فرق روف گاردن با پنت هاوس

فرق روف گاردن با پنت هاوس

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد بوجود آمدن امکانات و روش‌های مختلفی هستیم که با کمک آن‌ها می‌توانید به هرچه زیبایی بیشتر خانه‌ی خود کمک کنید. مورد قابل توجه در رابطه با ساختمان‌های مسکونی این است که در اغلب موارد فضای بام خانه استفاده‌ی چندانی ندارد و در اصل بدون استفاده باقی مانده است.

در این شرایط شما انتخاب‌های زیادی پیش روی خود دارید تا بتوانید با استفاده از این بام، زیبایی خانه‌ی خود را چند برابر کنید.در این موقعیت شما می‌توانید از بین دو روش زیباسازی پر استفاده یکی را انتخاب کنید، اما روف گاردن بهتر است یا ایجاد پنت هاوسی زیبا با امکانات تفریحی؟ این مورد با توجه به سلیقه و نیاز هر کس متفاوت خواهد بود و در اصل شما باید با توجه به نظر خود این موضوع را انتخاب کنید. اما مورد دیگری که بسیار تأثیرگذار است، امکانات همراه با هر یک از موارد گفته شده است.

زمانی که شما به ساخت روف‌گاردن می‌پردازید و از مزایای آن استفاده می‌کند به قطع مواردی را از دست خواهید داد، ویژگی‌هایی که تنها در پنت هاوس می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پس همانطور که متوجه شدید این انتخاب بسیار پر اهمیت و حساس می‌باشد. اگر که به داشتن اطلاعات بیشتر در این رابطه علاقه‌مند هستید در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این رابطه بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی به انتخاب از بین این دو مورد بپردازید.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن چیست؟ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد و شاید شما نیز به دنبال پاسخ آن باشید. در وهله‌ی اول بهتر است بدانید که ساختار، ظاهر و شکل کلی روف گاردن با پنت هاوس به کل متفاوت است و با دو وسیله‌ی زیبا‌سازی ساختمان کاملاً متفاوت روبه‌رو هستیم. همانطور که از نام روف گاردن مشخص است، این وسیله باقچه‌ای می‌باشد که بر روی بام یا پشت‌بام شما نصب می‌گردد و با اضافه کردن فضای سبز به محیط خانه‌ی شما می‌تواند جذابیت خاصی ایجاد کند.

متخصصین فعال در این زمینه توانسته‌اند با استفاده از متریال‌های متفاوت و همچنین طراحی‌های یونیک روف گاردن را در انواع مختلف تعبیه کنند تا شما با داشتن هر نوع از ابعاد و اندازه خانه بتوانید از نصب یک روف گاردن زیبا و استفاده از آن لذت ببرید.

فرق روف گاردن با پنت هاوس

پنت هاوس چیست؟

حال که به توضیح مفهوم روف گاردن پرداخته‌ایم بهتر است که بدانید پنت هاوس چیست. به صورت کلی به واحد‌های مختلفی که بر روی بام گسترش یافته باشند پنت هاوس گفته می‌شود. این واحد‌های مذکور دارای امکانات متفاوت هستند و برای مثال می‌توان در آن‌ها که فضای زیادی دارند از تراس سبز یا بالکن نیز استفاده کرد. واحد‌های پنت هاوس دارای طراحی بسیار متفاوتی هستند و به کل با دیگر واحد‌های موجود در یک ساختمان تفاوت دارند.

این واحد‌ها با سقف بلندتر ساخته می‌شود و همراه با آن‌ها واحدهایی که امکانات دیگری را برای متمایز کردن آن از دیگر واحدها وجود دارد ارائه می‌شود. بعضاً ممکن است آپارتمان شما دارای تراس یا ویژگی بخصوصی باشد که بتوان آن ‌را از دیگر آپارتمان‌ها متماز ساخت. برای مثال ممکن است که طبقه پنت هاوس ترکیبی از ارتفاع بیشتر سقف، فضای بیرونی خصوصی و دکوراسیون زیباتر باشد. همچنین قابل توجه است که در بعضی موارد استفاده از چند پنت هاوس در چند طبقه‌ی مختلف رخ داده است.

تفاوت‌های اصلی پنت هاوس و روف گاردن

حال که به توضیح مفهوم پنت هاوس و روف گاردن پرداخته‌ایم بهتر است به مورد اصلی مطلب یعنی تفاوت‌های اصلی این دو مورد بپردازیم. به صورت کلی شاهد این مورد هستیم که در ساختمان‌هایی که دارای بیشتر از ده طبقه هستند، طبقه‌ی آخر به پنت هاوس تبدیل می‌شود.

به نسبت دیگر طبقات، شاهد وجود امکانات بیشتری در طبقه‌ی پنت هاوس هستیم. به صورت معمول این طبقه دارای امکانات خاص و لوکسی می‌باشد که می‌توان از آن به عنوان محلی برای اقامت نیز استفاده کرد، چرا که دارای تمامی وسایل مورد نیاز برای زندگی است. اما علاوه بر این موارد امکاناتی لوکس و رفاهی مثل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سونا، جکوزی و استخر نیز دارد.

اما برخلاف پنت هاوس که به شکلی مکانی متفاوت از خانه می‌باشد، روف گاردن همان پشت بام محسوب می‌‌شود که با استفاده از مهندسی و وسایل مختلف، المان‌هایی در آن کارگذاری شده است.

فرق روف گاردن با پنت هاوس

پس همانطور که متوجه شدید، روف گاردن در اصل همان پشت بام خانه‌ی شما می‌باشد که در آن فضای سبز و امکانات تفریحی گارگذاری شده است.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید به پاسخ سوالات خود در رابطه با روف گاردن ودیوار سبز برسید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه تماس باما مراجعه کنیدو با کارشناسان کارن روف در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن