ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

طراحی و ساخت آتشگاه و باربیکیو

طراحی و ساخت آتشگاه و باربیکیو

یکشنبه 10 مرداد 1400

آتشگاه و باربیکیو هر دو از موارد پرکاربرد در زیباسازی و محوطه‌سازی فضاهای باز مثل باغ‌ها هستند و علاوه بر کاربرد جداگانه‌ای که دارند، از آیتم‌های مناسب برای ایجاد یک فضای دل‌نشین، گرم و صمیمی در مکان‌های مختلف می‌باشند. در این مقاله به توضیح مواردی که نیاز است در مورد آتشگاه و باربیکیو بدانید، می‌پردازیم و شما را از انواع و اقسام مختلف و کاربردهای متفاوت آن‌ها مطلع می‌کنیم.
چنانچه برای ساخت و طراحی آتشگاه و باربیکیو به یک تیم حرفه‌ای و باسابقه در این زمینه نیاز دارید، کافیست با گروه صنعتی کارن روف، گروهی متخصص در طراحی و ساخت انواع آلاچیق، روف گاردن، آتشگاه و … ارتباط برقرار کنید.

آتشگاه چیست

آتشگاه به‌عنوان یکی از المان‌های چشم‌گیر و محبوب در محوطه‌سازی و زیباسازی ویلاها، باغ‌ها، حیاط و انواع فضاهای باز و بیرونی محسوب می‌شود. آتشگاه محل روشن کردن آتش، پخت‌وپز و منبع گرمایشی است که فضای گرم و مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به وجود می‌آورد به‌طوری‌که از نمای زیبایی که به محیط می‌دهد نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. لازم به ذکر است که آتشگاه ارزش مالی مکان اجرای آن مثل ویلا و غیره را افزایش می‌دهد.

تفاوت آتشگاه و شومینه

گاهی اوقات افراد تفاوتی بین آتشگاه و شومینه قائل نمی‌شوند درصورتی‌که این دو تفاوت‌هایی دارند و آتشگاه نوعی شومینهٔ روباز است. شومینه اکثراً داخل منزل، آپارتمان و مکان‌های سرپوشیده طراحی و اجرا می‌شود و دارای دودکش است تا دود ناشی از آن از سقف خارج شود. اما آتشگاه در محیط باز و به‌صورت مستقل است و بنابراین نیازی به دودکش ندارد و سوخت کمتری نیز مصرف می‌کند.
شومینه در دکوراسیون داخلی نقش مؤثری دارد و آتشگاه در زیباسازی فضای بیرونی. البته به درخواست کارفرما می‌توان شومینه‌های مناسب برای محیط بیرون نیز طراحی کرد که از ویژگی‌ها و شرایط مخصوص خود برخوردار است.

طراحی و ساخت آتشگاه و باربیکیو

انواع آتشگاه

آتشگاه‌ها در طرح‌ها و انواع مختلفی ساخته می‌شوند و این بیشتر به سلیقهٔ افراد و محیط اجرای آن بستگی دارد که چه نوعی انتخاب شود. آتشگاه‌ها می‌توانند در شکل‌های دایره، مربع، مستطیل، L مانند و اشکال متنوع دیگر در اندازه‌های مختلف طراحی شوند. شما دوستان عزیز با توجه به تم و دکوراسیون مکان موردنظر خود می‌توانید انتخاب کنید که آتشگاه شما به شیوهٔ مدرن یا کلاسیک ساخته شود. همچنین می‌توانید با فراهم کردن مبلمان و عناصر تزئینی مثل لوستر، مجسمه، فرش و وسایل دیگر به زیباتر شدن محیط دلخواه خود کمک کنید.
آتشگاه‌ها در انواع قابل‌حمل و یا از پیش‌ساخته نیز وجود دارند که مسلماً نوع درجا و از پیش‌ساختهٔ آن برای محوطه مناسب‌تر است. از نوع قابل‌حمل آتشگاه‌ها معمولاً در سفر استفاده می‌شود. سوخت آتشگاه‌ها را می‌توان از طریق چوب یا به‌طور مستقیم از گاز شهری تأمین کرد.

مصالح مورداستفاده در ساخت آتشگاه

باید توجه داشت که در ساخت آتشگاه از مصالحی استفاده شود که مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند. به دلیل اینکه این المان در فضای باز قرار می‌گیرد، لازم است که مصالح آن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی نیز ماندگار و بادوام باشند. فولاد ضدزنگ یکی از مناسب‌ترین مصالح برای ساخت آتشگاه است چون هم از مقاومت بالایی برخوردار است و هم ضدزنگ بودن آن باعث می‌شود که آتشگاه در مقابل بارش برف و باران سالم بماند و آسیب نبیند. سنگ‌های ساختمانی و آجر نسوز از دیگر مصالحی هستند که در ساخت آتشگاه بکار می‌روند.

باربیکیو

باربیکیو در اصل یک روش پخت‌وپز است مثل کباب کردن و یا گریل کردن. درواقع شما گوشت یا بعضی از سبزیجات روی میله‌های فلزی در برابر حرارت مستقیم آتش قرار می‌دهید تا به آرامی پخته شوند؛ اما همان‌طور که می‌دانید امروزه این دستگاه را باربیکیو یا کباب‌پز خطاب می‌کنند و به همین شکل بین مردم رواج یافته است. این وسیله عموماً دارای پایه است و گرمای آن از طریق زغال، گاز و چوب تأمین می‌شود. انواعی از آن‌ها که دارای پایه‌های متحرک هستند، برای جابجایی و استفاده در مکان‌های مختلف گزینهٔ مناسب‌تری می‌باشند.
امروزه از باربیکیو علاوه بر کاربرد آن، به‌عنوان المانی برای تکمیل کردن دکور و زیباسازی فضاهای باز مثل باغ، حیاط،بام سبز و غیره استفاده می‌شود که حضور آن‌ها در کنار آلاچیق و پرگولا و در کنار گیاهان نمای بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای به محیط می‌بخشد.‌ درنهایت باربیکیو وسیله‌ای مناسب برای تهیه غذا در یک دورهمی در ویلا، حیاط منزل و یا دیگر فضاهای باز است.

طراحی و ساخت آتشگاه و باربیکیو

انواع باربیکیو

باربیکیوها در انواع زغالی، گازی، برقی، سنگی و گابیونی و آجری وجود دارند. همچنین در مدل‌های پیشرفته‌تر آن‌ها، آتش با استفاده از سیستم خودکار، به‌راحتی روشن می‌شود اما در مدل‌های قدیمی‌تر و دستی به زغال و مواد آتش‌زا نیاز است.

باربیکیو زغالی

مدل زغالی باربیکیو که بین افراد محبوبیت بیشتری دارد، در دو نوع سنگی و آجری وجود دارد. از ویژگی‌های بارز این مدل می‌توان به طعم دودی و لذیذی که به غذا می‌دهد، اشاره کرد. ناگفته نماند که غذا زمان بیشتری برای کامل پخته شدن روی باربیکیوی زغالی نیاز دارد. از دیگر معایب آن دود زیاد آن است که در محیط پراکنده می‌شود و گاهی آزاردهنده است بنابراین بهتر است دورتر از محل استقرار افراد بنا شود.

باربیکیو گازی

این مدل از باربیکیو برای منازل آپارتمانی و شهری گزینهٔ مناسبی است چون سوخت موردنیاز آن‌ها از گاز شهری تأمین می‌شود. همچنین آلایندگی کمی دارند و نگهداری و تمیز کردن آن‌ها به زمان و انرژی کمتری نیاز دارد.

باربیکیو برقی

استفاده از این مدل باربیکیو بسیار آسان است و به گاز و زغال نیازی ندارد و تمام چیزی که نیاز دارد یک پریز برق است! بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های سربسته می‌باشد و دیگر خبری از دود و آلودگی نیست.

طراحی و ساخت آتشگاه و باربیکیو

باربیکیو سنگی و گابیونی

باربیکیوی گابیونی نوعی باربیکیوی سنگی می‌باشد. گابیون‌ها درواقع سبدهایی توری‌اند که تعداد فراوانی سنگ در آن‌ها قرار می‌گیرد و نمای خاص و متفاوتی برای باربیکیو و فضا ایجاد می‌کنند.

باربیکیو آجری

این مدل از باربیکیوها در یک محفظهٔ آجری قرار می‌گیرند که دلیل این نام‌گذاری همین است. از مزایای این نوع باربیکیو این است که محفظهٔ آجری مانع از پخش شدن دود و گردوغبار حاصل از سوخت و پخت‌وپز در محیط می‌شود.

گروه صنعتی کارن روف
در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع آتشگاه و باربیکیو، کاربرد و نقش آن‌ها در محیط آشنا کنیم و امیدواریم که این مطلب برای شما دوستان گرامی مفید واقع شده باشد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و ساخت آتشگاه و باربیکیو می‌توانید از صفحه تماس باما  با گروه مهندسی کارن روف، گروهی متخصص و با سابقهٔ طولانی‌مدت در حوزهٔ ساخت و طراحی انواع آتشگاه، باربیکیو، روف گاردن و دیوار سبز ارتباط برقرار کنید تا بهترین خدمات خود را با مناسب‌ترین هزینه برای شما ارائه دهند.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن