دیوار سبز خانگی و نحوه اجرای ان

دیوار سبز یا گرین وال یکی از پدیده های جذابی است که می توان رد پای آن را بعضی از خانه ها مشاهده کرد. چنانچه یک دیوار توسط گیاهان مختلف پوشش داده شود اصطلاحا به دیوار سبز می گویند. گیاهان استفاده شده برای این طرح بسیار متنوع هستند و شخص باید بر اساس علاقه و شرایط خود آن را انتخاب نماید. اجرای یک دیوار سبز خانگی برای همه افراد ممکن است. برای اینکه بهتر با این موضوع آشنایی پیدا کنید نحوه اجرای آن در این مقاله به صورت مفصل توضیح داده می شود.

آشنایی بیشتر با دیوار سبز

دیوار سبز از گذشته های دور توسط انسان استفاده شده است. کلا همه انسان ها به صورت ذاتی عاشق طبیعت هستند و فضای سبز را دوست دارند. به همین دلیل دیدن یک دیوار که سرتاسر آن را گیاه فراگرفته برای هر کسی لذت بخش خواهد بود. بر همین اساس تعداد زیادی از مردم برای ساخت دیوار سبز خانگی مشتاق هستند و از روش های مختلفی برای آن استفاده می کنند. در حال حاضر گیاهانی که خاصیت پیچشی دارند بیشتر برای این مورد به کار می روند. گیاهان خانواده مو به صورت ذاتی علاقه زیادی به رشد عمودی دارند. همین دلیل باعث شده تا بسیاری آن‌ ها را برای ساختن دیوار سبز انتخاب کنند.

وجود دیوار سبز حس طراوت و شادابی را به افراد خانه هدیه می کند و حس و حال فوق العاده ای به آن ها خواهد بخشید. در حال حاضر تعداد دیوارهای سبز به صورت روزانه در حال افزایش است و افراد بیشتری به آن میل و رغبت نشان می دهند. چنانچه شما هم انسان طبیعت دوستی هستید دیوار سبز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. ریشه گیاهان در دیوار سبز در داخل فلاورباکس قرار می گیرد و با مرور زمان رشد می کند. البته ریشه برخی گیاهان در زمین باقی می ماند و گیاه رشد خود را از زمین آغاز می نماید. در هر دو مورد باید مراقبت های لازم صورت بگیرد تا گیاهان دیوار سبز به نمو خود ادامه دهند.

دیوار سبز خانگی و نحوه اجرای ان

روف گاردن و دیوار سبز چه تفاوت‌هایی دارند؟

اگر نگاهی به اسم این دو مورد بیندازید متوجه تفاوت بین آن ها خواهید شد. روف گاردن به صورت اختصاصی بر روی پشت بام اجرا می شود در حالی که دیوار سبز بر روی دیوار خانه ها به اجرا در می‌ آید. با این حال تفاوت این دو با یکدیگر فراتر از این موضوعات است که سعی می کنیم آن ها را بیان نماییم.

زاویه دید از بیرون

روف گاردن حالت اختصاصی دارد و برای افرادی که بیرون از ساختمان هستند قابل مشاهده نخواهد بود. این در حالی است که دیوار سبز از بیرون نیز قابل مشاهده است. در واقع دیوار سبز نقش مهمی در زیباسازی فضای شهری ایفا می کند در حالی که روف گاردن این مورد را ندارد.

سرعت رشد گیاهان

از آنجایی که گیاهان روف گاردن بر روی پشت بام قرار دارند باید رشد کمی داشته باشند. استفاده از گیاهان با سرعت رشد بالا در روف گاردن هزینه های نگهداری آن را به شدت افزایش خواهد داد. برای جلوگیری از این امر از گیاهان با رشد کم استفاده می شود. این در حالی است که در دیوار سبز از گیاهانی با رشد سریع استقبال می شود چون باید به سرعت دیوار را پوشش دهد.

کم کردن گرد و غبار هوا

با توجه به کم بودن تراکم گیاهان در روف گاردن، میزان گرد و غباری که توسط آن جذب می شود کمتر خواهد بود. دیوارهای سبز از این لحاظ عالی عمل می کنند و حدود ۴ درصد گرد و غبار شهری را جذب خود خواهند کرد. همچنین با تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن نقش مهم در پاکسازی هوای شهر از آلودگی های مختلف نیز دارند.

ذخیره و حفظ انرژی

معمولا در طول فصل زمستان انرژی زیادی صرف گرم کردن خانه ها می شود. برای اینکه در این زمینه صرفه جویی شود گزینه های متنوعی وجود دارد. ایجاد روف گاردن و دیوار سبز می تواند یک راهکار خوب برای حفظ انرژی باشد. در واقع پوشش گیاهی مانند یک لایه عایق عمل می کند و مانع از دست رفتن انرژی خواهد شد. چنانچه دوست دارید در زمستان هزینه انرژی پایین‌تری بپردازید استفاده از روف گاردن و دیوار سبز مثمر به ثمر می باشد.

کم کردن صدا

نکته جالب آن است که روف گاردن و دیوار سبز در کم کردن صدا نیز نقش زیادی دارند. این کاهش صدا چیزی بین ۲تا ۵ دسی بل می باشد که در هر ساختمان منحصر به خود آن می باشد. کم شدن صدا در محیط شهری یک امتیاز ویژه محسوب می گردد.شما می توانید جهت اجرای دیوار سبز از صفحه تماس باما با کارشناسان کارن روف در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن