است برای رجوع به طبیعت در زندگی شهری، زیرا که با ملاحظه به گسترش شهر نشینی و با وجود برج ها و آپارتمان های بلند، محیط کافی جهت محوطه سازی هر روز کمتر از قبل می شود و احتیاج به خلق این محیط ها در فضاهای کم، بیشتر از گذشته احساس می شود. چنانچه قصد طراحی اجرا محوطه سازی، روف گاردن و دیوار سبز داشتید می توانید از صفحه تماس باما  با کارشناسان کارن روف در تماس باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن