نمای پشت بام

نمای پشت بام

زیبا سازی و تزئینات پشت بام خانه همواره برای افراد جذاب بوده است. به طوری که اکثر افراد با پشت بام‌هایی به اشکال مختلف، به زیبا سازی و نظافت پشت بام خانه خود اهمیت زیادی می‌دهند. البته تمام پشت بام‌ها از لحاظ ظاهری و مساحت یکسان نیستند؛ اما با استفاده از خلاقیت و هوش کافی می‌توان تمام پشت بام‌ها را بدون نیاز به صرف هزینه‌های نجومی، به یک اندازه زیبا ساخت. در این مقاله به زیبا سازی نمای پشت بام و رووف گاردن اشاره می‌کنیم.

روف گاردن چیست؟

بام باغچه یا همان روف گاردن (Rooftop Garden) یکی از امکاناتی است که نمی‌توان آن را در تمام خانه‌های پیدا کرد. بلکه خانه‌ای که دارای روف گاردن باشد، قطعا از قیمت متوسط به بالایی برخوردار است. این ویژگی عموما در آپارتمان‌های شهری و بزرگ دیده می‌شود که رهگذران خیابان جنب آپارتمان می‌توانند نمای زیبای آن را مشاهده کنند. عموما روف گاردن را در سقف آپارتمان‌هایی می‌سازند که حیاط بزرگی ندارد.
بام باغچه‌ها محلی برای کاشت و پرورش گیاهان مختلف هستند و از طبیعت دل انگیری بهره دارند. همچنین می‌توان از آن برای استراحت افراد و تجمع ساکنان آپارتمان و حتی برگزاری مهمانی‌هایی ویژه استفاده کرد. قطعا مهمانی که دربام سبزیک ساختمان برگزار می‌شود تا مدت‌ها بر سر زبان افراد حاضر در آن می‌ماند. البته به شرطی که صاحب آن، به نمای پشت بام خود رسیدگی کند.

نمای پشت بام

نکاتی در زیبا سازی نمای پشت بام

 فضای پشت بام را باز نگه دارید.

به طور کلی پشت بام برای فضای باز و هوای آزاد خود یک ویژگی محسوب می‌شود. بستن فضا با تزئینات و اثاث مختلف می‌تواند به طور کلی استفاده و کاربرد آن را از بین ببرد. بهتر است همواره پشت بام خود را نوعی مدیریت کنید که فضایی آزاد و باز داشته باشد تا بتوان انواع فعالیت‌ها را در آن انجام داد.

 فضای پشت بام را طبیعی و پر از گل و گیاه بسازید.

در نمای بالکن و پشت بام، طبیعی بودن فضا بهترین و مهم‌ترین ویژگی برای زیبا سازی آن است. به طوری که افراد می‌توانند با استفاده از کاشت گیاهان و درخت‌های بلند، فضای پشت بام را شخصی سازی کرده و نمای آن را تا همیشه جالب توجه رهگذران قرار دهند. همچنین کاشت و پرورش از گیاه چسب دیواری نیز می‌تواند یک عنصر زیبایی و طبیعی در پشت بام باشد.

 تا حد امکان از مبلمان زیبا در تزئینات پشت بام استفاده کنید.

قرار دادن مبلمان در پشت بام یک کار غیر معمول در ایران اما بسیار لوکس است. با این کار ساکنین ساختمان می‌توانند برای استراحت در طول روز و اوقات فراغت خود، به پشت بام خانه مراجعه کرده و از فضای طبیعی و زیبای آن لذت ببرند. البته دقت کنید که رنگ مبلمان و میز استفاده شده در پشت بام، با رنگ پیش زمینه آن متناقض نباشد؛ و همانطور که ذکر شد فضای پشت بام را با چینش صحیح و منظم، آزاد نگه دارید.

 تجهیزات باربیکیو را در پشت بام قرار دهید.

وجود تجهیزات باربیکیو در پشت بام خانه‌های اروپایی بسیار رواج دارد. شما نیز می‌توانید با قرار دادن تجهیزات باربیکیو، ضمن افزودن قابلیت پخ و پز مخصوص در هوای آزاد، نمای بسیار زیادی نیز به پشت بام ساختمان خود ببخشید. البته تجهیزات باربیکیو در خانه تمام افراد موجود نیست؛ اما می‌توان با تهیه آن، یک فضای بی‌نظیر در پشت بام خانه ساخت.

 کف پوش پشت بام را به خوبی انتخاب کنید.

عموما کف پشت بام خانه‌ها بسیار نا منظم و بی‌روح می‌باشد که از ابتدای ساخت خانه به آن توجه نمی‌شود. انتخاب کف پوش مناسب در صورت تمایل به تعویض آن‌ها، بسیار مهم است؛ چرا که باید با رنگ فضای پشت بام مطابقت داشته باشد. اما در صورتی که به تعویض کف پوش پشت بام خود مایل نباشید، می‌توانید با پهن کردن فرش یا پتو کار خود را به بهترین شکل آسان کنید.

 سایه بان‌های پارچه‌ای یا چوبی در سقف پشت بام نصب کنید.

نصب سایه بان یک محیط دنج و راحت را برای افراد در پشت بام می‌سازد. چرا که ساکنین ساختمان می‌توانند تمام طول روز به استراحت در زیر سایه بان پشت بام بپردازند و دغدغه نور آزاد دهنده خوشید به کل رفع می‌شود. نصب سایه بان‌های چوبی، زیبایی بسیاری را به محیط پشت بام می‌بخشند، اما در صورت علاقه‌مند نبودن به نصب آن می‌توانید از سایه بان‌های پارچه‌ای استفاده کنید.

نمای پشت بام

اثاث مورد استفاده در پشت بام، چه رنگی باشند؟

رنگ اثاث و ابزار تزئینی در پشت بام خانه‌ها تفاوت چندانی در نمای پشت بام ندارد. اما مطابقت رنگ‌های با یکدیگر حائز اهمیت است و اصولا بیش از 3 رنگ در نمای پشت بام استفاده نمی‌شود. شما عزیزان  برای طراحی واجرای پشت بام،دیوار سبز می توانید با متخصصان شرکت مهندسی کارن روف از صفحه تماس باما در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن