نکات مهم در محوطه سازی روف گاردن

نکاتی برای محوطه سازی با چمن مصنوعی

با پیشرفت صنعت ساختمان سازی هر روزه شاهد محبوبیت بیشتر سازه‌های مختص به زیباسازی ساختمان هستیم. هر فرد علاقه دارد تا به نحوی زیبایی خانه‌ی خود را افزایش دهد، حتی بعضاً شاهد این مورد هستیم که افراد خود دسته به طراحی و محوطه سازی روف گاردن می‌زنند تا بتوانند سازه‌ی خود را با خلاقیت بیشتری بنا کنند. انجام این روش دارای مزیت‌های بخصوص خود است و شما علاوه بر اینکه می‌توانید طرح دلخواه را پیاده‌سازی کنید، در هزینه‌ی ساخت نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

اگر که به دنبال اطلاعات کاملی در رابطه با محوطه سازی و طراحی روف گاردن هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر  مهمترین این موارد را به شما توضیح دهیم.

بررسی میزان تحمل وزن

در اصل می‌توان اولین موردی که هر مهندس و طراحی باید مورد بررسی قرار دهد را میزان تحمل وزن سقف دانست. زمانی که شما به فکر بنا کردن روف گاردن بر روی یک سقف هستید، باید در رابطه با پتانسیل آن سقف نیز اطلاعات کاملی داشته باشید که بدانید این سقف چه مقدار وزنی را تحمل می‌کند. لذا شما با این مورد متوجه می‌شوید که آیا قادر به استفاده از مبلمان یا موارد سنگین خواهید بود یا خیر.

نکات مهم در محوطه سازی روف گاردن

ساخت فضایی برای ذخیره‌سازی وسایل

مورد دوم که دارای اهمیت به نسبت بالایی است، ساخت فضایی است تا شما بتوانید به انبار کردن وسایل خود بپردازید. فضای مذکور دارای شکل مهندسی شده‌ی خاصی است تا در برابر ورود بعضی حیوانات یا باد و عوامل طبیعی مقاوم باشد.

انتخاب گلدان

یکی از اصلی‌ترین موارد در رابطه با طراحی و محوطه سازی روف گاردن را می‌توان انتخاب گلدان و گیاهان مورد نظر شما دانست. زمانی که به فکر آغاز سفر خود برای انتخاب گلدان و گیاهان هستید، باید موارد و معیار‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

گلدان‌ها نیز دارای وزن و ثبات متفاوتی هستند و در اصل هر کدام با داشتن ویژگی‌های مختلف در روف گاردن شما تأثیراتی متفاوتی می‌گذارند. تهیه‌ی گلدان سنگین می‌تواند باعث شود که روف گاردن شما سنگین شده و برخلاف این نیز ممکن است که گلدان به راحتی با فشار هوا یا باد از جای تکان بخورد. پس همانطور که متوجه شدید این مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است پس بهتر است آن را با دقت فراوان انجام دهید.

انتخاب مبلمان مناسب

یکی دیگر از مواردی که باید در طراحی روف گاردن آن را رعایت کنید را می‌توان انتخاب مبلمان دانست. شاید در نگاه اول اینگونه فکر کنید که انتخاب مبل کار بسیار ساده‌‌ای است، اما اگر که به دنبال بهترین گزینه هستید باید ساعت‌ها از وقت خود را صرف انتخاب یک ست مبلمان مناسب کنید. همچنین برای خرید و سفارش روف گاردن و دیوار سبز می‌توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

دریافت مجوز

شاید در رابطه با این موضوع اطلاع نداشته باشید و حتی از شنیدن آن متعجب شوید، اما اگر که می‌خواهید بر روی پشت بام خود به پیاده‌سازی روف گاردن یا المان‌های دیگر بپردازید، باید بدانید که نیازمند دریافت مجوز خواهید بود. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این مجوز را می‌توان مجوز کنترل ساختمان دانست که آن را باید از سازمان‌های مربوطه اخز کنید.

نحوه‌ی آب‌رسانی

آخرین موردی که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم، نحوه‌ی آب‌رسانی گیاهان است. زمانی که شما به فکر انجام این مورد هستید و در اصل به دنبال روشی برای پیاده‌سازی آن هستید، بهتر است نکته‌ای را مورد توجه قرار دهید. گیاهانی که در پشت بام یک خانه قرار می‌گیرند و در طول روز به صورت مداوم تحت تابش نور خورشید هستند، باید در نوبت‌های مختلف به آن‌ها آب‌رسانی کنید.

به همین علت یکی از اصولی‌ترین موارد در طراحی روف گاردن یا دیوار سبز را می‌توان سیستم آب‌رسانی آن دانست که از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اگر این سیستم به درستی تعبیه نشود، در طولانی مدت می‌تواند موجب از بین رفتن یا خشک شدن گیاهان شود.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با محوطه سازی روف گاردن بدست آورده باشید.

ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر به ذکر مهمترین موارد در این رابطه بپردازیم تا شما بتوانید حداقل اطلاعاتی کسب کنید. اگر که به فکر طراحی و ساخت روف گاردن و دیوار سبز هستید بهتر است این کار را با حضور و استفاده از مشورت متخصصین انجام دهید، چرا که مورد مذکور بسیار ظریف بوده و رعایت نکات و اندازه‌های طراحی بسیار حیاطی است. لذا انجام یک بخش از مراحل به صورت غلط ممکن است باعث بوجود آمدن مشکلاتی بنیادی در سازه‌ی شما شود. گروه مهندسی کارن روف بهترین گزینه برای طراحی و اجرای محوطه سازی روف گاردن است. شما کافیس از طریق شماره: ۰۲۱۷۲۴۵۴ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن