ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

الاچیق , و پرگولا

ساخت و طراحی آلاچیق و پرگولا

دوشنبه 20 اردیبهشت 1400

آلاچیق چیست

آلاچیق سازه‌ای است مناسب چهار فصل که در عموم باغ‌ها، ویلاها، پارک‌ها و فضاهای سبز و حتی اماکن تجاری و صنعتی مثل بیمارستان‌ها رستوران‌ها و سایر ساخته می‌شود. آلاچیق‌ها گاهی صرفاً جهت استراحت و فراهم آوردن محیط آرامش‌بخشی برای لذت از اوقات فراغت ساخته و طراحی می‌شوند و گاهی نیز با اهداف تجاری و استفاده در اصناف شغلی متفاوت ساخته می‌شوند.

آلاچیق‌ها، یکی از المان‌های اصلی در محوطه‌سازی و زیباسازی فضا، حیاط و روف گاردن‌ها می‌باشند. اگر توجه کرده باشید در محیط‌هایی که آلاچیق‌های متنوع با طراحی‌های زیبا در آن‌ها قرار دارند، افراد تمایل بیشتری جهت استفاده و گذراندن وقت خود در آن‌ها را دارند و اشتیاق زیادی برای آن نشان می‌دهند. همین موضوع دلیلی شده است برای استفادهٔ روزافزون از آلاچیق‌ها در زمینه‌های مختلف. حس دل‌نشین، فرح‌انگیز، آرامش و فضای شخصی‌ای که آلاچیق‌ها برای انسان فراهم می‌کنند، از دلایل علاقهٔ اشخاص به ساختن و استفاده از آن‌ها می‌باشد.

Performing the pergola

انواع آلاچیق

آلاچیق‌ها انواع و مدل‌های مختلفی دارند؛ آن‌ها می‌توانند چوبی، فلزی، مدرن، کلاسیک، سنتی، شیشه‌ای، پارچه‌ای، سنگی و… باشند. برای مثال آلاچیق‌های چوبی به دلیل محیط گرم و دلپذیر خود در بین مردم کشور ما خواهان زیادی دارند. بسته به سلیقهٔ افراد، می‌توان آن‌ها را به شکل‌های مربعی، مستطیلی، مدور یا اشکال منحنی ساخت.

همچنین با توجه به محیط موردنظر برای ساختن آلاچیق، آن‌ها در انواع با سقف، بدون سقف یا نیمه‌باز، با دیواره یا بدون دیواره قرار می‌گیرند. درنهایت این تصمیم شماست که در انتخاب هر کدام از این گزینه‌ها نقش تعیین‌کننده دارد. از عوامل دیگری که در تعیین نوع آلاچیق نقش دارند می‌توان به شرایط آب‌وهوای محیط، سرمایه و بودجه مالی کارفرما، هدف ساخت آلاچیق و فضای اجرای آن اشاره کرد.

متریال ساخت و طراحی آلاچیق

برای ساخت هر کدام از انواع آلاچیق‌ها متریال و مصالح متفاوتی نیاز است. معمولاً در ساخت آلاچیق از فلز، چوب، سیمان، سنگ و بتن، سفال یا حتی پوشال و نی استفاده می‌شود. افراد می‌توانند با استفاده از دیوار سبز  مبلمان، کوسن، میزو عناصری مانند گلدان، مجسمه، تزئینات و نورپردازی مناسب، آلاچیق خود را با دکور و تم محیط اطراف آن تطبیق دهند که این موضوع ریشه در خلاقیت و نوآوری دیزاینر و یا سلیقهٔ شخصی افراد دارد.

شما دوستان گرامی جهت ساخت و طراحی انواع آلاچیق، پرگولا و روف گاردن می‌توانید با گروه مهندسی کارن روف، گروهی مجرب و با سابقهٔ طولانی‌مدت در این زمینه ارتباط برقرار فرمایید و اطمینان حاصل کنید که پروژهٔ شما با بهترین کیفیت و کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود.

پرگولا چیست

پرگولا سازه‌ای است اغلب دارای چهار ستون، با سقف باز یا نیمه‌باز و بدون دیواره که با محیط بیرون در تماس مستقیم است. بعضی از افراد به‌اشتباه پرگولا را همان آلاچیق تلقی می‌کنند که درواقع این‌طور نیست. پرگولا را می‌توان نوعی از آلاچیق محسوب کرد اما نه خود آن. پرگولا سازه‌ای شیک و مدرن است و مناسب برای محیط‌های باز مثل سواحل و صرف یک شام دلپذیر در داخل آن است.

امروزه پرگولاها به دلیل کاربرد فراوانشان در محیط‌های مختلف مثل روف گاردن‌ها، یکی از آیتم‌های مناسب برای زیباسازی فضا به شمار می‌روند و طرفدارهای زیادی به خود جذب کرده‌اند. پرگولا همچنین فضای مناسبی برای پرورش گیاهان رونده مثل تاک و پیچک است که زیبایی دوچندانی به محیط می‌افزایند.

انواع پرگولا

پرگولا به دو صورت متصل به بنا و یا مستقل از آن ساخته می‌شود. سقف پرگولا صرفاً برای جلوگیری از تابش نور خورشید و به‌عنوان سایه‌بان ساخته می‌شود لذا گاهی از گیاهان و پارچه برای پوشاندن سقف استفاده می‌کنند و گاهی نیز سقف آن را به‌صورت مشبک می‌سازند. پرگولا را ازلحاظ سقف می‌توان به چهار دسته تقسیم‌بندی کرد: سقف باز، شیروانی، بادبانی و خورشیدی.

متریال ساخت و طراحی پرگولا

در ساخت پرگولا از فلز، چوب، وینیل و فایبرگلاس نیز استفاده می‌شود که در ادامه جزئیات بیشتری در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهیم.

فلز در ساخت پرگولا

ساخت نوع فلزی پرگولا نسبت به چوبی آن به هزینهٔ بیشتر نیاز دارد. در ساخت پرگولای فلزی از آلومینیوم و فولاد استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در شرایط اقلیمی مختلف و یا بلایای طبیعی دارند و نیازمند به نگهداری خاصی نیستند.

Performing the pergola

چوبی

در ساخت نوع چوبی آن معمولاً از ترموود و چوب پلاست، چوب‌هایی باکیفیت و مقاوم در برابر رطوبت و عوامل محیطی استفاده می‌شود. متداول‌ترین پرگولاها نوع چوبی آن هستند که وجود این سازه‌های چوبی در محیط می‌تواند انعکاسی از طبیعت و حس سرزندگی را در انسان ایجاد کند و باعث کاهش اضطراب می‌شود. پرگولاهای چوبی نیاز دارند به‌صورت دوره‌ای بررسی شوند تا اتصالات آن دچار پوسیدگی نشده باشند و در صورت نیاز تعمیر شوند. گاهی نیز افراد به رنگ‌آمیزی آن‌ها می‌پردازند.

فایبرگلاس در طراحی و ساخت پرگولا

سازه‌های فایبرگلاس علاوه بر وزن کم و دوام بالا، مقاومت بیشتری نسبت به سازه‌های فلزی و چوبی دارند و طول عمر طولانی آن‌ها از دلایل انتخاب این متریال می‌باشد. همچنین ستون‌های فایبرگلاس عایق مناسبی در برابر سرما و گرما هستند و نقش مهمی در ذخیرهٔ انرژی دارند.

وینیل در ساخت پرگولا

پرگولاهای ساخته‌شده از وینیل قابل‌تجدید هستند و تمام محصولات فرعی حاصل از تولید آن‌ها به محیط باز می‌گردد. این نوع متریال طول عمر بالایی دارد و سال‌های زیادی بدون ترک خوردن و زنگ زدن سالم باقی می‌ماند که در این صورت نیازی به بازسازی ندارند. این متریال ماندگاری زیادی در فصول مختلف سال دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی جهت ساخت پرگولا باشد.

آربور و پرگولا

آربور سازه‌ای است که آن را بیشتر در ورودی باغ‌ها و تالارها مشاهده می‌کنید. آربور با سقف و ستون‌های چوبی برای طراحی مسیر و راهروها و محل رفت‌وآمد افراد ساخته می‌شود که برخی آن را به دلیل شباهت‌هایی که با پرگولا دارد مترادف در نظر می‌گیرند.

گروه صنعتی کارن روف
در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مناسبی دربارهٔ ساخت و طراحی آلاچیق و پرگولا و انواع و کاربرد آن‌ها در اختیار شما قرار دهیم. برای ساخت و طراحی آلاچیق و پرگولا بدون شک به یک تیم ماهر و باتجربه در این زمینه نیاز است. گروه مهندسی کارن روف، گروهی خبره، با سابقهٔ طولانی‌مدت در طراحی و ساخت انواع آلاچیق و پرگولا و همچنین تولید انواع پروفیل چوب پلاست‌های مرغوب و باکیفیت برای بام سبز، آماده است تا بهترین خدمات خود را برای شما دوستان عزیز ارائه دهد و شما نیز با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، پروژه‌ای با کیفیت بالا و مطابق با خواستهٔ خودتان تحویل بگیرید.کافیست فقط به صفحه تماس باما سری بزنید.

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن