بالکن و چند ایده برای زیبا سازی آن!

بالکن و چند ایده برای زیبا سازی آن!

امروزه داشتن بالکن برای خانه‌ها یک ویژگی مثبت تلقی می‌شود. چرا که بالکن به افراد داخل خانه توانایی انجام مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را می‌دهد که قطعا برای همه ارزشمند است. بالکن نیز همانند اتاق‌ها و امکانات دیگر خانه نیازمند رسیدگی و زیبا سازی می‌باشد تا همواره منظم و زیبا دیده شود. زیبا سازی بالکن بیش از پول، به خلاقیت نیاز دارد؛ یعنی با خلاقیت بیشتر می‌توان ضمن افزایش زیبایی، هزینه‌ها را نیز کاهش داد. در ادامه چند ایده برای زیبا سازی بالکن ارائه می‌دهیم.

مهم‌ترین ویژگی در زیبا سازی بالکن

هیچوقت تمام ایده‌ها در تمام بالکن‌ها عملی نمی‌شوند. چرا که زاویه و اندازه بالکن خانه‌ها همواره متفاوت بوده و یکسان نیست. بالکن‌هایی به وجود دارد که بزرگ‌تر از یک خانه معمولی بوده و می‌توان از اثاث مختلفی برای زیبا سازی آن استفاده کرد؛ بالکن‌های دیگری نیز وجود دارد که به زور یک صندلی در آن جا می‌شود. اما به طور کلی با صرف خلاقیت می‌توان تمام بالکن‌ها را به یک اندازه زیبا ساخت و زیبایی جلوه بالکن هیچ ارتباطی به اندازه بالکن و بودجه مورد نظر ندارد.
همچنین برخی خانه‌ها دارای روف گاردن هستند که می‌توان از این ایده‌ها برای زیبا سازی آن نیز استفاده کرد. به طور کلی ایده‌ها در این مقاله برای تمام شرایط‌ها نوشته می‌شود و در صورت نداشتن امکان برای آن، می‌توانید ایده‌های دیگر را عملی کنید. مهم‌ترین ابزار شما برای زیبا سازی بالکن یا بام سبز، خلاقیت شماست.

بالکن و چند ایده برای زیبا سازی آن!

ایده‌هایی برای زیبا سازی بالکن

بالکن خانه‌ها به صورت بسیار ساده و بی روح به ساکنان آن تحویل داده می‌شوند. برای زیبا سازی این بالکن‌ها نیازی به صرف هزینه برای کاشی کاری و تزئینات گران قیمت نیست، بلکه استفاده از حداقل ابزار مورد دسترس کافی می‌باشد. می‌توان برای زیبا سازی هر چه بیشتر بالکن یا روف گاردن ایده‌های زیر را عملی کرد:

– پهن کردن فرش یا پتو کف بالکن

کاشی‌های کف بالکن عموما ظاهر زیبایی ندارند. همچنین در صورت عدم رسیدگی به نظافت آن، با گذر زمان لایه‌ای از گرد و خاک روی کف بالکن به وجود می‌آید. با پهن کردن یک فرش یا پتوی زیبا در کف بالکن، می‌توان کلا فضای بالکن را تغییر داد. همچنین با این کار، رسیدگی و نظافت بالکن نیز ساده‌تر می‌شود.

– قرار دادن میز و صندلی در بالکن

در صورتی که امکانش باشد، قرار دادن میز و صندلی در بالکن ایده بی نظیری است. می‌توان با این کار، وعده‌های غذایی را در بالکن صرف کرد و حتی با گذاشتن امکانات بیشتر می‌توان اوقات فراغت را در بالکن و در فضای آزاد گذراند. در صورتی که قرار دادن میز در بالکن امری سخت باشد، میزهایی هوایی وجود دارند که بدون پایه بر روی میله یا دیواره بالکن نصب می‌شوند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

– استفاده از دیوار سبز و فضای طبیعی در بالکن

کاشت و نگهداری گل و گیاه در بالکن و ایجاد دیوار سبز با گیاه چسب دیواری، زیباترین جلوه را به بالکن می‌بخشد. به طوری که همواره می‌توان دیوار سبز شده توسط گیاه چسب دیواری را در سطح کشور مشاهده کرد و از سال‌های قبل تا به حال رواج دارد. به طور کلی استفاده از گل و گیاه در تمام مکان‌ها باعث زیبایی آن محیط می‌شود.

-استفاده از ابزار تزئینی رنگی

برای زیباتر دیده شدن با ابزار تزئینی، لازم به صرف هزینه زیاد برای آن نیست. بلکه می‌توان با خرید ابزار تزئینی ارزان قیمت و رنگی، یک بالکن رویایی ساخت. البته توجه به ارتباط رنگ‌ها در این ابزار بسیار مهم است و باید قبل از خرید، برنامه‌ای برای تزئینات آن داشت. هیچوقت نباید رنگ‌های مورد استفاده در بالکن متناقض باشند.

-استفاده از ریسه‌های نوری در دیواره بالکن

ریسه‌های نوری همواره به دنبال معجزه در جلوه مکان‌های مختلف بوده‌اند. با وجود اینکه ریسه‌های نور قیمت بالایی ندارند، اما می‌توانند موجب خلق یک جلوه زیبا در بالکن شوند. برای استفاده بهینه از ریسه‌ها نوری، می‌توان آن را بین میله‌های بالکن پیچید. همچنین می‌توان آن را از سقف بالکن آویزان کرد تا زیبایی بالکن همواره مورد توجه رهگذران قرار گیرد.

-نصب تاب و صندلی اویزان از سقف

در بالکن‌هایی که سقف ارتفاع زیادی دارد و فضای کافی برای کارهای اضافه موجود است، نصب صندلی آویزان از سقف بهترین گزینه برای بالکن می‌باشد. نصب صندلی و تاب آویزان ضمن به وجود آوردن جایی راحت برای نشستن، به خوبی جلوه بالکن را به رخ می‌کشد.

بالکن و چند ایده برای زیبا سازی آن!

عنصر زیبایی بالکن

مهم‌ترین چیزی که بالکن خانه شما را به یک بالکن بی نظیر در محل تبدیل می‌کند، نورپردازی آن است. با نورپردازی صحیح و ایده‌های مذکور، بالکن شما در سطح شهر بی همتا می‌شود!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن