طراحی و اجرای روف گاردن در تهران

طراحی و اجرای روف گاردن در تهران

استفاده درست از فضای سقف و پشت بام همیشه از از دغدغه های معماران بوده و به دنبال راهی مناسب برای آن هستند. از همین رو در سال های اخیر طراحی و اجرای روف گاردن به صورت جدی آغاز شده است. روف گاردن شامل موارد مختلفی مانند گیاهان، سایه بان و آبفشان می باشد. هر کدام از اجزای روف گاردن نقش بسیار مهمی در ساختار آن دارند که باید به درستی ساخته شوند. خوشبختانه طراحی های متنوعی برای این موضوع انجام شده که می توان از آن ها به نحو احسن استفاده نمود.

عوامل موثر بر طراحی روف گاردن در تهران

برای اینکه بتوانید یک روف گاردن زیبا  در تهران داشته باشید باید عوامل مختلفی را در اینباره بررسی کنید. نکات مهمی در هنگام ساخت روف گاردن در شهر تهران وجود دارد که باید توجه خود را به سمت آن ها معطوف نمایید. برای اینکه بهتر با این عوامل آشنا شوید مهم‌ترین آن ها را به صورت لیست شده در اختیارتان قرار می دهیم.

جهت وزش باد

همانطور که می دانید پشت بام فضایی کاملا باز است که باد به صورت مستقیم به آن می وزد. حال اگر گیاهان روف گاردن در مسیر باد باشند، دچار نامرتبی می شوند و بعد از مدتی آسیب خواهند دید. برای اینکه باد آسیبی به گیاهان وارد نکند باید آن ها را در مسیر مستقیم باد قرار نداد.

برای اینکار باید طراحی روف گاردن به صورت حرفه ای انجام شود تا مشکلی ایجاد نگردد. در بعضی از مواقع طراحان روف گاردن یک بادگیر مناسب نصب می کنند تا بتواند این موارد را کنترل نماید.

رنگ و تم روف گاردن

نکته دیگری که باید آن را در نظر بگیرید رنگ و تم روف گاردن است. شما می توانید برای زیبایی این سازه از رنگ های مختلفی در وسایل روف گاردن بهره ببرید. همچنین برای جذابیت بیشتر روف گاردن باید از گیاهان با طرح خلوت استفاده نمود. بر خلاف آن چه اکثر مردم فکر می کنند،‌ شلوغ کردن روف گاردن بسیار اشتباه است و حس خوبی به مخاطب خود نخواهد داد. چنانچه دوست دارید لحظات خوشی را سپری کنید حتما تم روف گاردن را در نظر داشته باشید.

نورگیر بودن

حتما شما این موضوع را به خوبی می دانید که نور یک عامل مهم در رشد گیاهان است. به همین جهت باید روف گاردن به گونه ای طراحی شود که میزان نورگیر خوبی داشته باشد. تابش مناسب نور خورشید باعث می شود که گیاهان رشد خوبی داشته باشند و روف گاردن شکل زیباتری به خود می گیرد. در صورت کمبود نور گیاهان دچار کاهش رشد شده و در نتیجه زیبایی لازم ایجاد نمی گردد. پس با توجه به موارد گفته شده حتما باید نورگیر بودن را در طراحی مدنظر قرار داد.

جنس مصالح مصرفی

برای داشتن یک روف گاردن زیبا و درجه یک باید از مصالح خوبی در حین کار بهره برد. این مواد شامل موارد مختلفی مانند آجر، سیمان و چوب می شود که هر کدام از آن ها نقش مهمی در سازه روف گاردن ایفا می کنند. اگر همه این مواد جنس خوبی داشته باشند،‌ عمر مفید روف گاردن نیز بیشتر شده و نیاز به تعمیرات مجدد نخواهد داشت. بهتر است که امروز یکبار برای همیشه هزینه کنید و مصالح درجه یک تهیه نمایید. مطمئنا با دیدن نتیجه کار از خود رضایت بیشتری خواهید داشت.

انتخاب گیاه مناسب

شرایط موجود در روف گاردن بسیار خاص است و هر گیاهی قابلیت رشد در آن ندارد. میزان خاک موجود در روف گاردن محدودیت دارد که از همین رو باید گیاهان مقاوم و کم توقع در آن کشت شوند. همچنین این فضا در معرض باران، برف و باد است و اگر از گیاهان ضعیف استفاده کنید،‌ پس از مدتی به شدت ضعیف شده و یا از بین می روند.

با توجه به موارد گفته شده باید در این زمینه حساسیت زیادی به خرج بدهید. خوشبختانه طراحان روف گاردن و دیوار سبز اطلاعات فوق العاده ای در این باره دارند و راهنمایی های لازم را انجام می دهد. به یاد داشته باشید که هر منطقه جغرافیایی دارای یک آب و هوای خاص است و به همین علت گیاهان به کار رفته در روف گاردن نیز متفاوت خواهد بود.

طراحی و اجرای روف گاردن در تهران

نتیجه گیری

برای اجرای درست و حرفه ای دیوار سبز و روف گاردن باید اصول مختلفی را سرلوحه کار خویش قرار داد. این اصول به صورت ویژه در این مقاله آورده شد تا آشنایی کاملی با آن ها پیدا کنید. برای اینکه طراحی روف گاردن به خوبی انجام شود بهتر است که آن را به یک تیم حرفه ای و کاربلد در این زمینه بسپارید. مسلما در این شرایط از نتیجه ایجاد شده نیز رضایت بیشتری دارید.هر زمانی خواستید در تهران  روف گاردن طراحی و اجرا کنید،گروه مهندسی کارن روف در کمترین زمان  با حضور درمحل وبرسی پشت بام شما سروران گرامی  طرح اولی را خدمت شما ارائه می کنند تا شما بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. فقط کافیست با شماره: ۰۲۱۷۲۴۵۴ تماس حاصل فرماید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن