طرح های اصلی پرکاربرد در روف گاردن

با فواید روف گاردن بیشتر آشنا شوید

روف گاردن یکی از نمادهای معماری شهری جدید است که در چند سال اخیر به سرعت فراگیر شده است. روف گاردن تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی ساختمان ها دارد و حس فوق العاده ای را برای هر کس به وجود می آورد.

در حال حاضر تعداد زیادی از خانه های لوکس و زیبا به ایجاد روف گاردن روی آورده اند. در این مقاله طرح های اصلی روف گاردن را بررسی کرده و جزییات مربوط به آن را مشخص می گردانیم.

انواع  طرح های پر کاربرد روف گاردن:

  • طرح سیستم گسترده

در این سیستم گیاهان کم ارتفاع و در ضخامت پایین مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا این سیستم برای فضاهایی مناسب است که باید بار روف گاردن سبک باشد. با توجه به سبکی این طرح، می توان آن را در سطوح صاف و شیبدار استفاده نمود. در این روش فقط از یک یا دو نوع گیاه کشت می شود تا طرح نهایی حالت ساده تری داشته باشد.

گیاهان مورد استفاده برای این طرح باید در عمق کم رشد کنند زیرا محل رشد گیاه در این روش محدود است. دسترسی به این روف گاردن فقط توسط افراد نگهداری و تعمیر امکان پذیر خواهد بود. چمن نروژی نمونه ای از گیاهانی است که در طرح سیستم گسترده استفاده می شود. میزان بار در این سیستم به ازای هر متر مربع بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم تعیین می شود که برای روف گاردن بسیار عالی می باشد. در حال حاضر طرح سیستم گسترده با استقبال زیادی روبرو شده و می توان آن را در مناطق مختلف مشاهده کرد.

طرح های اصلی پرکاربرد در روف گاردن

  • طرح سیستم متمرکز

در این طرح خاص بر روی پشت بام محیطی مانند یک باغ ایجاد می گردد. این بدان معناست که گیاهانی با عمق بالا در این سیستم کشت خواهند شد. معمولا در این روش درختان بزرگ در کنار آبنماها قرار داده می شود. با توجه به وزن بالای این ساختار حتما باید تقویت های سازه ای انجام شود.

همه افراد به روف گاردن در این سیستم دسترسی خواهند داشت و از آن بهره می برند. در این سیستم گیاهان متنوعی کشت می شود که هر کدام از ‌آن ها زیبایی روف گاردن را چند برابر می کند. اکثر خانه های لوکسی که امروزه می بینید از همین سیستم برای روف گاردن استفاده کرده اند.

نگهداری و تعمیر این سیستم هزینه و زمان زیادی نیاز دارد که باید برای تامین آن فکری اساسی کرد. اگر می خواهید چیزی شبیه باغ را در پشت بام داشته باشید باید از این روش بهره ببرید.

  • طرح سیستم مدولار (جعبه گیاه)

در این سیستم خاص گیاهان در داخل جعبه ها قرار داده می شوند و رشد می کنند. در متدهای قبلی گیاه به پشت بام اتصال کامل داشت ولی در این سیستم توسط جعبه های مخصوص جدا می شود. همین امر سبب شده تا امکان جابجایی گیاهان به راحتی وجود داشته باشد.

شما با کمک این سیستم می توانید مدل چینش گیاهان را بر حسب سلیقه خود تغییر دهید. در صورتی که از سبک چینش خسته شده باشید به آسانی قادر به تغییر آن خواهید بود. افرادی که از این طرح برای روف گاردن بهره می برند رضایت خود را از آن اعلام می نمایند. سیستم مدولار برای دیوار سبز نیز قابل استفاده خواهد بود. به این صورت که سازه محکمی بر روی دیوار نصب می شود تا بتواند وزن جعبه ها را به خوبی کنترل و حفظ کند.

  • طرح سیستم ترکیبی

در این طرح شما به صورت همزمان سیستم گسترده و متمرکز را اجرا خواهید کرد. از آنجایی که هر دوی این موارد انجام می شود، مزایای هر دوی آن ها را به صورت همزمان خواهید داشت. نکته مهم این است که میزان بار در این حالت سنگین می باشد که باید موارد استحکامی را نیز در نظر داشت. زمانی که این دو طرح در یکدیگر ادغام می شوند یک منظره بی نظیر را خلق می کنند که از هر لحاظ فوق العاده و خاص است.

چنانچه سایر شرایط ممکن را دارید حتما از روش ترکیبی استفاده کنید تا زیبایی را با چشمان خود مشاهده کنید.

طرح های اصلی پرکاربرد در روف گاردن

سخن پایانی

داشتن دیوار سبز و روف گاردن یکی از مزایای مهم ساختمان های امروزی است. با توجه به فواید زیاد این دو سازه همه دوست دارند که آن را در خانه خود اجرا نمایند. برای اینکه بتوانید بهترین روف گاردن را داشته باشید حتما از طرح مناسبی بهره ببرید.

اگر از مواردی که در این مقاله به شما گفته شد تبعیت کنید مسلما یک روف گاردن عالی خواهید ساخت. در حال حاضر اکثر روف گاردن ها توسط سیستم های گفته شده ساخته می شوند و به راحتی اداره می گردند.چنانچه قصد اجرای روف گاردن در پشت بام منزل یا محل کار خود را دارید،می توانید از صفحه تماس باما با کارشناسان کار روف درارتباط باشید.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن