گیاهان تثبیت شده است

گیاهان تثبیت شده

دوشنبه 7 تیر 1400

بسته‌های فانتزی گل‌های لاله و رز و… این نعمت‌های زیبای خداوند را چطور تازه و شاداب نگه داریم که همیشه باعث نشاط ما شود، گویا این امری محال است اما نه اشتباه نکنید، در عصر حاضر به کمک فناوری‌های نوین که به یاری طبیعت آمده می‌توانیم گیاهان تازه و با طراوت دائمی داشته باشیم.
کارشناسان کارن روف توانسته‌اند با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن گیاهان را تثبیت کنند، این گیاهان با گیاهان مصنوعی که از مواد مصنوعی رنگی مثل پلی‌استر و… ساخته شده یا گیاهان طبیعی تاکسیدرمی (خشک شده) تفاوت دارند، گیاهان مصنوعی جذابیت لازم برای جلب‌توجه بیننده را ندارند و همچنین گیاهان خشک شده عمر کمی دارند و بسیار شکننده هستند. درحالی‌که گیاهان تثبیت شده گیاهان تازه و با طراوتی هستند که به‌وسیلة فناوری‌های جدید حفظ می‌شوند، در این کار به‌جای آب از یک فرمول خاص فراهم شده از گلیسیرین استفاده می‌شود.
این گیاهان بسیار منعطف، با شکلی زیبا و رنگ طبیعی و بسیار مقاوم بود و با گل‌های طبیعی هیچ تفاوتی ندارند.

گیاهان تثبیت شده است

تاریخچه گیاهان تثبیت شده

این گیاهان اگرچه از مدت‌ها قبل توسط خانواده لامبرت شناخته شده است اما در داخل کشور ما محصولی جدید شناخته می‌شود، لامبرت‌ها در آغاز دهه هفتاد پژوهش‌های خود را در مورد حفاظت از گیاهان شروع کردند که به توسعه این فناوری انجامید و پس از آن با ایجاد شرکت چندملیتی فرانسوی – بلژیکی شروع به تولید و عرضه محصولات خود نمودند
علاوه بر فرانسه، ژاپن هم مشغول به تولید این گیاهان شد اما بخش اعظمی از محصولات ژاپنی به بازار عرضه نمی‌شود.
اگرچه دانش اولیه این محصولات شامل تولید محلولی خاص است که به‌جای شیره اصلی گیاه از آن استفاده می‌شود بااین‌حال این یک فناوری سخت است که با آن نمی‌توان همه گیاهان را تثبیت نمود مثل انواع نیلوفرها، قاصدک‌ها و خیلی از گیاهان دیگر که در بین این محصول جایی ندارند

نحوه تثبیت کردن گیاهان

متخصصان کارن روف می‌گویند که گل‌هایی که برای تثبیت و مومیایی شدن استفاده می‌شوند در مزارع مخصوص تولید می‌شوند، برای دریافت نتایج بهتر گیاهان را باید مرتب برش دهید و پس از آن در ظرف‌های مملو از ترکیب مخصوص فرومی‌برید تا گل‌ها رنگ‌پریده و حساس شوند، بعد از آن گیاهان را در ظروف مخصوص که در آن محلول ویژه گلیسیرین است قرار می‌دهید تا استحکام و خاصیت ارتجاعی خودشان را به دست بیاورند و در پایان فرایند حالت‌دهی و ایجاد سایه موردنظر را با استفاده از رنگ‌های خوراکی انجام می‌دهید و در نهایت بعد از تاکسیدرمی (مومیایی) شدن گیاهان را به اتاق مخصوص جهت خشک‌کردن می‌فرستند.

گیاهان تثبیت شده است

انواع گیاهان تثبیت شده

کارشناسان کارن روف ذکر کرده‌اند که دامنه تولیدات این نوع گیاهان بسیار گسترده است، شامل: جوانه گل‌ها، گیاهان گل‌دار، قارچ‌ها، بامبو، برگ نخل، گل بنفشه، انواع درختان، و غیره
با بررسی نمودار فروش شرکت‌های تولیدکننده محصولات تثبیت شده، بیشترین فروش مربوط به، شاخه رز، درختان بونسای، گلدان‌های تثبیت شده دیواره‌های سبز، می‌شود.

شرایط نگهداری گیاهان تثبیت شده

متخصصان کارن روف می‌گویند که این محصولات را باید در قسمتی از محیط خانه قرارداد که نور و فضای مناسب برای رشد گیاهان وجود داشته باشد، چون معمولاً کسانی که از این گیاهان استفاده می‌کنند، فرصت کافی برای رسیدگی و نگهداری از گیاهان را ندارند.
گیاهان تثبیت شده سازگاری خوبی با محیط دارند برخلاف گیاهان طبیعی و حساسیت‌های آلرژیک به وجود نمی‌آورند و گردوغبار را دور می‌کنند، شایان‌ذکر است برخی گیاهان مثل اسطوخودوس و اکالیپتوس بوی خود را از دست نمی‌دهند، باتوجه‌به این گیاهان تثبیت شده، تمام ویژگی‌های گیاهان طبیعی را دارا هستند و نیازی به آبیاری، کود، نرم کردن خاک و غیره ندارد.
کارشناسان کارن روف پیشنهاد می‌کنند که اگر روشنایی خوبی ندارید از این محصولات استفاده کنید، نسبت به بیماری حساس نیستند، روشنایی و رنگ خود را از دست نمی‌دهند و مناسب برای هر فضایی هستند.

گیاهان تثبیت شده است

میزان عمر گیاهان تثبیت شده

کارشناسان کارن رو بر اساس تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که عمر این گیاهان بسیار طولانی است؛ گل‌ها بین ۳ تا ۵ سال، گیاهان و درختان سبز بین ۵ تا ۱۰ سال عمر می‌کنند و نگهداری از آنها بسیار آسان است، رطوبت هوا باید ۶۰ تا ۸۰ درصد و دما ۵ تا ۳۰ درجه باشد، نور غیر مستقیم خورشید یا لامپ‌های هالوژنی برای مراقبت از این گیاهان کافی است.
خرید گیاهان تثبیت شده
این گیاهان به‌راحتی در هرجایی می‌توانند استفاده شوند و نگهداری و مراقبت از آن‌ها بسیار راحت است. گیاهان تثبیت شده به‌صورت پک‌های چندتایی عرضه می‌شوند، شما به‌راحتی می‌توانید ازصفحه تماس باما باکارشناسان کارن روف گیاه تثبیت شده موردعلاقه خود را با ثبت سفارش خریداری کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

محصولات مشابه

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن