چه عواملی باعث تخریب روف گاردن می شود؟

چه عواملی باعث تخریب روف گاردن می شود؟

با گذر زمان انسان به این موضوع پی برد که بدون طبیعت نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد. از همین رو تلاش کرد تا محیط زندگی خود را با انواع گیاهان مختلف پر کند تا حس شادابی و سرزندگی داشته باشد.

روف گاردن نمونه ای از معماری نوین در ساختمان ها می باشد که در چند سال اخیر بر سر زبان ها افتاده است. برخی از اوقات به دلایل مختلف روف گاردن دچار آسیب می شود که باید برای آن فکری کرد. در این مقاله قصد داریم تا عوامل موثر بر تخریب روف گاردن را بررسی کنیم.

نداشتن سیستم زهکشی مناسب

همانطور که می دانید روف گاردن بر روی پشت بام ساختمان اجرا می شود که از همین جهت باید به زهکشی آن اهمیت ویژه ای داد. نحوه ساخت روف گاردن باید به گونه ای باشد که آب اضافی از خاک خارج شود تا مشکلات بعدی را ایجاد ننماید.

در صورتی که آب بیش از حد در داخل خاک باقی بماند، بعد از مدتی ریشه های گیاه آسیب می بینند. در نهایت گیاهان روف گاردن شادابی و طراوت خود را از دست می دهند و در نهایت خشک می شوند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق بهترین کار ممکن، استفاده از سیستم زهکشی مناسب می باشد. خوشبختانه امروزه طراحان روف گاردن برنامه ویژه ای برای زهکشی دارند و آن را به صورت دقیق اجرا می نمایند.

انتخاب گیاهان نامناسب و ضعیف

پشت بام همواره در معرض عوامل محیطی مختلف مانند باران، برف و باد است. از همین جهت گیاهان روف گاردن باید مقاومت بالایی داشته باشند تا در برابر همه این عوامل دوام بیاورند. در صورتی که گیاهان حساس در روف گاردن کاشته شوند، بعد از بروز سرما یا گرمای زیاد دچار آسیب های جدی خواهند شد.

از همین رو انتخاب گیاهان برای روف گاردن و دیوار سبز باید بر اساس اصول خاصی باشد تا مشکلی ایجاد نگردد. شرایط آب و هوایی هر شهر مختص به خودش است پس با توجه به این عامل گیاهان را انتخاب نمایید. چنانچه بتوانید گیاهان مقاوم و قوی را انتخاب کنید،‌ تا سال ها از داشتن یک روف گاردن زیبا لذت خواهید برد.

سرویس و نگهداری ضعیف

گیاهان موجودات زنده ای هستند که باید به آنان رسیدگی شود. برای اینکه روف گاردن زیبایی داشته باشید باید برای رسیدگی به گیاهان برنامه ریزی کنید. مواردی مانند آبیاری،‌ کود دادن و سمپاشی باید در زمان مشخص و معین انجام شود.

در بعضی از موارد نگهداری روف گاردن به درستی انجام نمی شود که به مرور زمان به تخریب آن منجر می گردد. ممکن است گیاهان روف گاردن و دیوار سبز دچار تنش های محیطی شوند که با رسیدگی شما این مشکلات حل خواهد شد. چنانچه برنامه ریزی درستی برای سرویس کردن روف گاردن نداشته باشید، بعد از مدت زمان خاصی زیبایی اولیه را روف گاردن را نخواهید داشت.

آفات و بیماری های گیاهی

به جرات می توان گفت حملات ناشی از آفات و بیماری ها می تواند به نابودی کامل یک گیاه منجر شود. این مورد درباره روف گاردن و دیوار سبز نیز صدق می کند و گیاهان آن در معرض این مسائل هستند. حشرات موزی زیادی وجود دارند که به گیاهان روف گاردن آسیب وارد می کنند. متاسفانه بعضی از این حشرات مستقیم به سراغ ریشه گیاهان می روند و آن را تخریب می کنند.

بخشی دیگر نیز از ساقه یا برک گیاه تغذیه می کنند. بیماری های گیاهی نیز می تواند عوامل ویروسی، باکتریایی یا قارچی داشته باشد که تاثیرات منفی زیادی در بر دارد. بهترین راهکار برای جلوگیری از این عوامل، نگهداری درست و حرفه ای گیاهان روف گاردن است. اگر به هر دلیلی بیماری و آفات برای گیاهان به وجود آمدند، با کمک روش هایی مانند سمپاشی از شر آن ها خلاص شوید.

چه عواملی باعث تخریب روف گاردن می شود؟

دیوار سبز و روف گاردن

امروزه دیوار سبز و همچنین روف گاردن مورد توجه قرار گرفته و بام سبز و دیوارسبز به عنوان دو آیتم رایج در طراحی ها توسط معماران و سازندگان مورد استفاده قرار می گیرد.
با توجه به اینکه پشت بام فضای بلا استفاده است،در هرجا که محدودیت فضا وجود داشته باشد معماران و طراحان به فکر استفاده متعدد و بهینه از فضا می افتند که بهترین گزینه در پشت بام روف گاردن و دیوار سبز است.

طراحی و ساخت نامناسب

ساختن یک روف گاردن باید بر اساس اصول آن انجام شود و همه ی عوامل در نظر گرفته شود. این کار مهم بر عهده طراحان روف گاردن است که سال های زیادی در این زمینه تجربه دارند. چنانچه کار طراحی و ساخت روف گاردن توسط یک شخص آماتور انجام شود، مشکلات زیادی پیش خواهد آمد. از آنجایی که یک فرد مبتدی به اصول و ساختار روف گاردن آشنا نیست،‌ نمی تواند نقشه و طرح خوبی ایجاد کند. همین امر سبب می شود تا گیاهان روف گاردن در آینده آسیب جدی ببینند.

در واقع به دلیل درست نبودن طراحی، فضای رشد برای گیاهان وجود ندارد و عوامل مزاحم مانع از شکوفایی گیاهان می شوند. برای اطمینان بیشتر حتما این کار را به یک تیم حرفه ای و کار بلد بسپارید تا در کمترین زمان ممکن آن را برایتان انجام دهد. کارن روف با بیش ازیک ده تجروبه در طراحی و اجرای روف گاردن  بهترین گزینه برای  شما سروران گرامی است شما می توانید با تماس با شماره ۰۲۱۷۲۴۵۴ با طراحان ومهندسین مجموعه در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن