ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

آشنایی با فرآیند تولید کامپوزیت چوب پلاستیک

قلوه‌سنگ یاسنگ قلوه ای رودخانه‌ای

پنج‌شنبه 3 تیر 1400

قلوه‌سنگ‌ها یا قلوه سنگ های رودخانه‌ای درگذشته از پرکاربردترین مصالح درساختمان سازی به خصوص در بافت‌های کوهستانی و روستایی بوده است اما امروزه از این نوع سنگ‌ها در بافت های شهری هم مشاهده میشود.
شاید از خودتان سوال بپرسید که قلوه سنگ رودخانه ای چیست؟ آیا همه ی این قلوه سنگ ها را از دریا و رودخانه ها خارج میکنند؟
کارشناسان کارن روف در این مطلب به شما کمک می‌کنند تا پاسخ این سؤالات را بیابید.

قلوه‌سنگ یا سنگ رودخانه چیست؟

قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای اغلب اوقات از رودخانه‌ ها و دریا ها به دست می‌آیند.
این نوع سنگ‌ها در اثر تغییرات اقلیمی به خصوص در اثر بارش باران و برف از کوه‌ها و تپه‌ها و زمین به رودخانه‌ها وارد می‌شوند و به‌مرورزمان درون آب در اثر اصطکاک دچار شکستگی می‌شوند و زوایای موجود در آن ها صیقل داده می‌شوند و سنگ‌های زیبایی را به وجود می‌آورند، به این نوع سنگ‌ها، قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای گفته می‌شود.
متخصصان کارن روف یاد آور شده اند که برداشتن سنگ‌ها از درون دریاها یا بسترهای رودخانه‌ای غیرقانونی است چرا که باعث آسیب به طبیعت میشود.
برای این که دست سودجیانی که سبب آسیب به طبیعت میشوند کوتاه شود متخصصان کارن روف شما را با رنگ های طبیعی قلوه‌سنگ‌هایی که از رودخانه‌های مختلف کشور برداشته میشود آشنا میکنند، تا از خرید از سودجویان بپرهیزید.
قلوه سنگ های رودخانه های شمال کشور به رنگ‌های مختلف از جمله سبز و آبی و غیره یافت می‌شوند و سنگ‌هایی که از رودخانه‌های مرکزی گرفته می‌شوند به رنگ‌های طوسی و خاکستری هستند و سنگ های قلوه ای رودخانه‌های جنوبی به رنگ سفید یافت می‌شوند.
شما می‌توان با شناخت رنگ سنگ‌ها از خرید از سودجویانی که باعث آسیب به طبیعت شده‌اند، بپرهیزید.

نحوه تولید قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای

شرکت‌های بزرگ و معتبر برای تولید سنگ های قلوه ای رودخانه‌ای، سنگ‌ها را از رودخانه‌ها و دریاها برداشت نمی‌کنند.
متخصصان کارن روف برای تولید سنگ های قلوه ای رودخانه‌ای، سنگ‌های بزرگ و مرغوب را از بهترین و معتبرترین معادن ایران خریداری می‌کنند و پس از منتقل کردن آن‌ها به کارخانه، آن‌ها را به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌کنند.
در ادامه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، موادی به آن‌ها اضافه می‌شود تا سبب شود که سطح سنگ صیقلی و براق به نظر برسد و پس از آن رنگ آن‌ها سایزشان و صیقلی بودنشان کنترل می‌شود تا به طور کامل شبیه قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای شود.

قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای چه کاربردهایی دارند؟

کارشناسان کارن روف با توجه به تحقیقات به دست آمده ذکر کرده اند که سنگ‌های قلوه‌ای کاربردهای مختلفی دارند و در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شوند که در ادامه آن‌ها را ذکر می‌کنیم:
1.قلوه سنگ های رودخانه‌ای را در پارک‌ها برای زیباسازی فضای پارک استفاده می‌شود.

2. قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای را برای زیباسازی نمای ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌دهند.

3.برای طراحی باغ بام یا روف‌گاردن از قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده می‌شود.

4.برای طراحی آب‌نماها در تالارها، ویلاها و تمامی ساختمان‌های لوکس

5.در تمامی آبشارها و آب‌نماها می‌توان از قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده کرد.

6.برای ایجاد جلوه‌های صوتی و بصری طبیعی از قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای می‌توان استفاده کرد.

7.استفاده از قلوه‌سنگ‌های رودخ8.قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای را در انواع آکواریوم‌ها برای زیباسازی فضای آکواریوم مورداستفاده قرار می‌دهند.

9.در بسیاری از موارد از قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای برای ساخت و طراحی آلاچیق استفاده می‌شود.

10.برای محوطه‌سازی و ایجاد لند اسکیپ یا زری اسکیپ ها و همچنین در انواع استخرها از قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای استفاده‌ می‌شود.

مزیت استفاده از قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای

کارشناسان کارن روف می‌گویند استفاده از قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای در فضاهای شهری و به خصوص در باغ ها و محوطه های سبز بسیار به‌صرفه‌تر از استفاده از چمن است، چراکه چمن نیاز به آبیاری و تعویض خاک واستفاده از کود دارد درحالی‌که استفاده از سنگ‌های رودخانه‌ای این هزینه را به حداقل میرساند و در عین کاهش هزینه زیبایی را به محیط شما میبخشد.
در شرایطی هم می‌توان اصلاً از چمن استفاده نکرد و در مقابل با استفاده از سنگ‌های قلوه‌ای رودخانه، مناظر خشک یا زری اسکیپ طراحی کنیم تا هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

خرید قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای

قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای در در سایزهای تخم مرغی، گردویی و پرتقالی و رنگ‌های مختلف و اشکال مختلف یا به‌صورت صیقل یافته یا گوشه‌دار یافت می‌شوند.
قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای به‌صورت تنی و کیلویی فروخته می‌شوند، ارزان‌ترین رنگ این نوع سنگ‌ها، رنگ سفید است.
شما می‌توانید با ثبت سفارش در کارن روف نسبت به خرید انواع قلوه‌سنگ‌های رودخانه‌ای اقدام کنید.
قلوه سنگ های رودخانه ای با قیمت تنی یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تومان و کیلویی 80 هزارتومان از مجموعه کارن روف به بازار عرضه میشود.

شما عزیزان می توانتید جهت مشاوره وخدمات مانند روف گردن و دیوار سبز  ، از صفحه تماس باما  با متخصصان کارن روف در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن