تفاوت کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی

تفاوت کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی

همیشه در آغاز کار کفپوش کردن خانه، شما با مقوله‌ای بسیار سخت رو‌به‌رو هستید، انتخاب پارکت از لیستی بی نهایت؛ کاری که نیازمند بررسی معیار‌های بسیار متفاوت، مهم و عمیقی است، معیار‌هایی نظیر قیمت، کیفیت، استحکام، طول عمر و … اما شاید از انواع کفپوش چیزی شنیده باشید و با نام آن‌ها آشنا شده‌اید، اما سوالاتی ذهن شما را درگیری می‌کند که به دنبال جواب آن هستید. کف پوش چوپ پلاست wpc چیست؟ کفپوش پی وی سی چیست؟ چه استفاده‌ای دارند؟ شاید هم به فکر نصب روف گاردن و دیوار سبز هستید تا بتوانید زیبایی خانه‌ی خود را چندین برابر کنید. پس با ما همراه باشید تا در این مطلب بتوانیم به صورت مفید و البته مختصر به سوالات شما پاسخ دهیم.

کفپوش پی‌ وی سی (PVC چیست؟

کفپوش پی‌ وی سی (PVC): کفپوش پی‌وی‌سی از چندین لایه شامل PVC و فایبر گلاس (Fiberglass) ماده‌ای تقویت کننده، ساخته شده است. کفپوش PVC مزایایی داشته که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.
• مناسب منازل مسکونی، تجاری، اداری و…

• مقرون و به صرفه از نظر اقتصادی

• مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی

• دارای طرح و رنگ های متنوع

• تمیز کردن بسیار راحت

• بدون خطر لیز خوردن

• عایق حرارتی و صوتی

• نصب آسان و سریع

• کیفیت و دوام بالا

• دارای آج

• ضد آب

پلاستوود یا کامپوزیت چوب پلاستیک به صفحات و پروفیل‌هایی اطلاق می شود که از پلاستیک بازیافت شده یا بازیافت نشده و ذرات چوب کوچک یا الیاف چوب ساخته شده است. البته اگر که به زیبایی هرچه بیشتر ساختمان خودت علاقه‌مند هستید می‌توانید به انجام مواردی مثل روف گاردن و دیوار سبز بپردازید.
در تولید پلاستوود یا کامپوزیت چوب پلاستیک به طور عمده ۳ دسته از محصولات مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

• پر کننده : چوب یا الیافهای و پرکننده های سلولزی.

• پلیمرهای گرمانرم : پلی اتیلن HDPE و LDPE ، پلی ونیل کلراید PVC ، پلی پروپیلنPP و …

• مواد افزودنی : مواد جفت کننده، تثبیت کننده ها، رنگ، روان کننده ها و کند سوز کننده ها، مواد مقاوم به قارچ و…

میزان ترکیب و طرح اختلاط این مواد با توجه با ویژگی های مورد انتظار محصول نهایی بسیار متفاوت خواهد بود.

صفحه‌های فوم PVC و کفپوش چوبی شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی با هم ندارند، هر دوی آن‌ها از پلاستیک به عنوان یک ماده مصنوعی تشکیل شده‌اند. همانطور که مشخص است، از PVC یا پلی وینیل کلراید در ساخت صفحه‌های فوم یا کفپوش پی وی سی PVC استفاده می‌شود. از طرف دیگر، صفحه‌های کامپوزیت حاوی انواع مختلف پلاستیک (ممکن است شامل پلی اتیلن یا پلی پروپیلن باشند) و همچنین پودر چوب یا آرد بامبو می‌باشند. صفحه‌های کامپوزیتی حاوی پودر چوب هستند (برای مثال کفپوش چوبی) با عنوان صفحه‌های کامپوزیت WPC یا Wood Plastic Composite (پروفیل چوب پلاست) شناخته می‌شوند.

تفاوت کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی

سهولت نصب و استفاده

مواد کفپوش چوب پلاست یا کفپوش چوبی انعطاف بیشتری دارند و می‌تواند به راحتی خم شود، جهت گیرد و همچنین شکاف بخورد، به گونه ای که به طور خاص متناسب با هر فضایی باشد. از طرف دیگر، شما نمی‌توانید لبه‌های صفحه PVC را جهت دهید و حتی برای انجام هر نوع اصلاح، نیاز به ابزارهای بیشتری دارید. به همین دلیل اگر می‌خواهید صفحه را با فضای موجود کاملاً متناسب سازید، باید پروفیل‌های چوب پلاست را در اولویت قرار دهید.

زیبایی شناسی کفپوش

کفپوش پی وی سی PVC یکنواختی مصنوعی را به نمایش می‌گذارند و از نظر زیبایی و ظاهری کمتر جذاب هستند. از آنجا که کامپوزیت‌های چوب پلاست دارای پودر چوبی هستند و تراشه‌های چوبی واقعی دارند، شباهت بالایی به چوب طبیعی خواهند داشت و رنگ‌های طبیعی و معتبرتری را به نمایش می‌گذارند که چشم نوازتر است.

مقاومت در برابر آب و رطوبت

پروفیل چوب پلاست و همچنین صفحه‌های PVC مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و آب دارند. از آنجا که کامپوزیت چوب پلاست همچنین می‌تواند در برابر تغییرات دما بهتر مقاومت کند و با تغییر در کوچک و منقبض نمی‌شوند، در شرایط رطوبت حتی از صفحه‌های PVC نیز بهتر هستند.

صفحه های چوب پلاست به دلیل وجود تراشه‌های چوبی در مرحله تولید، در برابر لغزش مقاومت بهتری دارند. اگر کفپوش شما در منطقه بارانی یا در معرض آب قرار دارد، بهتر است از کفپوش چوبی (چوب پلاست) استفاده کنید، زیرا خطر لیز خوردن، حادثه و زمین خوردن را کاهش می‌دهد.
پروفیل چوب پلاست در مقایسه با صفحه‌های PVC چندین مزیت را ارائه می‌دهند. تفاوت بین دو نوع صفحه به دلیل ترکیب سطح مولکولی مختلف صفحه‌ها به وجود می‌آید. صفحه‌های چوب پلاست تحت تصفیه بیشتر قرار می‌گیرند و همچنین مواد افزودنی لازم برای مفیدتر شدن، کارآیی آنها را بیشتر خواهد کرد.

امیدوارم که اطلاعات مفیدی از این مطلب بدست آورده باشید، برای زیبایی سازیمنزل خود و طراحی اجرای بام سبز و دیوار سبز از صفحه تماس باکارشناسان کارن روف با ما همراه باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن