انواع آبنما در روف گاردن

انواع آبنما در روف گاردن

همانطور که می‌دانید افراد شاغل بسیار فرصت کمی برای گذران وقت خود و انجام تفریحات روزمره دارند چرا که بیشتر ساعات روز را مشغول کار هستند و سپس زمانی که به خانه برمی‌گردند، نیازمند استراحت هستند چرا که فردا نیز یک روز کاری دیگر است. در اصل درصد بیشتری از افراد جامعه زمانی برای رفتن به سفر‌های طولانی مدت و جمع‌آوری وسایل مورد نیاز ندارند. اما هر فرد نیازمند یک فضایی آرامش‌بخش و همچنین پرطراوت است تا زمان استراحت خود را در آن بگذراند، به همین علت افراد متخصص و حرفه‌ای با استفاده از ترکیب فضای سبز، باقچه و آبنما‌ها توانستند به توسعه‌ی روف گاردن بپردازند.

آبنماهای قابل اجرادر روف گاردن

روف گاردن فضایی است که شما بر روی پشت بام خود پیاده‌سازی می‌کنید تا علاوه بر داشتن زیبایی و فواید زیست محیطی، در اوقات فراغت خود از آن استفاده کنید. یکی از مواردی که در روف گاردن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، آبنما‌ها هستند. در این مورد افراد کارکشته با دقت تمام بر اساس اندازه و ساختمان مورد نظر شما به طراحی و ساخت آبنما می‌پردازند تا در لحظه‌ی نصب آن به راحتی بتوانند این مورد را انجام دهند.

حال ممکن است برای شما سوالاتی در رابطه با آبنما‌های مختلف و انواع آن‌ها در روف گاردن پیش آمده باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر  به ذکر انواع آبنمای‌هایی بپردازیم که در روف گاردن از آن‌ها استفاده می‌شود.

آبنمای پرده‌ای

آبنمای پرده‌ای به چند صورت مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین موارد را می‌توان به صورت ترکیبی دانست که از آن در کنار آبنماهای موزیکال و دیواری استفاده می‌شود که مورد استقبال بسیار زیادی نیز قرار می‌گیرد.

انواع آبنما در روف گاردن

اما در موارد دیگر شاهد این مورد هستیم که آبنما با استفاده از لوله‌ای بخصوص به صورت افقی بر روی بالای دیوار نصب می‌شود. همچنین پمپ آبی در آن تعبیه شده است که به علت وجود آن خروج آب با فشار بسیار زیادی رخ می‌دهد. در زمان خروج این آب شاهد سرعت زیادی هستیم که به صورت یکسان در تمامی بخش‌های تقسیم شده است و به همین علت خروجی یک پرده‌ی زیبا از جنس آب است.

آبنمای موزیکال

افراد زیادی وجود دارند که علاقه‌ی زیادی به گوش دادن موسیقی در فضاهای آرامش بخش دارند و ترجیه می‌دهند این کار را در مکانی سرسبز و پر طراوت انجام دهند. یکی از بهترین سازه‌هایی که برای این دسته از افراد نیز بسیار مناسب است را می‌توان آبنماهای موزیکال دانست.

طراحی این دسته از آبنما‌ها بسیار شگفت‌آور و جذاب می‌باشد چرا که حرکات امواج آب با موسیقی در حال پخش هماهنگ شده است و باعث می‌شود که لذت موسیقی دوچندان شود. لازم نیست در رابطه با ریتم موسیقی نگران باشید، موسیقی به هر نحوی که باشد به علت طراحی جذاب و مهندسی شده‌ی این آبنما شاهد هماهنگی دقیق آن با ریتم موسیقی خواهیم بود که لحظاتی به یاد ماندنی را رقم می‌زند.

آبنمای ثابت

آخرین آبنمای مرسوم که توسط عموم مورد استفاده قرار می‌گیرد را می‌توان آبنمای ثابت دانست. این آبنما از ساده‌ترین و البته ابتدایی‌ترین آبنما‌هایی است که به احتمال زیاد آن‌‌ها را در مکان‌های گردشگری و عمومی مشاهده کرده‌اید. آب و فشار این آبنما به صورت کاملاً یکنواخت می‌باشد و دارای حرکت خاصی نیز نیست. حرکت آن توسط یک پمپ ساده کنترل می‌شود. البته قابل توجه است که در این آبنما ارتقاع فواره‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

آبنمای آب و آتش

دیگر آبنمایی که کمتر از آن استفاده می‌شود را می‌توان، آب و آتش دانست. این آبنما توانسته با استفاده از دو عنصری که همیشه باهمدیگر در تضاد هستند، زیبایی را به اوج خود برساند و یک اثر هنری را خلق کند. نحوه‌ی کارکرد آبنمای آب و آتش اینگونه است که است ک آب از فواره به بیرون پرتاب می‌شود و ناگهان همان آب که در تضاد با آتش است، خود آتش می‌گیرد و در ادامه راه می‌سوزد. همچنین قابل توجه است که این آبنما به صورت موزیکال نیز تعبیه می‌شود.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با آبنما‌های مختلف و استفاده از آن‌ها در روف گاردن و دیوار سبز بدست آورده باشید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این رابطه بپردازیم.

اگر که به خرید دیوار سبز و این دست از موارد علاقه‌مند هستید می‌توانید با  شماره۰۲۱۷۲۴۵۴  در تماس باشیدو اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید. تیم مجرب ما با زیر نظر داشتن بهترین متخصصین همراه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و متریال‌های باکیفیت توانسته به ارائه‌ی خدماتی بی‌نظیر بپردازد تا رضایت مشتریان را جلب کند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن