نورپردازی روف گاردن

نورپردازی روف گاردن

مراقبت و نگه داری از روف گاردن بسته به نوع طراحی آن ها با هم دیگر متفاوت می باشد. روف گاردن های ساده و پیچیده دستور عمل نگه داریشان با هم دیگر فرق می کنند. نگه داری از روف گاردن ها بسته به نوع گیاهان استفاده شده در آن نیز بستگی داشته و باهم دیگر فرق دارند. ان دسته از کسانی که عاشق فضای سبز  دیوار سبز و باغبانی هستند، ساختن یک روف گاردن به معنای لذت بردن از زندگی شهری و ماشینی در بام خود می باشند.

اما بسیاری از افراد معتقد اند این کار فقط هدر دادن وقت، انرژی، برای آبیاری، هرس کردن علف های هرز و کود دهی است. چه از دسته اول باشید چه دوم ما در این مقاله نکاتی را به شما می گوییم که بتوانید با استفاه از زمان و انرژی کم روف گاردنی زیبا و نازنین برای خودتان داشته باشید.

چرا باید فضای بام سبز را نورپردازی کنیم

شاید برای شما تیز این سوال پیش امده باشد که چرا نورپردازی فصای سبز بام اینقدر مهم است.؟ در جواب ابید بگوییم فضای طراحی شده توسط کارشناسان برای روف گاردن بیشتر برای جم های خانوادگی می باشد .

برای اینکه ویژگی ها و زیبای فضای روف گاردن در ساعات شب نیزو باعث بیشتر شدن تمایل افراد به استفاده از این مکان ها شود، نورپردازی محوطه و روف گاردن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. در غیر این صورت فقط در ساعات روز می توان از فضای محوطه و بام سبز استفاده کرد. نورپردازی روف گاردن و محوطه در شب فضایی گرم و صمیمی بوجود می آورد.

امروزه فعالیت های کاری روزانه و تنش ها و درگیری های ذهنی باعث خستگی جسم روح می شود بنابرین ایجاد ارامش و استراحت در اخر شب ها بک امری ضروری برای خانواده ها می باشد. معمولا ساعات پایانی روز بهنرین زمان برای استراحت و دوره همی های خانوادگی می باشد و محیط هایی از جمله روف گاردن، محوطه و بالکن از بهترین مکان برای گذراندن وقت و دوره همی می باشد. و قطعا فضای روف گاردن و بالکن و محوطه با نورپردازی بسیار کاربردی تر می باشند.

فواید نورپردازی در روف گاردن را به این صورت می توان بیان کرد:

  • تأمین روشنایی محیط
  • ایجاد حس امنیت و آرامش در محیط روف گاردن و محوطه
  • استفاده بهتر و طولانی تر از فضای محوطه و روف گاردن در ساعات شب
  • شاخص کردن عناصر موجود و نمود جزئیات معماری و دکوراسیون
  • زیبایی بصری

نورپردازی روف گاردن

اصول نور پردازی روف گاردن

اجرای برنامه نور پردازی با توجه به اندازه، ابعاد و کاربرد متفاوت می باشد. درواقعا تجهیزات نورپردازی بر اساس محیط ان انتخاب می شود. نورپردازی فضای باز شامل روف گاردن و محوطه است. و همیشه بخشی از هزینه ی روف گاردن شامل نورپردازی ان است. پس بهتر است با رعایت نکات و اصول طراحی تجهیزات نورپردازی را خریداری نماییم. توجه به نوع سیستم و تجهیزات نورپردازی و مقدار شدت نور در بام سبز یکی از موارد مهم در نورپردازی روف گاردن می باشد. برای نورپردازی روف گاردن باید ابتدا فضای ولی بام را در اختیار داشته باشیم. سپس با توجه به المان ها و بخش های مختلف، اقدام به خریداری تجهیزات نورپزدازی روف گاردن نمایید.

تجهیزات نورپردازی روف گاردن

تنوع در انتخاب تجهیزات نورپردازی کل ساختمان بسیار متنوع می باشد‌. به گونه ای که شما می توانید در هر فضای ساختمان خود نورپردازی مجزا و ویژه ای انجام دهید. برای نورپردازی های قسمت های خارجی ساختمان از جمله بام سبز بهتر است قبل از شروی طراحی، سناریویی در زمینه ی نورپردازی بخش های مختلف را مشخص نماییم. در ادامه مطلب می خواهیم چند ار تجهیزات کاربردی که در نورپردازی روف گاردن استفاده می شود را برای شما معرفی نماییم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

• نور افکن ها و چراغ های زمینی

نور افکن ها برای شاخص کردن فضای روف گاردن استفاده می شوند. اگر قصد دارید قسمتی از فضای دوف گاردن به صورت کاملا ویژه ای نورپردازی شود، از نور افکن ها استفاده نمایید. در واقعا نورافکن ها باعث می شوند قسمتی از بام سبز شما به واسطه ی نورپردازی زیبا و منحصر به فردشان از بقیه بخش ها متمایز تر شوند. چراغ های زمینی و یا دفنی برای نورپردازی های مدرن بسیار مناسب و کاربردی می باشند. در طراحی فضاهای روف گاردن و محوطه ها ی ساحتمان برای نورپردازی درخت و درخچه ها از این نوع چراع ها استفاده می شود. همچنین برای ایجاد سایه های زیبا در محوطه بسیار پر کاربرد می باشند. همچنین برای طراحی استخر، برای زیبا جلوه دادن اطراف آن از این نوع چراغ های زمینی استفادا می شود.

• چراغ های پایه دار بلند و کوتاه

چراع های پایه دار بلند و کوتاه برای زیبا جلوه دادن مسیر های پشت بام بسیار شکیل پرکاربرد و مناسب هستند. مسیر های فضای بام سبز باید به صورت کاملا حرفه ای و اصولی نورپردازی شوند. تا مسیر قدم زدن افراد مشخص جوه داده شود. این موضوع یکی از عوامل مهم برای برای رفت و امد در فضای روف گاردن می باشد. در کنار این
چراغ ها می توانید از چراغ های زمینی و دفنی نیز استفادا نمایید‌.

نورپردازی روف گاردن

• چراغ های لامپ زیر پله اس

چراغ های لامپ های زیر پله ای برای نور پردازی پله ها و بخش های مختلف یک فضا دارای اختلاف ارتفاعی در کف استفاده می شوند. در صورتی که فضای روف گاردن شما دارای اختلاف ارتفاعی در کف باشد. شما می توانید برای واضح تر نشان دادن فضای سطح هر کف روف گاردن از چراغ های لامپ زیر پله ای استفاده نمایید. سکو ها یکی از موارد پر استفاده از چراغ های لامپ زیر پله ای می باشند.

نتیجه گیری
روف گاردن ها فضایی هستند که امروزه می توانیم برای استراحت و فرار از دنیای ماشینی برای خود ایجاد کرده و از آن ها لذت ببریم. همچنین زیباسازی ان و نورپزدازی آن در ارامش رساندن و استراحت و بقیه موارد بسیار پر اهمیت می باشد. تیم متخصص ما با سابقه ای عالی می تواند این فضا را برای بام شما طراحی نمایید و بااستفاده از تجهیزات و تخصصی و افراد کاربلد تمامی کار های نورپرداری آن را به صورت کاملا حرفه ای برای شما انجام دهد. یک بار کافیست به ما اعتماد کنید تا برای همیشه خاطره ای خوش در یاد و ذهنتان برای شما باقی بماند. کافیست با شماره: ۰۲۱۷۲۴۵۴ با کارشناسان کارن روف با بیش از 150 پروژه موفق می تواند بهترین طرح رابه شما ارائه کنند پس همین حالا با ما تماس بگیرید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن