ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

Design and implementation of green terraces and patios

طراحی و اجرای تراس سبز و پاسیو

سه‌شنبه 7 دی 1400

شاید تصمیم به خرید یا حتی ساخت منزل و آپارتمانی جدید داشته باشید و به این فکر کنید که برای زیباتر کردن فضای آن محیط به صورت طبیعی چه باید کرد؟
یا شاید به فکر فراهم کردن فضای سبز و کوچکی در محیط کار خود هستید اما در مورد چگونگی عملی کردن

افکار خود هیچ ایده و اطلاعاتی ندارید.
طراحی و اجرای تراس سبز و پاسیو، بهترین اقدام جهت عملی کردن تصمیم شماست. رنگ‌ها بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید بر روح و احوال انسان تأثیر می‌گذارند، رنگ سبز نیز از این قاعده مستثنا نیست و می‌توان با الهام گرفتن از طبیعت، از این رنگ زیبا و آرامش‌بخش در طراحی و دیزاین محیط اطرافمان استفاده نمود.

همان‌طور که می‌دانید وجود یک تراس سبز و پاسیو در گوشه‌ای از منزل یا محیط کار شما، می‌تواند علاوه بر دوچندان کردن فضا، روحیهٔ مثبتی در شما ایجاد کند؛ بنابراین توصیه ما به شما این است که هر چه سریع‌تر در جهت طراحی و اجرای تراس سبز و پاسیو اقدام کنید و تصمیم خود را به تعویق نیندازید. جهت طراحی و اجرای تراس سبز و پاسیو می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با گروه صنعتی کارن روف ارتباط برقرار کنید.
در این مقاله سعی داریم تمام اطلاعات مورد نیازتان جهت طراحی تراس سبز و پاسیو را در اختیار شما قرار دهیم و به نکات کاربردی و کلیدی در حیطهٔ طراحی و اجرای تراس سبز اشاره کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

Design and implementation of green terraces and patios

تراس

تراس منطقه یا فضایی بدون سقف است که مساحت آن جزء مساحت زیربنای ساختمان محسوب نمی‌شود، بلکه جزء مشاعات است. در زندگی امروزی به دلیل مسائل اقتصادی، ساختمان‌سازی بیش‌ازحد و رشد زندگی شهرنشینی تمایل مردم به زندگی آپارتمانی بیشتر شده است.
در کنار این موضوع استفاده مردم از هوای آزاد و نور مستقیم کاهش پیدا کرده است. طراحی و اجرای تراس سبز یا تراس گاردن این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم فضای سبز هرچند کوچکی را در آپارتمان ایجاد کنیم.
اکثر افراد بین تراس و بالکن تفاوتی قائل نیستند و همهٔ آن‌ها را یک چیز می‌دانند! در صورتی که این تفکری نادرست است و بین آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

تفاوت تراس و بالکن

بالکن بخشی از ساختمان است که معمولاً یک سمت آن رو به بیرون است و مساحت آن جدا از مساحت آپارتمان نیست و زیرمجموعهٔ آن می‌باشد.
همان‌طور که در ابتدای پاراگراف اشاره کردیم، تراس یا بهار خواب فضایی است فاقد سقف؛ یکی از تفاوت‌های اصلی تراس و بالکن در همین مورد است زیرا بالکن فضایی است که دارای سقف می‌باشد.

فاکتورهای مهم در طراحی و اجرای تراس سبز

در طراحی تراس سبز چون عنصر اصلی گل و گیاه است، پس قسمتی از تراس باید به کاشت گل‌ها و گیاهان حتی برای حفظ جا می توانید از دیوار سبز نیز استفاده کنید  گل‌ها و گیاهانی که استفاده می‌کنیم به‌منظور نگهداری بهتر و طول عمر بیشتر، بهتر است متناسب با آب‌وهوای محل زندگی باشند، هرچند که این موضوع هم راه‌حلی دارد و آن هم استفاده از دیوارهای شیشه‌ای و ایجاد یک محیط گل خانه‌ای برای گیاهانی که نیاز به نگه‌داری خاص و رطوبت دارند.
در تراس‌هایی با ابعاد کوچک ارجحیت در استفاده از گلدان‌های آویزان و دیواری از استند گل نیز  شود، همچنین می‌توانیم دیوارهای تراس را با گل‌های رونده و پیچک مزین کنیم.

کف‌پوش تراس یکی دیگر از المان‌های مهم در طراحی تراس می‌باشد. کف‌پوش مدنظر باید شست‌وشو آن راحت و مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد و هم‌زمان نیز زیبایی و جلوه خاصی در تراس ایجاد بکند. کف‌پوش‌های رایجی که در طراحی تراس استفاده می‌شود شامل سرامیک، کاشی، انواع مختلف چوب و سنگ و…. می‌باشد.

برای استفاده بهتر از تراس در همه ساعات شبانه‌روز نیاز داریم تا یک نورپردازی مناسب در فضا ایجاد کنیم. برای این کار می‌توان از نورهای پنهان سقف، لامپ‌های رنگی و ریسه آیه کم ولت، برای زیبایی بیشتر بهره برد. از وسایل جانبی دیگری که می‌تواند فضای صمیمی‌تر و پر روح‌تری به تراس ببخشد می‌توان به قرار دادن مبلمان متناسب با ابعاد تراس، استفاده از آب‌نما و سایبان و… اشاره کرد.

فلاور باکس‌ در طراحی تراس سبز

فلاور باکس ها از مهمترین عناصر مورد استفاده در طراحی تراس سبز می باشند.
به دلیل اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند، این امکان را به شما می‌دهند از حداکثر ظرفیت فضا برای کاشت گل و گیاه استفاده کنید. استفاده از فلاورباکس برای گیاهان بستر مناسبی است که در روند رشد گیاه و طول عمر و سلامت گیاه موثر است. فلاور باکس ها در واقع، نقش اصلی را در طراحی بالکن سبز ایفا می‌کنند.

مراحل اجرای تراس گاردن

آب‌نما و آتشدان

آب‌نما و آتشدان‌های زیبا برای طراحی بالکن سبز بسیار کاربردی هستند. صدای دلنشین آب درون آب‌نما، فضایی جذاب را برای خانه شما ایجاد می‌کند. فضایی که برای استراحت، نشستن و نوشیدن چای بسیار مناسب است. آب‌نماها به شکل‌ها و مدل‌های متفاوتی طراحی می‌شوند.

باربیکیو

از آنجایی که پخت و پز و علاقه به عمل کباب کردن در فضای باز بین ایرانی ها مرسوم است، باربیکیو یکی از عناصر کاربردی در فضای تراس سبز و روف گاردن می باشد.
قسمتی از فضای تراس گاردن خانه خود را به عنوان فضای باربیکیو در نظر بگیرید. باربیکیو این امکان را به شما می‌دهد در فضای تراس گاردن آشپزی کنید..

نورپردازی

چراغ دیوار کوب، ریسه‌ها، شمع‌ها و فانوس‌ها راهکارهای بسیار جذاب برای نورپردازی تراس گاردن محسوب می‌شوند. درختچه‌ها در فضای تراس سبز با نورپردازی ریسه‌ای، فضایی زیبا و رمانتیک ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید از یک چهارچوب مناسب به عنوان تکیه‌گاه، برای نگهداری ریسه‌های نور در فضای تراس سبز خانه خود استفاده کنید. البته روش‌های متفاوتی در زمینه نورپردازی وجود دارد.

چمن مصنوعی و سنگ‌ریزه برای طراحی بالکن سبز

چمن‌های مصنوعی و سنگ‌ریزه‌ها از موارد بسیار مناسب برای پوشش کف تراس گاردن به شمار می‌آیند.
در انتخاب چمن مصنوعی باید یکسری نکات مهم را در نظر داشته باشید. چمن مصنوعی مرغوب و مناسب باید به راحتی شستشو شود، همچنین انعطاف‌پذیر و سبک باشد. راحتی در اجرا و جابه جایی کفپوش چمن مصنوعی از ویژگی‌های اصلی استفاده از آن محسوب می‌شود. علاوه بر فضای بالکن و تراس، می‌توانید برای طراحی پاسیو کوچک خانه خود از چمن مصنوعی استفاده کنید.

سنگ‌ریزه‌ها در انواع مختلف دانه‌بندی و رنگ‌بندی برای طراحی کف تراس گاردن استفاده می‌شوند. تنوع در انتخاب سنگ‌ریزه‌ها در کنار کفپوش‌های متفاوت تراس و بالکن، بسیار زیاد است. سعی کنید در کنار سنگ‌ریزه‌ها برای طراحی بهترین کفپوش تراس و بالکن سبز از قلوه‌سنگ یاسنگ قلوه ای رودخانه‌ استفاده نمایید. استفاده از مبلمان چوبی و سنگی در کنار آن‌ها بسیار جذاب است.

پاسیو یا نورگیر

پاسیو فضایی نورگیر است که در داخل خانه قرار گرفته و دارای سقف شیشه‌ای است و از لحاظ موقعیت مکانی اصولاً در مرکز خانه قرار گرفته به‌طوری‌که از هر نقطه از خانه می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

هدف از ساخت و طراحی پاسیو چیست؟

اهداف مختلفی برای طراحی و اجرای پاسیو وجود دارد، ممکن است برای بعضی افراد در جهت زیبایی فضای داخل خانه و برای بعضی دیگر مکانی مانند گلخانه برای پرورش انواع گل و گیاه باشد.

Design and implementation of green terraces and patios
از نظر استاندارهای ساختمان‌سازی مساحت پاسیو حداقل باید دوازده مترمربع باشد. ساخت کف فضای پاسیو را باید یک فرد متخصص انجام دهد چرا که اصولاً زیر این فضا پی‌های ساختمان قرار گرفته است. در طراحی کف پاسیو بهتر است از مصالحی استفاده شود که شست‌وشو آن راحت و مقاومت بالایی داشته باشد. پاسیوهای خانگی و آپارتمانی بسیار مناسب خانه‌هایی است که نور و تهویه مناسب ندارند و تاریک و دل گیر هستند.

همان‌طور که مطالعه کردید، در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کافی در مورد تراس، بالکن، پاسیو و… در اختیار شما قرار دهیم و تفاوت‌ها، اهداف و نحوهٔ طراحی و اجرای آن‌ها را نیز بررسی کنیم و امیدواریم که مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل به طراحی و اجرای تراس سبز و پاسیو و مشاوره در مورد چگونگی پیشبرد کار می‌توانید از صفحه تماس باما با نیروی مجرب و حرفه‌ای گروه مهندسی کارن روف ارتباط برقرار کنید تا  بهترین خدمات خود را با بالا ترین کیفیت و مناسب‌ترین هزینه برای شما ارائه دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن