صفر تا صد محوطه سازی با المان های دیوار سبز

صفر تا صد محوطه سازی با المان های دیوار سبز

امروزه با افزایش قیمت خانه و زمین در شهرها، استفاده بهینه از هر سانتی متر زمین یا فضا کاملا منطقی می باشد. حال گرین وال یا دیوار سبز و روف گاردن یا بام سبز دو المان خیلی مهم در طراحی و زیبایی ساختمان هستند که به شخص معمار و طراح این امکان را می دهند از فضاهای بدون استفاده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

بنابراین ساخت روف گاردن و دیوار سبز در ساختمان و ویلاها جهت بهره مندی از مزایای گیاهان طراحی و در نهایت اجرا می شود. این دو المان زیباسازی می توانند بازده انرژی ساختمان را افزایش داده، دمای محیط خارجی و داخلی را کاهش دهند و کیفیت هوای داخل سازه را بهبود نمایند. همچنین بر روی بام ها و دیوارها می توان انواع گل ها و گیاهان را با اهداف متفاوت کاشت.

البته هنگام نصب گاردن روف یا گرین وال باید رطوبت و آب و هوای منطقه را مدنظر گرفت.یکی از مزایای گرین وال در زیباسازی ساختمان این است که موجب کاهش هزینه ها از طریق بهینه سازی مصرف انرژی حدود 23% ، پایین آوردن دمای هوا تقریبا تا 10 درجه سانتی گراد، استفاده از خاصیت کاهش بازتاب صداها جهت کاهش آلودگی صوتی، افزایش کیفیت هوای داخلی ساختمان و زیبا سازی سازه می شود.

تاثیر دیوار سبز بر زیباسازی ساختمان

با استفاده از دیوار سبز می توان فضاهای نادیده و بلا استفاده دیوار و پشت بام خانه ها را با ایجاد فضای با نشاط و سرسبز، دوباره احیا نمود. خوشبختانه در چندین سال اخیر این المان بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته که در صورت استفاده از آن ها باعث ایجاد حس شادابی و نشاط در ساکنین ساختمان می شود و بهبود سلامت جسم و روح آن ها را تضمین می کند. بنابراین شما با طراحی و اجرای گرین وال می توانید از مزایای طبیعی گل ها و گیاهان استفاده کنید و علاو بر زیبایی، بر ارزش ساختمان خود بیفزایید.

انتخاب صحیح گیاهان

اولین قدم برای داشتن فضایی زیبا و سبز در ساختمان، انتخاب صحیح گیاهان جهت کاشت در گرین وال یااستند گل است. زیرا باید گیاهان انتخاب شده با شرایط جوی منطقه سکونت شما سازگار باشند.

بنابراین اگر گیاهانی انتخاب با شرایط جوی، وزش باد، تابش خورشید و … محل زندگی شما سازگار نباشند مسلما بعد از مدتی از بین می روند و زیبایی را از گرین وایل شما می گیرند. البته بهتر است گیاهانی که در طول سال سرسبز و شاداب هستند انتخاب گردند تا در طول سال اهالی ساختمان از طراوات آن ها لذت ببرند.

کاشت گیاهان مورد علاقه

یکی از مهمترین و کلیدی ترین المان ها در طراحی و سپس اجرای دیوار سبز، کاشت گیاهان مورد علاقه می باشد. زیرا زیبایی یا زیباسازی از دید هر فرد متفاوت بوده و سلایق افراد با هم فرق دارد.

بنابراین اگر خواهان ساختمانی زیبا هستید باید گیاهان و گل هایی را برای کشت روی دیوار انتخاب نمایید که با توجه به سلیقه شخصی خود آن ها را برگزیده اید.پس قبل از ساخت گرین وایل لیستی از گل ها و گیاهان سازگار با شرایط جوی محل سکونت خود تهیه نمایید و گیاهان و گل های چهار فصل را در این لیست جای دهید. در مرحله آخر مطابق سلیقه شخصی جهت کشت، آن ها را اولویت بندی نمایید.

صفر تا صد محوطه سازی با المان های دیوار سبز

چگونگی طراحی دیوار سبز

دیوار سبز علاوه بر مزایای بصری دارای مزایای زیستی نیز می باشد. در گذشته گرین وال ها به طور طبیعی در اطراف و محیط پیرامون رشد می کنند که گیاهانی همچون پیچک و رونده ها در این دسته قرار داشتند که به شکل عمودی روی درب و دیوار خانه ها شکل می گرفتند. بنابراین معماران و طراحان با الهام گرفتن از این المان های طبیعی به فکر طراحی و اجرای گرین وال های مدرن در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها پرداختند. البته امروزه با وجود تکنولوژی های مدرن، طراحی و ساخت گرین وال ها در اشکال و ابعاد متعدد امکان پذیر می باشد.

نحوه اجراء دیوار سبز

همانطور که قبلا اشاره شد گرین وال در اشکال و ابعاد مختلف قابل طراحی و اجرا می باشد، اما رعایت برخی از نکات قبل از ساخت این دیواره ضروری بوده که طی مراحل زیر عملی می شود.

در وهله اول باید ابعادی که برای ساخت گرین وال در نظر گرفته، استراکچر هایی در همان سایز و ابعاد تولید شود. همچنین قبل از نصب باید دیوار با عایق های مختص به این کار، عایق بندی کرد تا از نشتی و نفوذ آب جلوگیری شود.

در وهله آخر با خیال راحت می توان استراکچرها را نصب نمایید. چنانچه قصد اجرای دیوار سبز در محل زندگی یا محل کار خود دارید می توانید از طریق شماره:۰۲۱۷۲۴۵۴ با کار شناسان کارن روف  در تماس باشیدو دیوار سبز خودرا به مهندسی خلاق ما بسپارید.

سوالات متداول صفر تا صد محوطه سازی با المان های دیوار سبز

با استفاده از دیوار سبز می توان فضاهای نادیده و بلا استفاده دیوار و پشت بام خانه ها را با ایجاد فضای با نشاط و سرسبز، دوباره احیا نمود. خوشبختانه در چندین سال اخیر این المان بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته که در صورت استفاده از آن ها باعث ایجاد حس شادابی و نشاط در ساکنین ساختمان می شود
در وهله اول باید ابعادی که برای ساخت گرین وال در نظر گرفته، استراکچر هایی در همان سایز و ابعاد تولید شود. همچنین قبل از نصب باید دیوار با عایق های مختص به این کار، عایق بندی کرد تا از نشتی و نفوذ آب جلوگیری شود. در وهله آخر با خیال راحت می توان استراکچرها را نصب نمایید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن