طراحی آلاچیق چوبی و مزایای آن

الاچیق , و پرگولا

قبل از اینکه به سراغ آلاچیق چوبی برویم بهتر است به این بپردازیم که اصلاً آلاچیق چیست و چه کاربردی دارد.
آلاچیق سازه‌ای است در انواع مختلف که در فضاهای سرباز یا سربسته ساخته می‌شود و محیطی را برای استراحت، گپ و گفت با افراد، گذراندن اوقات فراغت و حتی برگزاری مراسم و جشن‌ها به وجود می‌آورد. در طراحی و ساخت آلاچیق، مدل‌ها و متریال مختلفی وجود دارند و در واقع این به سلیقه و درخواست کارفرما بستگی دارد که چه نوع آلاچیقی برای ساخت و طراحی سفارش دهد.
آلاچیق چوبی نیز یکی از انواع پرکاربرد و محبوب آلاچیق‌ها می‌باشد که بیشتر در حیاط‌ها، جنگل، باغ، روف گاردن و محیط‌های سرسبزمانند دیوار سبز اجرا می‌شود. اگر شما قصد ساخت و طراحی یک یا چند آلاچیق چوبی در محل سکونت یا کار خود دارید، در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی دربارهٔ طراحی آلاچیق چوبی و مزایای آن در اختیار شما قرار دهیم. برای طراحی آلاچیق چوبی یا انواع دیگر آن، کافیست با گروه صنعتی کارن روف، گروهی مجرب و باسابقه در ساخت و طراحی انواع آلاچیق وبام سبز ارتباط برقرار کنید تا بهترین خدمات خود را برای شما ارائه دهند.

Design of a wooden pavilion and its advantages

آلاچیق چوبی

آلاچیق‌ها انواع مختلفی دارند مثل آلاچیق‌های فلزی، سنتی، مدرن، شیشه‌ای پارچه‌ای و غیره. اما آلاچیق چوبی همان‌طور که از نامش پیداست از جنس چوب است و همین دلیلی است برای صرف هزینهٔ بیشتر در ساخت و طراحی آن نسبت به ساخت انواع دیگر آلاچیق. آلاچیق چوبی به‌خصوص بین مردم کشور ما محبوبیت زیادی دارد و اجرای آن در هر محیطی یادآور طبیعت و زیبایی‌های آن خواهد شد. اما فراموش نکنید که نکاتی وجود دارند که قبل از طراحی آلاچیق چوبی باید به آن توجه کنید.
سرمایه شما و هزینه‌ای که قصد دارید برای ساخت و طراحی آلاچیق چوبی در نظر بگیرید، مهم‌ترین فاکتور است. چراکه با توجه به بودجهٔ شما مشخص می‌شود که از چه نوع چوب و متریالی برای ساخت آلاچیق استفاده شود.
شرایط محیطی و آب‌وهوای محل زندگی شما نکته مهمی است که در ساخت و طراحی آلاچیق چوبی تأثیر بسزایی دارد. به‌طور مثال با توجه به میزان بارندگی یا شدت سرما و گرما، طراح می‌تواند به انتخابی درست برای ساخت آلاچیق برسد و تصمیم بگیرد چه نوع مصالحی در ساخت سقف یا دیواره‌ها بکار بگیرد.
هدف شما و استفاده‌ای که از آلاچیق می‌خواهید کنید، در طراحی و نوع آلاچیق نقش مهمی دارد؛ برای مثال باید ببینید که آیا آلاچیقی برای استفادهٔ شخصی در نظر دارید یا می‌خواهید در محیط تجاری و برای مسائل کاری از آن استفاده کنید.

Design of a wooden pavilion and its advantages

 

متریال آلاچیق چوبی

آلاچیق‌های چوبی بیشتر به‌صورت ۶ و ۸ ضلعی هستند اما امروزه به اشکال دیگر مانند اشکال منحنی، مدور یا مثلثی هم ساخته می‌شوند. در ساخت آلاچیق چوبی از چوب‌های مختلف ازجمله چوب درخت کاج، سرو، توسکا، ساج، بلوط و سایر استفاده می‌شود. بکار بردن هر کدام از این نوع چوب‌ها می‌تواند روی قیمت ساخت آلاچیق چوبی تأثیر بگذارد. برای مثال استفاده از چوب کاج باعث می‌شود که آلاچیق شما مقاومت و ثبات بیشتری داشته باشد. اما اگر مایل هستید که آلاچیق سبک‌وزن‌تری داشته باشید و هزینه کمتری برای ساخت آن صرف کنید، استفاده از چوب سرو می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای شما باشد.
نکتهٔ دیگر که در انتخاب چوب حائز اهمیت است، مقاومت آن در برابر تغییرات دما و حمله حشرات موذی و موریانه‌هاست. استفاده از چوب ترمو برای ساخت و طراحی آلاچیق چوبی، انتخاب مناسبی برای رفع این مشکل است زیرا این نوع خاص از چوب به دلیل مقاومت در برابر سرما، گرما، رطوبت و حمله حشرات مورداستفاده قرار می‌گیرد که البته سرمایه و هزینهٔ بیشتری را نسبت به سایرین به خود اختصاص می‌دهد. چوب ترمو نیاز به نگهداری خاصی ندارد و عموماً افراد بعد از ۴ یا ۵ سال به رنگ‌آمیزی مجدد آن اقدام می‌کنند.
اگر از چوب‌های دیگر برای طراحی آلاچیق چوبی استفاده کرده‌اید، توجه کنید که به‌صورت دوره‌ای به بازبینی آن بپردازید تا در صورت پوسیدگی، به‌موقع بتوانید اتصالات آن را تعویض و نوسازی کنید.

مزایای آلاچیق چوبی

ویژگی منحصربه‌فرد آلاچیق چوبی، ظاهر چوبی و زیبای آن است که کاملاً نماد طبیعت و سرسبزی است و حس امنیت و نزدیکی به طبیعت را به انسان منتقل می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، استفاده از چوب و سازه‌های چوبی در محل زندگی باعث کاهش استرس و فشار خون می‌شود! سازه‌های چوبی حس گرما و دنج بودن را به محیط می‌افزایند و افراد با تماس و حضور در این محیط‌ها، ازلحاظ روانی به ثبات و آرامش بیشتری دست می‌یابند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که در زندگی روزمره خود از استرس و آشفتگی زیادی رنج می‌برید، انتخاب آلاچیق چوبی بهترین گزینه برای شماست.
چوب از طبیعت است و به‌راحتی به دامان طبیعت بازمی‌گردد. آلاچیق چوبی نیز قابل‌تجدید است و آسیبی به محیط‌ زیست وارد نمی‌کند. آلاچیق چوبی با محیط سازگار است و محصول فرعی حاصل از ساخت آن، باعث آلودگی محیط‌ زیست نمی‌شود.
دوام و ماندگاری آلاچیق چوبی بالاست و متریال بکار رفته در آن از استحکام بالایی برخوردار هستند که محیط امنی برای حضور افراد در فصول مختلف سال فراهم می‌کند.
آلاچیق چوبی خاصیت عایق دارد و باعث صرفه‌جویی و حفظ انرژی می‌شود و نیاز به سیستم سرمایشی و گرمایشی را محدود می‌کند.
آلاچیق چوبی قابلیت هماهنگی با محیط‌های مختلف را دارد و یکی از المان‌های خاص برای محوطه‌سازی محسوب می‌شود که زیبایی چشم‌گیری را به مکان اجرای آن می‌افزاید. شما می‌توانید با استفاده از نورپردازی، تزئینات، مبلمان و اشیای دیگر، آلاچیق را به‌طور مناسبی با محیط تطبیق دهید.
ساخت و طراحی آلاچیق و سازه‌های چوبی زمان و انرژی کمتری نسبت به آلاچیق‌های فلزی یا سنگی می‌برد و به این صورت در زمان و نیروی انسانی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

گروه صنعتی کارن روف
همان‌طور که مطالعه کردید هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما دوستان گرامی با طراحی آلاچیق چوبی و مزایای آن بود و اطلاعات کاربردی و نکات حائز اهمیتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دادیم. توجه داشته باشید که قبل از تصمیم‌گیری دربارهٔ ساخت و طراحی آلاچیق چوبی، پیرامون نکات گفته‌شده تحقیق و پرس‌وجو کنید تا برای محقق کردن خواستهٔ خود به مشکل برنخورید. پیشنهاد ما برای شما گروه صنعتی کارن روف است. گروه صنعتی کارن روف با سابقهٔ طولانی‌مدت و کادر حرفه‌ای در ساخت و طراحی انواع آلاچیق و روف گاردن آماده است تا بهترین خدمات خود را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و کوتاه‌ترین زمان به شما دوستان عزیز عرضه کند. فقط کافیست از صفحه تماس باما با کارشناسان کارن روف در ارتباط باشید.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن