ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

Tips for landscaping with artificial turf

نکاتی برای محوطه سازی با چمن مصنوعی

یکشنبه 12 دی 1400

زمانی که صحبت از ساخت ویلا یا طراحی محوطه خارجی آن می شود، یکی از مهم‌ترین مراحل به محوطه سازی اختصاص پیدا می کند. به هر چیزی که در حیاط یا محوطه ویلا ساخته می‌شود، محوطه سازی می گویند. البته این بدین معنی نیست که از هر وسیله ای در این محیط استفاده شود. درواقع شما باید ابتدا مکان و محوطه مورد نظر خود را درنظر بگیرید و پس از بررسی ها، حذف و یا اضافه کردن المان‌های مورد نظرتان در طرح اصلی، محوطه سازی را شروع کنید. این کار نه تنها هیچگونه نقصی را در طراحی ویلا ایجاد نمی کند بلکه بر سرعت و پیشبرد اصولی ساخت آن نیز تاثیرگذار است.
تنها کافیست برخی نکات را رعایت کنید در آن صورت است که محوطه و حیاطی دلنشین، زیبا و دلپذیر خواهید داشت.

تاکنون به استفاده از چمن مصنوعی برای محوطه سازی فکر کرده اید؟ مطمئنا ویلاهای زیادی را دیده اید که از این چمن ها برای زیباسازی حیاط و محیط خود استفاده کرده و نتایج خارق العاده ای را دریافت کرده اند. اما بهره گیری از چمن مصنوعی نیازمند رعایت برخی نکات و آگاهی از مسائل مهم است. اگر خواهان بکار گیری چمن مصنوعی در بخش محوطه سازی هستید، توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم.

Tips for landscaping with artificial turf

چرا باید محوطه سازی کنیم؟

در ابتدا باید بگوییم؛ منظور از محوطه سازی، بکار بردن المان های متفاوت در یک محیط است. هر آنچیزی که بیرون از محیط داخلی ویلا استفاده می شود، نوعی محوطه سازی شناخته می شود. البته تمامی این اقدامات ارتباط مستقیمی به سبک و نوع زیبایی ویلای شما دارد.
برخی محوطه سازی را تنها مسیری برای رفت و آمد یا چگونگی ایجاد فضای سبز میدانند.

اما باید بدانید هر چیزی که خارج از ویلا مورد استفاده قرار میگیرد و در ساخت و طراحی آن تاثیرگذار به محوطه سازی مرتبط می شود. این روزها به واسطه گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی، ایجاد فضای سبز و یک محیط آرام و دلنشین نوعی الزام به حساب می آید. از همین رو افراد با محوطه سازی فضای سبز طبیعی و مصنوعی تمام تلاش خود را بکار میگیرند تا احساس آرامش را به وجود آورده و خود را از دغدغه های شهری دور نمایند.

اگر نگاهی به تاریخ بیاندازید متوجه می شوید که رابطه انسان و طبیعت از گذشته تاکنون مورد اهمیت بوده است. هر چند با ظهور آپارتمان ها کمی کمرنگ شده اما بهرحال طبیعت، روح تازه ای به زندگی انسان ها می بخشد و جلای زیبایی برای زندگی فراهم می آورد. شاید جالب باشد اگر بگوییم طراحان و متخصصان طراحی فضای سبز حتی از چمن مصنوعی در این راستا کمک میگیرند تا جلوه ای خاص و زیبا به محیط ببخشند. اما این چمن های پرکاربرد چگونه میتواند در ایجاد محیطی زیبا و دلنشین کمک کننده باشد؟ بیایید کمی بیشتر در این خصوص بدانید.

آشنایی با چمن مصنوعی

چمن مصنوعی را باید نوعی گیاه مصنوعی بدانید که این روزها با توجه به کیفیت بالا و کاربردهای مختلفی که ارائه می‌ دهد، توسط متخصصان و طراحان مورد استفاده قرار میگیرد. بارزترین مثال های استفاده از آن را باید در ورزش ها و ورزشگاه ها مشاهده کنید. هر چند امروزه در برخی از مکان های تفریحی، باغ ها و پارک ها و حتی ویلاهای لوکس و مدرن شاهد استفاده از این چمن ها هستیم.

از جمله دلایلی که باعث می شود طراحان فضای سبز به سراغ چمن های مصنوعی بروند، پایین آوردن هزینه های ساخت است. درواقع اگر قصد کنترل هزینه ها خصوصا در بخش طراحی خارجی ویلا را دارید، چمن های مصنوعی میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این نوع از چمن ها نیاز به مراقبت های فراوان و مداوم ندارند. از طرفی مشکلاتی همچون کاشت، آبیاری، کود یا رشد علف های هرز را با خود به همراه ندارند و افراد میتوانند با خیالی آسوده تنها از محیط و آرامشی که دارند لذت ببرند.

این روزها از این چمن ها در کنار آلاچیق و استخر و حتی محیطی امن برای بازی کودکان نیز استفاده می شود. زیرا به واسطه طبیعی نبودن، حشرات موذی به سمت آن جذب نخواهد شد. با وجود تمامی مزایا و کاربردهایی که چمن مصنوعی با خود به همراه دارد، آیا به چگونگی نگهداری از آن فکر کرده اید؟ باید بدانید آنقدر نگهداری از آن راحت است که شاید همین فردا برای بکارگیری آن در حیاط، بالکن و یا محوطه خود اقدام کنید. بیایید کمی بیشتر از روش های نگهداری چمن مصنوعی برای محوطه سازی بدانید.

Tips for landscaping with artificial turf

روش های نگهداری از چمن مصنوعی

اگر بخواهیم به مقایسه چگونگی نگهداری از چمن مصنوعی و طبیعی بپردازیم، مطمئنا چمن مصنوعی بسیار راحت تر می باشد. اما با این وجود نیازمند رعایت برخی نکات و مراقبت های ویژه است. نباید به واسطه مصنوعی بودنش آن را بی اهمیت و عاری از هرگونه نگهداری بدانید. برخی از نکات نگهداری از چمن های مصنوعی عبارتند از:

*در زمان استفاده و یا تحرک، نباید بر روی سطح آن از مواد شیمیایی همچون الکل، بنزین و.. ریخته شود. این کار اغلب منجر به آسیب به سطح چمن می شود و حتی با گذشت زمان، قسمت موردنظر را تخریب می کند.

*از بکارگیری هرگونه وسایل آتش زا و یا مواد منفجره آن هم بر روی چمن مصنوعی خودداری کنید. این کار میتواند تمام سطح را دچار اسیب کند و یا به کل محیط آسیب برساند.

* در زمان بهره گیری از دستگاه برس زن و یا مواردی از این قبیل، بسیار مراقبت باشید. به ترمزهای ناگهانی بر روی سطح توجه داشته باشید. این دستگاه ها اغلب یکی از مهم ترین عوامل آسیب زدن به چمن مصنوعی هستند.

با وجود تمامی نکاتی که در راستای چگونگی نگهداری از چمن مصنوعی ذکر شد، آیا باز هم فکر می کنید بهره گیری از این نوع چمن برای محوطه سازی مناسب است؟

محوطه سازی با استفاده از موزاییک پلیمری

به سنگ مصنوعی فشرده شده با استفاده از روش ویبره موزاییک پلیمری می‌گویند که با استفاده از آن می توان در محیط طرح و نقشه های جالب و زیبایی به وجود اورد، برای مثال شما می‌توانید طرحی را برای یکی از محیط های حیاط، پیاده رو، اطراف فضای سبز، پارک و…. طراحی کرده و با استفاده از مدل های متفاوت و گوناگون موزاییک پلیمری آن را اجرا کنید.

این سنگ مصنوعی در رنگ های متنوع، شکل های گوناگون و در قالب های متفاوتی تولید می شود به وسیله دستگاه ویبره تولید می شود. شما می توانید طرح های مختلف و متفاوتی از آن را ایجاد کرده و محوطه های جالبی طراحی و اجرا کنید.

این کار بسیار راحت و آسان می باشد زیرا کافی است طرحی را به وجود آورده طراحی کنید و سپس با استفاده از طرح ها و رنگ های مختلف از موزاییک پلیمری که در سطح بازار وجود دارد آن را اجرا کنید.

اما ممکن است در هنگام طراحی این سوال پیش بیاید که طرحی که در بازار وجود دارد تکراری میباشند و آیا می توان طراحی سفارشی از موزاییک پلیمری برای محوطه سازی با استفاده از این موضوع به وجود آورد یا نه و یا قالبی برای آن طراحی کرد و ساخت؟

نکاتی برای محوطه سازی با چمن مصنوعی

محوطه *سازی با استفاده از موزاییک پلیمری یکی از برنامه ها و رویکردهای جدید در معماری و صنعت ساختمان سازی امروز می باشد که با توجه به نیازها و فرایندهای متفاوت و گوناگونی که در جامعه وجود دارد از آن استفاده میشود. این سنگ مصنوعی که از دستاوردهای عصر جدید تکنولوژی است استفاده های گوناگون و متفاوتی دارد.

کلام آخر

به واسطه پیشرفت های صورت گرفته؛ محوطه سازی طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است! چمن مصنوعی نیز از جمله المان هایی‌ست که بکار رفته و توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جذب نماید. در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم در خصوص اهمیت استفاده از چمن مصنوعی و همچنین چگونگی نگهداری از آن توضیحاتی خدمت شما ارائه دادیم. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید.
از طرفی اگر فکر میکنید چمن مصنوعی همان المانی‌ست که نیاز شما را برآورده می‌کند، بهتر است همین الان دست به کار شده و با مراجعه به بخش تماس باما، اقدامات اولیه برای نصب و راه اندازی آن را با گروه کارن روف هماهنگ کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن