بهترین کفپوش برای پشت بام

روف گاردن

بیشتر ساختمان‌هایی که در سطح شهر میبینید آپارتمان است. یکی از مهمترین معایبی که خانه‌های آپارتمانی دارند این است که حیاط کوچکتری دارند. امروزه اکثر افراد از قسمت خالی و فراموش شده‌ی خانه‌ی خود یعنی پشت بام برای جبران نبود و کمبود حیاط استفاده می کنند.

همین امر سبب به وجود آمدن روف گاردن‌های بسیار زیادی شده است. روف گاردن به جز زیبایی بیشتر پشت بام، به شما فضایی اختصاصی برای تفریحات و مهمانی‌های مختلف می‌دهد. یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر بگیرید استفاده از مصالح مناسب در این مکان است زیرا پشت بام ها اولین جای ساختمان است که در معرض اشعه شدید افتاب، باران، طوفان و … قرار می گیرد. در این مقاله با انواع کفپوش‌های پشت بام آشنا می‌شوید تا بتوانید بهترین آن را انتخاب کنید

ویژگی کفپوش برای پشت بام

پشت بام به دلیل شرایط خاصی که دارد، فاکتورهای مهمی برای انتخاب وسایل به خصوص کفپوش در آن دخیل هستند که از مهمترین آنها میتوان به وزن، هزینه، ماندگاری و زیبایی اشاره کرد. باید در نظر بگیرید که کفپوش باید بسیار با دوام و مقاوم باشد به گونه‌ای که از پشت بام شما محافظت کند و موجب آسیب دیدن سقف ساختمان نشود. یکی از ویژگی‌های کفپوش این است که باید بسیار سبک باشند تا وزن اضافه‌ای به ساختمان وارد نشود و هنگام زلزله و یا حادثه‌ای موجب ریزش سقف نگردد.

باید با شرایط آب و هوای هر منطقه تطبیق داده شود وگرنه به زودی فرسوده شده و موجب اضافه شدن هزینه نگهداری روف گاردن می‌شود. اگر شما در مناطق پر باران هستید حتما به ضد لغزش بودن کفپوش خود دقت کنید تا در هنگام راه رفتن خطری شما را تهدید نکند. کفپوش باید عایق باشد به گونه‌ای که فضای سرد و سخت پشت بام را بپوشاند و شما در مکانی گرم و نرم قرار بگیرید و همینطور بتواند از لایه ضد آب زیرین نیز محافظت کند. خوب است بدانید که استفاده از کفپوش‌هایی که لبه تیز دارند و یا کف آنها تیز هستند، موجب سوراخ شدن لایه ضد آب شده و احتمال نشتی آب و فروریختن سقف را زیاد می کنند.

اگر شما زیاد  از روف گاردن استفاده می کنید خوب است از کفپوش های جاذب شوک و ارتعاش استفاده کنید تا در مکانی نرم‌تر و راحت تر قدم بردارید. به دلیل قرار گرفتن پشت بام در معرض برف و باران باید کفپوش مورد انتخاب ضد آب باشد و چون وجود آب موجب پرورش کپک شده باید در برابر کپک زدگی نیز مقاومت داشته باشد. قرار گرفتن کفپوش در برابر اشعه آفتاب موجب از بین رفتن رنگ کفپوش و فرسودگی آن می شود در نتیجه باید در برابر اشعه UX مقاوم باشد تا برای سال ها رنگ خود را حفظ کند.

انواع کفپوش های پشت بام

با توجه به تمام ویژگی هایی که یک کفپوش مناسب باید داشته باشد، کفپوش ها جنس های متفاوتی دارند که افراد با توجه به سلیقه و نوع نیاز روف گاردن، میتوانند آن را انتخاب کنند. خوب است قبل از نصب هر نوع کفپوش به تمام فاکتورهای انتخاب، ویژگی های آن دقت کنید و با تحقیق از افراد متخصص و توجه به شرایط آب و هوا بهترین نوع کفپوش را داشته باشید.

بهترین کفپوش برای پشت بام
  کفپوش چوب

یکی از بهترین انتخاب ها برای روف گاردن کفپوش چوبی است. امروزه معماری به گونه ای شده که تلفیق چوب با هر وسیله ای بسیار زیبا و چشم نواز است و هماهنگی زیادی با سایر اجزا دارد. انتخاب چوب در ساختار یک مکان به ما محیطی شیک و جذاب هدیه می دهد. از مزیت های استفاده از این کفپوش میتوانیم در دسترس بودن این متریال در طرح ها و مدل های مختلف اشاره کنیم که رنگ های زیاد آن موجب کاربردی تر شدن آن می شود. به دلیل اهمیت سبک بودن کفپوش در پشت بام معمولا از چوب هایی با وزن کم استفاده میشود.

 کفپوش کامپوزیت

یکی از متنوع ترین کفپوش ها برای پشت بام، استفاده از کامپوزیت می باشد. این کامپوزیت ها با طرح های مختلف باعث به وجود آمدن فضاهای مورد علاقه افراد می شود. شرایط نگهداری از این کفپوش ها بسیار راحت است و با مقداری آب و صابون تمیز میشوند. از مهمترین ویژگی های کفپوش کامپوزیت مقاومت زیاد آن در برابر حرارت و آتش است. همینطور خوب است بدانید که با الیاف طبیعی ساخته می شوند و قابل بازیافت هستند. نصب آنها بسیار ساده و سریع است. در برابر باقی کفپوش ها از ویژگی بصری زیادی برخوردار است چون تنوع آن بیشتر است. یکی از محبوب ترین طرح های کامپوزیت طرح چوب است.

 کفپوش چمن مصنوعی

بعد از استفاده از چوب یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها چمن مصنوعی است. افراد برای سبزتر شدن فضا و نرم بودن فضای زیر پای خود از این چمن استفاده می کنند. خوب است بدانید کاشت چمن طبیعی بسیار دردسر دارد و افراد ترجیح می دهند از چمن مصنوعی استفاده کنند. نگهداری از آن به نسبت چمن طبیعی ارزان تر است. بسیار ساده و سریع نصب می شود. در آب و هوای مختلف قابل استفاده است و مقاومت بالایی دارد. برای افرادی که فرزند کوچک دارند بسیار مناسب است زیرا هم محیطی نرم تر برای کودک ایجاد می شود و هم موجب دور بودن کودک ار تمام باکتری ها و حساسیت های فصلی می شود.

کفپوش کاشی 

یکی دیگر از کفپوش های مورد استفاده در پشت بام کاشی است. این کاشی ها به پشت بام شما نمای سنگ می بخشند. از مزیت های آن مانند دیگر کفپوش ها میتوان به مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی متفاوت اشاره کرد همینطور هزینه نصب و نگهداری آن بسیار پایین است. نگهداری از آن راحت است.

 کفپوش پی وی سی

در اکثر قسمت های ساختمان و ساخت انواع وسایل از پی وی سی استفاده میشود. یکی دیگر از موارد مورد استفاده در کفپوش های پشت بام، پی وی سی است. در نظر داشته باشید که اجرای کفپوش با پی وی سی همراه با هزینه بالایی است اما نصب و نگهداری آن بسیار راحت است. مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و به دلیل تنوع زیاد در طرح و رنگ بسیار نزدیک تر به فضای مورد نیاز شما است.

عایق رطوبتی پشت بام و کفپوش اپوکسی چیست ؟

بدون شک با توجه به پیشرفت روز افزون علم در صنایع گوناگون خصوصا صنعت ساختمان سازی، ما نیز باید خود را به مرحله ای برسانیم که در تمامی ساختمان های نوساز و جدید، از جدیدترین تجهیزات ممکن همچون کفپوش های اپوکسی استفاده شود.

انواع مختلف کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

  •  کفپوش اپوکسی دکوراتیو
  • کفپوش اپوکسی ضد اسید
  • کفپوش اپوکسی گرانیت
  • کفپوش اپوکسی صنعتی
  • کفپوش اپوکسی آنتی داست

شما عزیزان جهت مشاوره وثبت  سفارش،اجرای انواع روف گاردن،دیوار سبز کفپوش میتوانید از صفحه تماس باما با کارشناسان کارن روف در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن