استفاده از چمن مصنوعی برای تزئین

6دلیل استفاده از چمن مصنوعی در روف گاردن

امروزه استفاده از فضاسازی‌های درختی مختلف محبوبیت بالایی پیدا کرده است که به دو منظور زیبایی و البته داشتن هوای محیطی بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما وقتی که نمی‌توان از چمن طبیعی استفاده کرد چکار کنیم؟

در این مواقع چمن مصنوعی بهترین انتخاب شماست، این نوع از پوشش زیباسازی اغلب موارد برای فضاهای خارجی استفاده می‌شود؛ فضاهایی مثل زمین‌های ورزش چمن، باغ‌ها، حیاط کنار خانه‌ی شما، زمین بازی کودکان، پشت بام و یا تراس خانه‌ها. به علت سادگی استفاده و البته هزینه‌ی نه چندان زیاد هر روزه شاهد استفاده‌ی بیشتر از چمن مصنوعی تزئینی هستیم تا جایی که بعضاً برای بخش‌های داخلی خانه‌ی خود نیز از آن استفاده می‌کنند.

البته چمن مصنوعی و این دست از محصولات سبز انواع مختلفی دارند که از پر استفاده ترین آن‌ها می‌توان به روف گاردن و دیوار سبز اشاره کرد که محبوبیت بسیار بالایی دارند چرا که به خانه‌ی شما زیبایی می‌بخشند. اگر که به آشنایی بیشتر با این دست از محصولات علاقه‌مند هستید در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

تشخیص کیفیت چمن مصنوعی

برای اینکه بتوانید مرغوبیت و کیفیت چمن مصنوعی را بررسی کنید باید به موارد مختلف دقت کنید و چمن مورد نظر را تحت بررسی قرار دهید. در بخش زیر به مواردی می‌پردازیم که بیشترین اهمیت و کاربرد را دارند:

• بررسی جنس نخ، شکل سطح، کیفیت بکینگ، مقطع الیاف، تراکم طولی و عرضی و ارتفاع نخ‌های چمن مصنوعی

بعضی از مواقع در چمن مصنوعی مشاهده می‌شود که بعد مدتی الیاف چمن مصنوعی مورد استفاده از بکینگ جدا شده و چمن به مرور زمان کم پشت و اصطلاحا کچل می‌شود، این مساله به دلیل استفاده از مواد نامناسب مانند چسب‌های غیرمتعارف در بکینگ بجای موادRBL می‌باشد.

یکی از مواردی که می‌توانید برای اطمینان از اینکه بکینگ چمن مصنوعی از مواد مناسبی تهیه شده استفاده کنید این است که، به پشت چمن مصنوعی نگاه کنید، دقت کنید که پشت چمن بطور یکنواخت از مواد پوشانیده شده باشد و دارای انعطاف کافی باشد و بیش از حد خشک نباشد.

همچنین این نکته قابل توجه است که هنگامی که به پشت چمن دست می‌زنید مواد بصورت پودر از آن نریزد، سپس یکی از نخ‌های چمن را بگیرید و بکشید، اگر مواد مورد استفاده در چمن استاندارد باشد نباید نخ به آسانی از بافت جدا گردد.

استفاده از چمن مصنوعی برای تزئین

کاربردهای مختلف چمن مصنوعی

همانطور که گفتیم از چمن مصنوعی می‌توان در بخش‌های مختلفی از خانه استفاده کرد و هیچ محدودیتی برای اینکار وجود ندارد؛ تنها محدودیت تفکر شماست. در ادامه‌ی مطلب به چند ایده برای استفاده از چمن مصنوعی می‌پردازیم؛ اگر که شما نیز به روف گاردن و دیوار سبز علاقه‌مند هستید در ادامه‌ی مطلب همراه ما باشید.

استفاده از چمن مصنوعی برای اتاق خواب

استفاده از چمن مصنوعی در اتاق خواب؟ آیا تا به حال به این مورد فکر کرده بودید؟ به این فکر کنید که قبل از خواب پاهای خود را روی چمن بگذارید و از طبیعتی که برای خود خلق کرده‌اید لذت ببرید. چشمان خود را ببندید و چمن را زیر پاهای خود حس کنید. اگر که به طبیعت علاقه‌ی زیادی دارد استفاده از چمن مصنوعی در اتاق خواب شما باعث آرامش هرچه بیشتر شما می‌شود. همچنین اگر به اجرای روف گاردن و دیوار سبز علاقه‌مند هستید به بخش  محصولات وبسایت مراجعه کنید.

استفاده از چمن مصنوعی برای تزئین

استفاده از چمن مصنوعی برای فرش خانه

به علت انعطاف بالا و نرم بودن چمن مصنوعی، مي‌توان از آن به عنوان فرش و قالیچه نیز استفاده كرد. به همین دلیل شما می‌توانید فرش‌ها و قالیچه‌های خود را با چمن مصنوعی جایگزین کنید. استفاده از این محصول به جای فرش نه تنها زیبایی خاص خود را دارد، بلکه ایده‌ای نوآورانه هم است و باعث ايجاد تفاوت‌هاي اساسي در فضا می‌شود. برای نمونه می‌توان از آن برای ساخت یک رومیزی زیبا استفاده کرد.

قیمت چمن مصنوعی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

تعداد زیادی از افراد اینگونه فکر می‌کنند که قیمت انواع چمن مصنوعی بر اساس ارتفاع الیاف بکار رفته در آن سنجیده می‌شود. برای مثال بعضاً پیش می‌آید که یک چمن مصنوعی با ارتفاع 13 میلیمتر قیمت بسیار کمتری از یک چمن با ارتفاع 8 میلیمتر داشته باشد؛ دلیل آن هم چیزی نیست جز این مورد که تراکم الیاف در چمن دوم بسیار بیشتر از تراکم الیاف در چمن نوع اول می‌باشد. به همین دلایل است که باید تمامی نکات و عوامل موجود را به دقت بررسی کنید تا بتوان تأیین قیمتی دقیق داشت. عواملی که باید بررسی شوند بدین ترتیب می باشند:

• ارتفاع الیاف در انواع چمن مصنوعی

• تراکم الیاف مورد استفاده

• جنس الیاف

• سطح مقطع الیاف و نوع بافت

همچنین قابل توجه است که چمن‌های مصنوعی از نوع دوبافت عموما قیمت بالاتری نسبت به چمن‌های تک‌بافت دارند.
امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و به نصب انواع چمن مصنوعی، بام سبز و دیوار سبز ترغیب شده باشید. اگر که به فکر  اجرای  روف گاردن و دیوار سبز  هستید میتوانیدبا کارشناسان کارن روف   از صفحه تماس باما درارتباط باشید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن