ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

Garden landscaping

محوطه سازی فضای سبز باغ

دوشنبه 20 اردیبهشت 1400

محوطه سازی فضای سبز باغ یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های طراحی و معماری به حساب می‌آید. این روزها به واسطه گسترش فرهنگ آپارتمان‌نشینی، کمتر کسی را میتوانید بیابید که از گذراندن زمان استراحت در یک محیط آرام، بازی با کودکان در فضایی امن و باز و همچنین پذیرایی از میهمانان استقبال نکند. چه بسا که محوطه سازی در یک فضای سبز باعث می‌شود تا روحی تمیزتر و آزادتر و همچنین شاداب‌تر داشته باشند.
محوطه سازی نوعی قراردادن المان‌های موردنظر در یک فضا است. المان‌هایی که با تعیین فضای سبز و جدول‌بندی‌های مناسب، عملیات و پروژه محوطه سازی را به واقعیت تبدیل می‌کند و محیطی دلچسب را به وجود می‌آورد. چه بسا که این روزها شما میتوانید در امر محوطه‌سازی، ساخت استخر را نیز در کناردیوار سبز جای داده و دقیقا محیط رویایی خود را بسازید. اما مسئله اینجاست؛ برای محقق کردن چنین خواسته‌ها و رویاهایی نیاز است تا با کارشناسان و پیمانکاران باتجربه مشورت کنید. از طرفی رعایت برخی نکات الزامی می‌باشد.
از همین‌رو در نظر داریم در ادامه این مقاله توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم. توضیحات و نکاتی که برای محوطه سازی فضای سبز باغ باید مورد توجه قرار گیرد. با ما همراه باشید.

Landscaping the garden green space

محوطه سازی را بشناسید

همانطور که گفته شد؛ محوطه سازی نوعی قراردادن المان‎‌های مختلف در یک فضا و بکارگیری صحیح آنهاست. برخی محوطه‌سازی را تنها تعیین فضای سبز و جدول‌بندی می‌دانند. اما در برخی موارد؛ عملیات‌ها و پروژه‌هایی را دربرمیگیرد که پیچیدگی آن فراتر از تصور است!
درواقع پیمانکاران وقتی صحبت از محوطه سازی می‌کنند بحث ایمنی و استاندارد بودن آن را نیز مورد توجه قرار می‌دهند. به عنوان مثال نکاتی که باید برای ساخت استخر در محوطه مربوطه رعایت شود و یا طراحی‌های تخصصی که برای محوطه سازی فضای سبز باغ نیاز است!
به عبارت ساده‌تر؛ محوطه سازی با هدف مسطح کردن و آماده نمودن محوطه ساختمان‌ها و ایجاد فضای سبز انجام می‌شود. در این میان باید طراحی پیاده‌رو، خیابان‌سازی و حتی شبکه‌های جمع‌آوری آب و فاضلاب را نیز در این بخش از طراحی قرار دهید. به همین دلیل است که برای ایجاد چنین فضایی حتما باید با کارشناسان و متخصصان مرتبط صحبت کنید. البته برخی نکات وجود دارد که آگاهی از آنها الزامی بوده و عدم رعایت‌شان میتواند مشکلات سنگینی را به بار آورد.
پس بیایید با برخی از نکات مهم در محوطه سازی آشنا شوید.

نکات مهم در محوطه سازی کدام اند؟

این مسئله برهیچکس پوشیده نیست که برای انجام هر کاری رعایت برخی نکات الزامی است. هیچ اهمیتی ندارد که در چه حوزه‌ای مشغول به فعالیت هستید، زیرا در هر صورت باید به برخی مسائل توجه کنید. در رابطه با محوطه سازی هم به همین شکل است. از همین‌رو برخی از نکات را خدمت شما شرح خواهیم داد:

*تعیین نقاط نشانه و مبدا

به طور معمول نقاط نشانه و مبدا در ابتدا به پیمانکار اعلام می‌شود. پیمانکار نیز نهایت تلاش خود را به کار میگیرد تا نقاط را حفظ کرده و تغییرات احتمالی کوچکی را به وجود آورد.

Landscaping the garden green space

*از قدرت پرسپکتیو کمک بگیرید

به طور کلی بهره گیری از خطوط طولانی و مستقیم که به یک نقطه ختم می‌شود، فضا را بزرگتر از آن چیزی هست نشان می‌دهد. برای بهره‌بردن از این خصوصیت، انتهای خطوط را به سمت یک نقطه مرکزی متمایل کنید. مطمئنا از نتیجه شگفت‌زده خواهید شد.

*تامین فضاهای مورد نیاز

شاید برای محوطه سازی فضای سبز باغ رعایت نکات بسیار زیادی الزامی باشد، اما آن چیزی که بیش از همه حائز اهمیت است، نیازهای شماست. این بخش را باید از طراحی برکه‌ها، استخرها و آبنماها بگیرید تا بکارگیری انواع مبلمان، آتشکده، باربیکیو و… که هرکدام نیازمند برنامه‌ریزی بخصوص است.
در طراحی این بخش باید سعی کنید که تمامی فضاهای مورد نیاز خود را تعبیه کنید و یا فضا را به چندین دسته تقسیم بندی کنید تا مسیرها و ابعاد و اولویت‌های دسترسی خصوصا در بخش چیدمان مشخص شود.

*کف سازی محوطه

از جمله مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نکات در طراحی و محوطه سازی فضای سبز باغ، کف سازی است. درواقع انتخاب مصالح مناسب و مورد نیاز نه تنها از جنبه زیبایی بسیار حائز اهمیت می باشد بلکه از لحاظ راحتی در زمان راه رفتن بر روی آن نیز مورد توجه قرار میگیرد.
از طرفی برای کف سازی باید به شرایط آب و هوایی منطقه نیز توجه داشته باشید تا به مرور زمان دچار آسیب های جبران ناپذیر نشود. در این میان با توجه به رفت و آمدهای زیادی که بر روی کف صورت میگیرد، باید برای استحکام آن اهمیت بالایی قائل شوید.

*نورپردازی محوطه

اگر برای بخش دکوراسیون داخلی و بیرونی محوطه سازی فضای سبز باغ خود برنامه ویژه‌ای طراحی کرده‌اید، مطمئنا نورپردازی یکی از مهم‌ترین آنهاست. اگر نورپردازی به صحیح‌ترین شکل ممکن صورت گیرد، فضایی بسیار مناسب و دلچسب را به وجود می آورد. از همین‌رو توصیه می‌شود از آن غافل نشوید.
در این راستا توصیه می‌کنیم که حتما با کارشناسان و متخصصان گروه کارن روف تماس بگیرید. آنها راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.
نتیجه گیری
در این مقاله تا حد امکان شما را با چگونگی محوطه سازی فضای سبز باغ و رسیدن به نتیجه مطلوب آگاه کردیم. با این حال اما نکات بسیار زیادی وجود دارد که در نهایت به یک فضای دلنشین، آرامش بخش و زیبا ختم می‌شود. اگر می‌خواهید زیبایی و آرامش را با یکدیگر ترکیب کرده و یک زندگی رویایی را برای خود بسازید، توصیه داریم که حتما با کارشناسان و متخصصان گروه کارن روف تماس بگیرید. آنها طی سال‌ها تجربه و فعالیت در این حوزه به خوبی نسبت به نکات و ایده‌هایی که در ذهن شما جولان می‌دهد، آگاه‌اند و میتوانند راهنمایی های دقیق و روشنی را به شما ارائه دهند. کافیست به بخش تماس باما مراجعه کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن