سقف متحرک روف گاردن ومدل های مختلف آن

سقف متحرک روف گاردن ومدل های مختلف آن

امروزه با پیشرفت هرچه بیشتر صنایع مختلف روبه‌رو هستیم که باعث شده است طی گذر زمان متخصصین و فعالان این حوزه به ساخت سازه و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و کاربردی روی بیاورند. یکی از صنایع مذکور را می‌توان زیباسازی ساختمان دانست که شاید بتوان مورد استفاده‌ترین سازه‌های آن را نیز روف گاردن و دیوار سبز دانست.

در ساخت روف گاردن اجزای مختلفی وجود دارند که طراح باید با توجه به نیاز فرد و همچنین وضعیت مکان قرارگیری به طراحی آن بپردازد، اما یکی از بخش‌هایی که دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد را می‌توان سقف آن دانست.

سقف روف گاردن دارای تنوع بخصوصی می‌باشد که باعث شده است دست طراحان، متخصین و البته مشتریان در انتخاب این مورد باز باشد و بتوانند بر اساس سلیقه و نیاز خود به انتخاب این مورد بپردازند.

با معرفی سقف متحرک بود که استاندارد‌های این جزء به کلی جابه‌جا شد و دیگر شاهد این مورد نبودیم که فعالان این حوزه به استفاده از سقف‌های معمولی بپردازند. اما سقف متحرک چیست؟ محبوبیت بالای این سازه به چه علت است؟ فواید و مزایای آن کدامند؟ ساختار آن به چه شکل است؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر به معرفی سقف متحرک روف گاردن بپردازیم و مهمترین نکات در رابطه با این سازه را برای شما بیان کنیم.

سقف متحرک چیست؟

ساختار و طراحی سقف متحرک با توجه به دیگر سقف‌ها به کل متفاوت است. به این صورت که شما تصور کنید با فشار دادن یک دکمه قادر هستید که سقف خود را به حرکت در آورید و در اصل آن را باز یا بسته کنید، در این مورد شما انتخاب‌های زیادی دارید و می‌توانید با قرار دادن سقف در مکانی مناسب از نور خورشید نیز استفاده داشته باشید.

تا چندین سال پیش وجود چنین سقفی به مانند یک رویا بود اما با تلاش متخصصین و استفاده از متریال و تکنیک‌های روز دنیا این مورد نیز تحقق یافت. در رابطه با ساختار و کلیات سقف جمع‌شونده یا متحرک می‌توان اینگونه گفت که یک سیستم پوششی می‌باشد که قابل تنظیم و تحرک است.

در بدنه‌ی آن از فلز استفاده شده و برای تحرک آن نیز موتور و سیستم‌های بخصوصی وجود دارند. یکی دیگر از موارد که باید در سقف متحرک وجود داشته باشد را می‌توان PVC محرکه و متریال پوششی سیستم روشنایی دانست.

سقف متحرک روف گاردن مدل شیشه‌ای

در بیشتر مواقع، زمانی که افراد برای خرید سقف متحرک تقاضا دارند به مدل‌های شیشه‌ای تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند و دلیل این مورد هم مشخص است. زمانی که شما از مدل شیشه‌ای استفاده کنید نور خورشید به راحتی از آن عبور می‌کند و لذا گیاهان شما می‌توانند از نور مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.

در واقع شیشه و طلق‌های پلی کربنات می‌توانند نور را از خود عبور دهند و به همین علت برای گیاهان استفاده می‌شوند.

سقف‌های شیشه‌ای سعی دارند تا با استفاده از مواد نشکن به کیفیت خود بیافزایند و علاوه بر عبور نور، باعث جلوگیری از شکست و حتی ورود نور‌های مضر و اشعه‌هایی شوند که برای گیاهان مضر است. پس تا به اینجا متوجه شدید که بعضاً از این سقف به عنوان فیلتری برای سلامت گیاهان نیز استفاده شده است.

سقف متحرک روف گاردن ومدل های مختلف آن

انواع مدل های سقف متحرک روف گاردن

سقف متحرک دارای تنوع به نسبت زیادی می‌باشد که ما در بخش زیر به بعضی از مواردی از آن که استفاده‌ی بیشتری دارند اشاره کرده‌ایم:

  • سقف متحرک پارچه‌ای
  • سقف متحرک شیشه‌ای
  • سقف متحرک پلی کربنات

فواید استفاده از سقف متحرک

سقف متحرک دارای ویژگی و جذابیت‌های بسیاری می‌باشد، مواردی که یکی از دلایل محبوبیت و شهرت بالای این سازه هستند. در بخش زیر با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین فواید استفاده از سقف متحرک بپردازیم:

  • داشتن مقاومت در برابر نفوذ آب و باران
  • داشتن مقاومت در برابر تابش آفتاب
  • مقاوم در برابر بار برف و باد
  • زیبایی و طراحی چشم نواز
  • استفاده از سنسور و موتور‌های حرکتی قوی
  • تنوع رنگ بکار رفته در سازه و پارچه

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید با استفاده از موارد مذکور در رابطه با جذابیت و ویژگی‌های سقف متحرک روف گاردن اطلاعات جامعی کسب کرده باشید.

سقف روف گاردن دارای اهمیت بسیاری می‌باشد، لذا شما باید با بررسی متخصصین حرفه‌ای بر اساس نیاز، شرایط و بودجه‌ی مالی خود بهترین‌ها را انتخاب کنید تا بتوان از سلامت و البته استحکام این مورد اطمینان حاصل کرد.

ما نیز سعی داریم تا با ارائه‌ی خدماتی با کیفیت در سطح استاندارد‌های جهانی به جلب رضایت مشتری بپردازیم چنانچه قصد اجرای روف گاردن با سقف متحرک را دارید می توانید با شماره: 02172454 با کارشناسان کارن روف د ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن