دیوار سبز درمحوطه سازی روف گاردن

دیوار سبز درمحوطه سازی روف گاردن

در چند سال اخیر شاهد محبوبیت و رونق بسیاری در استفاده از سازه‌های زیباسازی خانه و ساختمان بوده‌ایم. نمونه‌ای از این سازه‌ها را می‌توان دیوار سبز و روف گاردن دانست. سازه‌های مذکور دارای جذابیت بالایی هستند و از آن‌ها به صورت تکی یا ترکیبی استفاده به عمل می‌آید. استفاده از دیوار سبز و روف گاردن به صورت ترکیبی و در اصل استفاده از آن‌ها درمحوطه سازی می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد و شما را از مزایای هر دو سازه به صورت بهینه‌ای بهره‌مند کند.

حال اگر که به فکر استفاده از سازه‌ی دیوار سبز در محوطه سازی روف گاردن هستید، بهتر است در این مطلب همراه ما باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد بپردازیم که شما باید در نظر داشته باشید.

دیوار سبز درمحوطه سازی روف گاردن

انتخاب گیاه برای دیوار سبز در محوطه سازی روف گاردن

یکی از اولین مراحل پیاده‌سازی دیوار سبز در محوطه سازی روف گاردن را می‌توان انتخاب گیاه مناسب برای اینکار دانست. زمانی که شما به فکر انتخاب گیاه هستید، باید موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید علاوه بر سادگی در نگه‌داری گیاه، ظاهری زیبایی نیز به دیوار خود دهید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این مرحله را با متخصصین در میان بگذارید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. موارد مختلفی وجود دارند که در نحوه‌ی انتخاب گیاهان باید آن‌ها را رعایت کنید که در ادامه‌ی مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • سعی کنید در انتخاب گیاهان خود، مواردی که کمترین نیاز به آب را دارند را مد نظر خود قرار دهید. در اصل باید الویت را با گیاهانی بگذارید که به صورت روزمره نیاز به آب‌دهی نداشته باشند یا حداقل این مورد تنها یکبار در روز باشد. با اینکار می‌توان از این سازه به صورت راحت‌تری نگه‌داری کرد و در مکان‌هایی که کمبود آب وجود دارد نیز بتوان به ساخت و توسعه‌ی آن پرداخت.
  • بعضی از گیاهان هستند که به عنوان گیاهان فیلتر کننده یا در اصل گیاهانی شناخته می‌شوند که هوای اطراف شما را تصویه می‌کنند. استفاده از این دست گیاهان می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.
  • در آخر نیز قابل توجه است که با بررسی شرایط آب و هوای و نوری خود تصمیم به انتخاب گیاه بگیرید. چرا که اگر گیاهی را انتخاب کنید که نیازمند نور به صورت روزمره باشد و شما نتوانید این مورد را تأمین کنید، در کوتاه مدت شاهد از بین رفتن این گیاه خواهید بود.

انتخاب ساختار

دیگر موردی که از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌توان تعیین کننده‌ی موارد زیادی باشد. شما برای اینکه ساختار مناسب برای دیوار سبز در محوطه سازی را انتخاب کنید، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما وجود دارد.

اگر که به فکر قرار دادن گیاهان به صورت عمودی هستید ابتدا باید مکان و ساختار مناسب آن را فراهم کنید، همچنین در این مرحله از طراحی و اجرای محوطه یا محوطه سازی باید سیستم آبیاری دیوار سبز را نیز انتخاب کنید. برای استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای می‌بایست در قسمت پایین محل قرار‌گیری گیاهان، وسیله‌ای را قرار دهید که آب‌های اضافی را جمع کند، البته می‌توانید آن را لوله‌کشی کنید و آب‌های اضافی به سمت فاضلاب روانه شوند.

همچنین مورد دیگری که قابل توجه است محل قرارگیری گیاهان می‌باشد، جنس دیوار‌ها و محل قرارگیری گیاهان باید به شکلی باشد که آن‌ها به راحتی بتوانند هوای مورد نیاز خود را از درون ریشه‌های گیاه عبور دهند.

توجه به نورگیری گیاه

یکی از مهمترین موارد در رابطه با نگه‌داری از گیاهان را می‌توان نوردهی آن‌ها دانست، در بخش قبلی اشاره کردیم که آبیاری به گیاهان چقدر اهمیت دارد. حال باید این مورد را بدانید که اهمیت نورگیری نیز به همان اندازه است و بوجود آمدن کوچک‌ترین مشکلات در این پروسه می‌تواند باعث از بین رفتن و خشک شدن گیاهان در کوتاه مدت شود.

محل قرار گیری دیوار سبز در اصل باید در جایی باشد که از لحاظ نور آفتاب کمبودی وجود نداشته باشد و گیاهان بر اساس نیاز خود به صورت روزمره طی ساعات مختلف جهت تابش نور خورشید قرار گیرند. البته این مورد راهکار‌های دیگری نیز دارد و اگر نتوانید از نور طبیعی استفاده کنید، استفاده از نور‌های جایگزین مصنوعی کار مناسبی است.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با دیوار سبز و استفاده‌ی آن در محوطه سازی روف گاردن بدست بیاورید.

ما سعی داشتیم تا با ذکر مهمترین موارد در رابطه با دیوار سبز در محوطه سازی اطلاعات حداقلی در این رابطه به شما ارائه دهیم تا بتوانید با دانش بیشتری این مورد را پیگیری کنید. همچنین اگر که به فکر طراحی و اجرای  دیوار سبز هستید می توانید جهت مشاوره واجرا از کارشناسان کارن روف از طریق شماره : ۰۲۱۷۲۴۵۴ تماس حاصل فرمایید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن