دیوار سبز هوشمند چیست وچه امکاناتی دارد؟

طراحی اجرا دیوار سبز چگونه است؟

با پیشرفت هرچه بیشتر صنایع ساختمان‌سازی و زیبا‌سازی ساختمان هر روزه شاهد بوجود آمدن روش‌های جدیدی هستیم تا بتوان هرچه بیشتر از قبل به زیباکردن ساختمان‌های مسکونی پرداخت. یکی از انواع این روش‌ها را می‌توان استفاده از روف گاردن و دیوار سبز دانست که محبوبیت آن‌ها به نسبت دیگر روش‌های مرسوم بسیار بیشتر است.

دیوار سبز در اصل تکنیکی می‌باشد که با استفاده از وسایل بخصوص بر روی دیوار‌ها گل و گیاه نصب شده و پرورش داده می‌شود که علاوه بر زیبایی دارای فواید دیگری نیز می‌باشد. حال شاهد بوجود آمدن نوع دیگری از دیوار سبز هستیم که مخصوص افراد علاقه‌مند به تکنولوژی و ویژگی‌های جدید بوجود آمد و لذا می‌تواند جذابیت‌های بیشتری را برای علاقه‌مندان داشته باشد.

این دیوار با نام دیوار سبز هوشمند شناخته می‌شود که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های آمریکایی ساخته شده، تکنولوژی‌هایی که باعث می‌شوند شما نیازی به نگه‌داری آنچنان از گیاه نداشته باشید و تمام موارد مربوط به آن به صورت هوشمند انجام شود. به صورت کلی این مورد قابل توجه است که دیوار سبز کشتی از گیاهان به صورت عمودی می‌باشد تا بتوان زیبایی را به خانه‌ی هر فرد آورد، حال با روش جدید دیوار سبز هوشمند شاهد استفاده‌ی فراتر از این جذابیت هستیم. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با دیوار سبز هوشمند بپردازیم.

دیوار سبز هوشمند چیست؟

دیوار سبز هوشمند چیست ؟

به صورت کلی ما در طراحی دیوار سبز هوشمند شاهد استفاده از المان و موارد سابق هستیم و طراحی تغییرات آنچنانی به خود ندیده است. اما با استفاده از قدرت اینترنت اشیاء و یکپارچه شدن طراحی این سیستم شما به راحتی می‌توانید تغییرات کلی در رشد این دیوار ایجاد کنید و مباحث درون و بنیادی گیاه را دچار تغییر کنید.

برای مثال می‌توانید نقطه‌ی دلخواه خود را آبیاری کنید و با استفاده از این مورد تحولی در کشاورزی و فضای سبز خود ایجاد کنید. همچنین اگر بتوانید این دیوار را با فضای سبز هوشمند خود هماهنگ کنید که چه بهتر. شما با استفاده از یک وسیله‌ی هوشمند می‌توانید اطلاعات مختلفی نظیر کاهش و تغییرات مخزن آب، مپم و تایمر را مشاهد کنید و در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کنید.

در طراحی این سیستم سعی شده با استفاده از موتور‌های مختلف و سنسور‌های عمیق بسیاری از امور رشد را به صورت اتوماتیک انجام داد تا دیگر نیازی به نظارت همیشگی و انجام موارد مختلف نظیر کود دهی و تغییر نور و رطوبت نباشد.

در اصل می‌توان تفاوت اصلی میان یک دیوار سبز معمولی و دیوار سبز هوشمند را وجود همین سنسور‌ها و موتور‌ها دانست که باعث می‌شود شما بتوانید هر لحظه تغییرات مورد نظر خود را با یک کلیک اعمال کنید. همانطور که متوجه شدید این سیستم مناسب فضاهای داخلی می‌باشد و با استفاده از آن هدر رفت آب و موارد دیگر به حداقل رسیده و زمین نیز خیس نخواهد شد. در نتیجه شما علاوه بر بهینه سازی مصرف دیوار سبز زیبا‌تری خواهید داشت.

دیوار سبز هوشمند چیست؟

فواید و ویژگی‌های اصلی یک دیوار سبز هوشمند

دیوار سبز هوشمند دارای فواید مختلفی می‌باشد، مواردی که می‌توان وجود آن‌ها را دلیل اصلی محبوبیت بالای این دیوار هوشمند دانست. در این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این رابطه بپردازیم:

  • پرداخت هزینه‌ی کم به علت نبود نیاز به زیر ساخت
  • قابلیت حمل و نصب دیوار سبز در مکانی دیگر
  • داشتن سنسور‌های مختلف برای تعیین وضعیت گیاهان
  • ایجاد تغییرات لحظه در وضعیت گیاهان
  • تعویض آسان گل و گیاه
  • قابل استفاده در کنج و دور ستون‌ها
  • داشتن محفظه آب و نشان دادن اطلاعات آن
  • مقاومت در برابر هرگونه شرایط آب و هوایی
  • امکان برنامه ریزی اتوماتیک آبیاری
  • وزن کم دیوارسبز
  • از سیستم مه پاش برای ایجاد رطوبت و دما مناسب استفاده می‌کند
  • شما می‌توانید دیوار سبز هوشمند را بر روی هر سطحی نصب کنید
  • شما می‌توانید دما را کنترل کنید یا کیفیت هوا را افزایش دهید
  • از انتقال صدا بین دو اتاق پیشگیری می‌شود
  • می‌توانید با استفاده از این دیوار دو فضای متفاوت را با روشی جذاب و مدرن از هم جذاسازی کنید

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد گفته شده بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با دیوار سبز هوشمند بدست بیاورید. استفاده از این محصول یکی از نیاز‌های اصلی هر خانه می‌باشد و شما با خرید و نصب آن می‌توانید علاوه بر کمک به طبیعت و زیبا‌سازی خانه‌ی خود در مصرف و آبیاری گیاه نیز صرفه جویی کنید.

و از داشتن دیوار سبزی جذاب و زیبا لذت ببرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید دیوار سبز، دیوار سبز هوشمند و روف گاردن می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن