طراحی باغ بام یا روف گاردن کوچک

Yard-garden-roof

روف گاردن یا باغ بام چیست؟

روف گاردن یا باغ بام محوطه‌ای شبیه باغ و فضای سبز است که بر روی بالاترین قسمت هر نوع ساختمانی می‌تواند اجرا شود.
درگذشته از بام خانه‌ها خیلی استفاده نمی‌شد و وجود بام فقط برای محافظت از خانه‌ها بود اما امروزه با افزایش روزافزون زندگی شهری بسیاری از مردم دنبال ساخت فضایی سبز در اطراف خود هستند تا ساعاتی را در آن قسمت به استراحت و لذت برد از فضا بپردازند.

Yard-garden-roof
اجرای بام سبز بر روی ساختمان شما هم باعث زیبایی ساختمان شما و هم فضایی را برای شما محیا می‌کند تا به‌دوراز دود و سر و صدا به استراحت و نوشیدن قهوه خود بپردازید.
چشمان خود را برای چند لحظه ببندید و خودتان را در مکانی سرسبز و دنج کنار گل‌وگیاه تصور کنید، حتماً شما هم قرارگرفتن در جای دنج و سرسبز با تعدادی گل گیاه را دوست دارید، نگران نباشید کافی است با متخصصان کارن روف تماس و بگیرید و برای ایجاد بام سبز کوچک خود برنامه‌ریزی کنید.
شاید با خود بگویید ساخت همچنین فضایی دارای هزینه‌های زیادی است اما شما فقط می‌خواهید بام سبز کوچک خود را داشته باشید پس با ما تا ادامه این مطلب همراه باشید تا به راحت‌ترین شکل ممکن هر فضایی را که می‌خواهید تبدیل به یک بام سبز دنج کنید.
پس همین حالا مکانی را برای ایجاد روف گاردن کوچک انتخاب کنید. به فضای موردنظر خود نگاه کنید و هر ایده‌ای که به ذهنتان می‌آید را روی کاغذ بنویسید و بکشید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که ایده‌های خود را با متخصصان کارن روف بررسی کنید و با کمک آن‌ها بهترین طراحی را برای روف گاردن کوچک خود اجرا کنید چراکه ایده‌های بسیار زیادی برای ساخت روف گاردن کوچک موجود می‌باشد و لازم است که با مشورت از متخصصان، بهترین و مقطوع‌ترین ایده را اجرا کنید.
در ادامه به ترفندهایی که می‌توان به کمک آن‌ها یک روف گاردن کوچک ساخت می‌پردازیم.
ساخت روف گاردن کوچک با فضای دنج و زیبا
برای ساخت روف گاردن کوچک لازم است که زیرسازی‌های لازم را مانند عایق‌بندی سقف و غیره را انجام دهید. شما باید توجه داشته باشید که اگر فضای شما استحکام کافی را ندارد لازم است که از چمن‌های کم ریشه یا از چمن مصنوعی برای سبز کردن سطح روف گاردن خود استفاده کنید.
شما باید دقت کنید که متناسب با فضای موردنظرتان بیشتر و بهترین استفاده را کنید.
همچنین می‌توانید از گیاهان رونده مانند پیچک یا یاس یا انگور برای دیوارهای فضای موردنظرتان استفاده کنید تا فضای سبز بیشتری داشته باشید.
متخصصان کارن روف به شما پیشنهاد می‌کند از شیشه‌ها یا آینه‌ها برای دلبازتر نشان‌دادن فضای روف گاردن کوچک خود استفاده کنید.

 

Yard-garden-roof

فلاورباکس و یا گلدان

ساده‌ترین راه برای ساخت یک باغ بام کوچک یا روف گاردن کوچک استفاده از گلدان‌ها با سایزها و رنگ‌های مختلف است. متخصصان کارن روف به شما گلدان‌های با سایز بزرگ و با طرح چوب را پیشنهاد می‌کنند چراکه محل بسیار خوبی برای پرورش انواع گیاهان و درختچه‌ها می‌باشد و ریشه گیاهان می‌توانند به‌راحتی در این نوع گلدان‌ها رشد کنند و گسترش یابند. همچنین شما می‌توانید از گلدان‌های لبه‌دار استفاده کنید و لبه‌های آن را به‌عنوان صندلی استفاده کنید.

انتخاب رنگ روف گاردن کوچک

رنگ کردن روف گاردن از مسائلی است که می‌تواند باعث زیباتر و بزرگ‌تر شدن و دنج‌تر شدن فضای روف گاردن کوچک شما شود اما نکته مهم اینجاست که رنگ درست و مناسب فضای موردنظرتان انتخاب کنید. برای مثال برای بزرگ‌تر نشان‌دادن فضای خود می‌توانید از رنگ‌های آرام و روشن استفاده کنید. از دیگر نکات مهم در انتخاب رنگ روف گاردن این است که با لوازم و دیگر اشیای فضای روف گاردن شما هارمونی داشته باشد و درواقع کامل‌کننده رنگ اجسام دیگر باشد.

Yard-garden-roof

پرورش سبزیجات

شما می‌توانید در محیط روف گاردن خودتان سبزیجات بوته‌ای و کوچکی همچون فلفل دلمه، گوجه، خیار یا ریحان و تربچه و غیره را به‌راحتی پرورش دهید فقط کافی است که روف گاردن کوچک شما استحکام و عایق‌بندی کافی را داشته باشد.

انتخاب خاک مناسب روف گاردن کوچک

اساسی‌ترین بخش طراحی یک روف گاردن کوچک پیداکردن خاک مناسب است، چراکه خاک مناسب هر گیاه با گیاه دیگر متفاوت است. اما متخصصان کارن روف نکات زیر را برای انتخاب خاک مناسب برای روف گاردن به شما پیشنهاد می‌کنند تا رعایت کنید:
* بهتر است از خاک‌های سبک برای کف روف گاردن کوچکتان استفاده کنید تا ریشه‌ها بتوانند بهتر رشد کنند.
* توجه کنید که خاک روف گاردن دارای جذب آب بالایی باشد تا هنگام بارش باران دچار غرقاب شدن نشوند.
*از ابتدا از خاکی که دارای کودهای قوی و مقوی است استفاده کنید تا گیاهان با سرعت بیشتری رشد کنند. از سوی دیگر لازم است که از ابتدا خاک را از مواد مغذی غنی کنید چراکه تعویض خاک روف گاردن کار آسانی نیست.

کافه کوچک مخصوص خودتان

شما می‌توانید به‌راحتی با استفاده از چند میز و صندلی ساده و سایه‌بان یک کافه ساده برای خودتان ایجاد کنید و از فضای روف گاردن کوچک خود لذت ببرید.

استفاده از حوضچه

شاید با خود بگویید ایجاد حوضچه مستلزم هزینه‌های بسیاری است اما یک حوضچه کوچک می‌تواند به خنک‌کردن فضای شما کمک کند و شما را از خرید خنک‌کننده یا کولر رها می‌کند.
همچنین شما می‌توانید از حوضچه‌های آماده و مصنوعی استفاده کنید.
استفاده از صندلی‌های تختخواب‌شو
شاید شما هم مانند بسیاری از افراد لم دادن روی تخت و کسب آرامش با خواب را بیشتر از نشستن روی صندلی دوست داشته باشید. پس ما متخصصان کارن روف به شما پیشنهاد می‌کنیم که از صندلی‌های تختخواب‌شو استفاده کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید هم تخت و هم صندلی داشته باشید.

استفاده از چوب

روف گاردن در واقع نمونه‌ای از باغ یا جزیره‌ای دنج است پس لازم است وسایل استفاده شده در آن از دل طبیعت باشد تا آرامش و دنج بودن فضا را بیشتر کند. شما می‌توانید با استفاده از گلدان‌های چوبی، کف‌پوش چوبی و صندلی‌های چوبی فضای روف گاردن خود را طبیعی‌تر و دنج‌تر کنید.

استفاده درست از نور

نورپردازی درست از مهم‌ترین مراحل ساخت روف گاردن کوچک شما است. شما می‌توانید با نورپردازی درست زیبایی روف گاردن کوچک خود را بیشتر کنید و همچنین با این کار باعث می‌شود که روف گاردن کوچک شما در هنگام شب هم زیبایی خود را حفظ کند. متخصصان کارن روف به شما پیشنهاد می‌کنند برای روف گاردن کوچک خود از ریسه‌های نوری در بین گیاهان یا دیوارها یا صندلی‌ها استفاده کنید.
با استفاده از ایده‌های ذکر شده می‌توانید به‌راحتی یک روف گاردن کوچ برای خود ایجاد کنید.

هزینه کلی طراحی یک روف گاردن کوچک

شاید برایتان مهم باشد که با کمترین هزینه بهترین استفاده را از فضای پشت‌بام خود بکنید و یک روف گاردن زیبا برای خود داشته باشید. پس لازم است قبل از هر کاری با افراد متخصص مشورت کنید تا به شما در طراحی و انتخاب متریال مناسب کمک کنند. اندازه فضای شما و تجهیزات مورداستفاده در روف گاردن کوچک شما تعیین‌کننده میزان هزینه شما خواهد بود.
روف گاردن کوچک با کارن روف
همان‌طور که در این مطلب گفته شد با استفاده از ایده‌های بسیار ساده شما می‌توانید به‌راحتی روف گاردن کوچک خود را داشته باشید اما به یاد داشته باشید که لازم است از متخصصان کمک بگیرید تا از هزینه‌های اضافی و اشتباه جلوگیری شود. شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از شماره تماس 72454-021 از متخصصان کارن روف کمک بگیرید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن