طراحی اجرا دیوار سبز چگونه است؟

طراحی اجرا دیوار سبز چگونه است؟

دیوار سبز یکی از انواع سازه‌هایی می‌باشد که توانسته در زیبا‌سازی خانه‌ها انقلابی ایجاد کند. دیوار سبز با ارائه‌ی ویژگی‌های جذاب همراه با کمترین نکات منفی به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های هر فرد برای خانه‌ی خود تبدیل گشته است.

اما شما چطور می‌توانید این دیوار را نصب و طراحی کنید؟ آیا این کار ممکن است؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین مواردی بپردازیم که دانستن آن‌ها در رابطه با طراحی و نصب دیوار سبز ضروری است.

شاید بتوان دیوار سبز را یکی از فناوری‌هایی دانست که توانسته با داشتن ویژگی‌ و مزایای گسترده در کشور ایران نیز رواج پیدا کند. این سازه از نظر زیست‌محیطی و البته زیبایی بصری دارای اهمیت فراوانی است و استفاده از آن در خانه‌ی هر فرد توصیه می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در رابطه با دیوار سبز دارای اهمیت زیادی می‌باشد را می‌توان طراحی و نصب آن دانست. در ادامه با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین فاکتور‌هایی بپردازیم که شما باید در طی انجام این مورد رعایت کنید.

انتخاب مکان برای نصب

به صورت کلی می‌توان اولین مرحله برای طراحی و نصب دیوار سبز را انتخاب مکانی دانست که از هر لحاظ برای شما مناسب باشد. این مکان باید دارای آب و هوای مطبوع و همچنین نورپردازی مناسبی باشد تا گیاهان و همچنین دیوار سبز بتواند به راحتی رشد کند. از جمله مکان‌هایی که می‌توان برای نصب دیوار سبز از آن‌ها استفاده کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی اجرا دیوار سبز چگونه است؟

  • استفاده از دیوارهای قدیمی ساختمان، دیوارهای جانبی کور و بلند، دیواره‌های پارکینگ‌ها،
  • بزرگراه‌ها و مراکز صنعتی و کارخانه‌ها
  • استفاده از فضای داخلی اماکن عمومی
  • استفاده از فضای داخلی ساختمان‌ها و لابی

نکات کلیدی در انتخاب گیاه برای دیوار سبز

زمانی که شما به فکر انتخاب گیاه برای دیوار سبز خود هستید و در اصل در حال چینش ساختار آن و طراحی دیوار سبز می‌باشید باید نکات خاصی را مد نظر داشته باشید.

شما با رعایت این موارد می‌توانید دیوار سبزی در حد استاندارد‌های جهانی طراحی کنید که علاوه بر داشته زیبایی، امکانات متفاوتی نیز خواهد داشت که به جذابیت هرچه بیشتر آن کمک خواهد کرد. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به ذکر مهمترین نکات در رابطه با انتخاب گیاه برای دیوار سبز بپردازیم:

  • در اولین مرحله شما برای اینکه بتوانید بهترین گیاه را انتخاب کنید، باید شرایط آب و هوایی را بررسی کنید چرا که گیاهان بومی می‌توانند با وضعیت بهتری در منطقه‌ی شما رشد کنند.

همچنین با اینکار می‌توانید متوجه شوید که کدام گیاهان با منطقه و آب و هوای شما سازگاری ندارند و از استفاده این نوع گیاهان در طراح دیوار سبز خود بپرهیزید.

  • در مرحله‌ی بعد باید سعی کنید از گیاهانی که خشک هستند در نمای بیرونی استفاده نکنید. استفاده از این گیاهان علاوه بر داشتن مشکلاتی هنگام آب‌یاری باعث می‌شود که نمای ظاهری دیوار سبز خراب شده و همچنین پس از مدتی گیاهان خشک شوند.

به همین علت باید سعی کنید در نمای بیرون دیوار سبز از گیاهان مناسب نظیر شمشاد، کاکتوس و رزماری استفاده کنید.

  • گیاهی که توسط شما انتخاب می‌شود بایستی بومی آن منطقه یا اقلیم مورد نظر باشد تا همانطور که گفتیم بتواند به آسانی رشد کند و با آب و هوای منطقه‌ی زندگی شما سازگاری کامل داشته باشد.
  • سعی کنید در انتخاب گیاه، مواردی را انتخاب کنید که حداقل میزان روندگی و کمترین نیاز به هرس را داشته باشند.
  • در زمان انتخاب گیاه به موارد مانند هماهنگی و زیبایی آن نیز توجه ویژه داشته باشید تا کار بی‌نقص از آب در بیاید.
  • سعی کنید در انتخاب گیاه، مواردی را انتخاب کنید که کمترین نیاز را به آب دارند.
  • از گیاهان با عمق ریشه کم استفاده کنید، چرا که بستر رشد گیاهان در دیوار سبز کم است.
  • از گیاهانی استفاده کنید که همیشه سبز هستند.
  • سعی کنید با توجه به روش پرورش گیاهی که انتخاب کرده‌اید، گیاهان را دستچین کنید.
    با توجه به بودجه‌ی خود گیاهان را انتخاب کنید.

طراحی اجرا دیوار سبز چگونه است؟
ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد گفته شده بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با نحوه‌ی اجرا و نصب دیوار سبز و البته طراحی آن بدست آورده باشید.

طراحی و اجرای دیوار سبز را می‌توان یکی از سخت‌ترین مراحل آن دانست چرا که نیازمند دانش پایه و علم زیادی می‌باشد. شما برای اینکه بتوانید دیوار سبز را به خوبی طراحی و پیاده‌سازی کنید باید چندین سال تجربه در این زمینه داشته باشید و یا با استفاده از تجارب فعالان این زمینه و مشورت‌گیری از آن‌ها بتوانید مراحل طراحی را با دقت انجام دهید.

اگر که به خرید و سفارش دیوار سبز و روف گاردن علاقه‌مند هستید می‌توانید  برای اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی دیوار سبز و سفارش اجرای دیوار سبز  با کارشناسان کارن روف  از صفحه تماس باما در  ارتباط باشید  و سوالات مورد نظر خود را مطرح کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن