هزینه اجرای دیوار سبز

همه چیز درمورد دیوار سبز

پیشرفت علم در جوامع بشری از گذشته تاکنون، همیشه منجر به تغییرات زیادی در زندگی انسان‌ها و همینطور طبیعت شده است. دخالت انسان در طبیعت و دخل و تصرف روز افزون آن برای داشتن زندگی شهرنشینی، موجب از بین رفتن درختان و گیاهان هر منطقه شد و به جای آنها آپارتمان ها و ساختمان های زیادی به وجود آمد. با شروع زندگی شهرنشینی، علم معماری پیشرفت کرد و افراد برای زیباتر دیده شدن مکان زندگی و شهرشان از هر ایده ای استقبال کردند. یکی از ایده های جالب و بسیار کاربردی در شهر دیوار سبز است. در ادامه با مزایای دیوار سبز آشنا شده و هزینه اجرای آن را متوجه می شوید.

 هزینه دیوار سبز

این دیوار پانلی از گیاهان است که به صورت عمودی در حال رشد هستند و به دیوار سبز معروف است. این گیاهان میتوانند طبیعی و یا مصنوعی باشند. برای استفاده از گیاهان طبیعی در دیوار خوب است که با توجه به شرایط و مکان اجرا انتخاب شوند و همینطور شرایط رشد یکسانی از نظر جذب نور و آب داشته باشند. این دیوار در داخل و خارج ساختمان و سطح شهر قابل اجرا است. شما در شرکت، اداره و حتی درون خانه نیز میتوانید در راهروها و لابی از این دیوار بهره مند شوید. امروزه استفاده از دیوار سبز در روف گاردن و تراس نیز بسیار پرطرفدار شده است.

مزیت دیوار سبز

خوب است بدانید که گل و گیاه در هر مکانی که باشد به جز چشم نوازی، آرامش را به ارمغان می آورد. از لحاظ روانشناسی یک دست بودن این گیاهان و رنگ سبز آنها آرامش شما را بیشتر کرده و موجب بالا رفتن نشاط و شور زندگی می شود،همینطور استرس شما کاهش می یابد و میتوانید با تمرکز بیشتری به ادامه کار و زندگی بپردازید.

به خوبی دمای محیط را حفظ کرده و نوسانات سرما و گرما را کنترل می کنند و در فصل های مختلف باعث کاهش هدر رفت انرژی می شوند. لازم است بگوییم در فصل تابستان با تعرق و تبخیر گیاهان موجب خنک شدن هوا شده و در زمستان به دلیل عایق حرارتی ساختمان و مکان باعث کاهش انرژِ گرمایی می شود.

این دیوار موجب کاهش آلودگی می شود و با مطبوع و پاک نگه داشتن هوای محیط از مریضی دور می مانید. دیوارهای کهنه و قدیمی که نیازمند بازسازی هستند را میتوانید با این روش بپوشانید و همزمان زیبایی خاصی به خانه ببخشید. با انجام این عمل در ارزش گذاری خانه خود تاثیر گذاشته و حتی ارزش ملک شما افزایش می یابد. در مکان های عمومی و محل کار شما نیز موجب جذب افراد مختلف شده و علاوه بر لوکس بودن آنجا بر روی افزایش سرمایه شما تاثیر زیادی می گذارد.

هزینه اجرای دیوار سبز

انواع دیوار سبز

دیوار سبز کابلی

از سیم های ضد زنگ توری برای اجرا استفاده می شود. از مزیت های مهم آن میتوانیم بگوییم که در همه جا قابل اجرا است مثل روف گارن، پارکینگ ها، درون خانه و … . برای گیاهانی استفاده می شود که بسیار شاخ و برگ دارند و رشد بسیار زیادی دارند. نحوه اجرای آن به این صورت است که ابتدا ابعاد دیوار را اندازه گیری کرده سپس فلاورباکس هایی در راستای طولی دیوار قرار می گیرند. داخل تمام این باکس ها چندین لایه استفاده می شود که شامل لایه محافظتی خاک، لایه هوا رسان ریشه، لایه نگهدارنده آب و یک لایه ضد ریشه می باشد. به دلیل رشد زیاد گیاهان باید فاصله باکس ها زیاد باشد به گونه ای که در هر متر یک باکس قرار بگیرد.

این دیوار دارای توپ های فولادی است که به راحتی کابل را از خود عبور دهد. بعد از نصب این سیستم گیاهان را درون فلاور باکس ها می کارند و به مرور زمان گیاهان رشد کرده و از کابل بالا می رود و کل سطح دیوار را می پوشاند. آبیاری این سیستم با توجه به حجم و نوع پوشش گیاهی به طور روزانه و به صورت خودکار است؛ با استفاده از چند منبع ذخیره آب و لوله کشی مناسب و مجهز شدن به دستگاه کنترل برقی این عمل صورت می گیرد.

دیوار سبز مدولار

در این روش از یک شبکه داربست استفاده شده که معمولا بطور جداگانه ساخته می شود و با استفاده از نگهدارنده به دیوار وصل می شود. این سیستم برای محیط های کوچکتر مناسب است مثل تراس، لابی و پشت بام و اغلب به صورت مینیاتوری اجرا می شود. گیاهان استفاده شده در این سیستم همیشه سبزو پرتراکم است. و یکی از مهم ترین مزیت های آن میتوان به قابل انعطاف بودن آن اشاره کرد که میتوانید آن را به شکل دلخواه خود در آورید.

نحوه اجرای آن به این صورت است که پروفیل‌های آهنی روی دیوار شبکه‌ای نصب می‌شوند. بر روی آنها فلاور باکس هایی با فاصله های مشخصی نصب شده. خوب است بدانید که این فلاور باکس ها از پیش ساخته شده و معمولا جنس آنها پلاستیک یا فلز می باشد و کاملا ضد زنگ هستند و تمام لایه های محافظتی و آبیاری و فیلتر و زهکشی را درون خود دارند.

هزینه اعمال دیوار سبز

انجام این عمل و بررسی هزینه آن به شرایط مختلفی بستگی دارد از جمله گیاهان به کار رفته، نوع خاک مصرف شده، سایز پنل های گیاهی، قالب های استفاده شده، طبیعی و مصنوعی بودن گیاهان، پوشش کامل و نیمه گیاهی، سیستم آب رسانی، محل اجرای دیوار سبز(داخلی یا خارجی) ، طرح دیوار(ساده یا پیچیده) ، متراژ و مساحت دیوار، استفاده از تجهیزات و تاسیسات متفاوت، زمانبندی پروژه و تعداد پرسنل و… همه و همه در قیمت گذاری دیوار سبز به شدت تاثیر گذار است.

لازم است بگوییم که به جز در نظر گرفتن هزینه این موارد شما باید به فکر هزینه نگهداری از گیاهان باشید زیرا اگر به طور مرتب به گیاهان رسیدگی نشود، در زمان کوتاهی همه گیاهان پژمرده شده و از بین می روند. هزینه های نگهداری شامل کود، آب برای آبیاری، جایگزین گیاهان مرده و پژمرده، رسیدگی به گیاهان بیمار و از بین بردن آفات و کندن علف های هرز، بازرسی منظم محل اجرا و بررسی سیستم آبیاری و زهکشی، تعمیر کابل های استفاده شده و یا تعویض آنها و…

برای اجرای انواع دیوار سبز ومشاوره رایگان با کارشناسان کارن روف از صفحه تماس باما در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن