طراحی واجرای آبنما در محوطه سازی

طراحی واجرای آبنما در محوطه سازی

در چند سال اخیر شاهد استفاده‌ی بیشتر از سازه‌های زیبا‌سازی بوده‌ایم چرا که عموم فراتر از قبل از به گشت و گذار در محیط‌های طبیعی، زیبا و سرزنده علاقه‌مند شده‌اند. یکی از این موارد را می‌توان انواع باغ‌ها یا پارک‌ها دانست که شما با قدم زدن در آن و گذر از کنار طبیعت و سبزی‌های آن لذت می‌برید.

البته این تمام ماجرا نیست و هر روزه روش‌های جدید‌تری برای افزایش جذابیت این مکان‌ها ابداع می‌شود، یکی از این موارد را می‌توان استفاده از آبنما دانست. البته با توجه به اینکه آبنما بنایی تاریخ است و از زمان‌های قدیم وجود داشته، اما استفاده از آن در مکان‌های عمومی چندین سال است که رونق فراوانی پیدا کرده است.

حال ممکن است که شما نیز به فکر استفاده، طراحی و اجرای آبنما در محوطه سازی خود باشید، اما نمی‌دانید که این کار را از کجا شروع کنید. اصلاً آبنما چیست و انواع آن کدامند؟ چه ایده‌هایی برای پیاده‌سازی آبنما در محوطه سازی وجود دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر  به ذکر این موارد بپردازیم.

همانطور که می‌دانید در اصل آبنما‌ یک نوع سازه‌ای می‌باشد که در آن آب از مکان مشخصی به صورت فواره‌ای یا اشکال دیگر خارج می‌شود و این روند به صورت مکرر پشت سر هم انجام می‌گردد. استفاده از آبنما در موارد مختلفی مانند محوطه سازی ویلا، باغ، باغچه، حیاط و… کاربرد دارد و می‌تواند حس تر و تازه‌ای به خانه ببخشد.

اجرای آبنما مراحل مختلفی دارد که همگی باید زیر نظر متخصصین حرفه‌ای همراه با متریال‌های باکیفیت انجام شود تا بتوان نهایت خروجی را استخراج کرد. اگر که به فکر انجام این طراحی و پیاده سازی هستید بهتر است مراحل آن را دقیق انجام دهید.

آبنماها انواع مختلفی دارند:

همانطور که می‌دانید آبنما‌ها از محبوبیت بسیار بالایی نزد عموم مردم و فعالان این زمینه دارند، به طبع سازه‌ای که دارای سفارش بالا می‌باشد در انواع مختلفی تولید می‌شود تا بتواند از تمام پتانسیل فروش خود استفاده کنند و سود کاملی را برای فروشنده و سازنده داشته باشد. در بخش زیر به معرفی انواع آبنما‌هایی پرداخته‌ایم که بیشتر از دیگر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • آبنما شیشه‌ای
  • آبنما حبابی
  • آبنما فواره‌ای
  • آبنما صخره‌ای
  • آبنما دیواری
  • آبنما موزیکال

آبنما برای محوطه سازی

استفاده از آبنما می‌تواند باعث تغییرات کلی در خانه، ویلا یا باغ شما شود، پس بهتر است آن را با داشتن ایده و نقشه‌ی قبلی پیاده‌سازی کنید تا بتوانید نهایت استفاده را ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر دو ایده‌ی جذاب برای پیاده‌سازی آبنما برای محوطه سازی بپردازیم:

طراحی واجرای آبنما در محوطه سازی

طراحی آبنما با چوب بامبو

یکی از جذاب‌ترین و البته زیبا‌ترین ایده‌هایی که شما می‌توانید با بکارگیری آن خلاقیت بخرج دهید را می‌توان استفاده از گیاه بامبو دانست. زمانی که شما به فکر انتخاب چوب برای طراحی هستید باید موارد مختلفی از جمله زیبایی و استحکام را در نظر داشته باشید، مواردی که چوب بامبو تمامی آن‌ها را در بر گرفته است. گیاه بامبو از درختانی با همین نام به دست می‌آید که استفاده از آن در عناصری مانند طراحی دکوراسیون داخلی بسیار رونق گرفته است و توانسته با داشتن ویژگی‌های جذاب و همچنین ظاهری خاص مورد استقبال همگان باشد. برای اینکه از این چوب در طراحی آبنمای خود استفاده کنید، کافی است یک حصار یا ردیف از چوب‌های بامبو را در یک قسمت قرار داده و جریان آب را از داخل چوب‌ها توسط یک پمپ آب به درون یک مخزن هدایت کنید.

طراحی آبنما در میانه فضای سبز

ایده‌ی دوم استفاده از آبنمای در میان فضای سبز خانه‌ی شما می‌باشد، با پیاده‌سازی این ایده به ساده‌ترین شکل ممکن آبنمایی زیبا خواهید داشته که دور آن را فضای سبز و محوطه‌‌ای از چمن‌های زیبا احاطه کرده است.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با طراحی و اجرای آبنما در محوطه سازی بدست آورده باشید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با طراحی و اجرای آبنما بپردازیم تا شما بتوانید با داشتن اطلاعات کاملی در رابطه با این مورد کار خود را شروع کنید.

اگر که به فکرطراحی اجرا آبنمادر روف گاردن  خود هستید می‌توانید با ۰۲۱۷۲۴۵۴ تماس بگرید  و سوالات خود را مطرح کنید تا در صورت نیاز متخصصی برای شما فرستاده شود. همچنین برای طراحی اجرای دیوار سبز می‌توانید به بخش فروشگاه وبسایت مراجعه کنید و پس از بازدید از انواع مختلف سازه‌ها، بر اساس سلیقه، نیاز و بودجه‌ی خود موردی را انتخاب کنید.

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن