ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی

جمعه 3 دی 1400

اگر نگاهی به تاریخ بیاندازید متوجه خواهید شد که انسان پیوندی دیرینه و قدیمی با گیاهان و طبیعت داشته است. از همین رو در دنیای مدرن امروز، اختصاص دادن فضاهای کوچک ساختمان‌های مسکونی و حتی اداری، به طبیعت و ساخت دیوار سبز، یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی در زندگی شهری تبدیل شده است. این سیستم باعث شده تا مردم با طبیعت آشتی کرده و یک زندگی بسیار بهتر، زیباتر و البته تاثیرگذارتر را تجربه نمایند.

دیوار سبز یا همان گرین وال با آن زیبایی وصف نشدنی‌اش را باید از جمله ایده‌های بکر و فوق‌العاده جذاب بشر بدانید که در قرن حاضر، افراد برای رسیدن به آرامش و البته محیط زیبا و لوکس به سراغش رفته اند. اما مسئله اینجاست؛

زمانی میتوان یک گرین وال ساخت که از گیاهان مناسب، به درستی استفاده شده باشد. در این میان شناخت انواع گونه های مختلف گیاهان برای بکارگیری در این دیوار بسیار کمک کننده خواهد بود. چه بسا که با پیشرفت های صورت گرفته؛ سه نوع دیوار سبز مصنوعی، طبیعی و خزه‌ای به جایگاه بسیار ویژه‌ای دست پیدا کرده اند.

در این مقاله قصد داریم به شرح مشخصات کاملی از دیوار سبز مصنوعی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. اما خالی از لطف نیست در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

دیوار سبز مصنوعی

از دیوار سبز مصنوعی چه میدانید؟

اگر به حوزه فضای سبز علاقمند باشید مطمئنا در خصوص دیوار سبز مصنوعی نکات بسیار زیادی را شنیده اید. باید بدانید؛ وقتی صحبت از دیوار سبز به میان می آید، ذهن افراد فورا به سمت گیاهان روییده بر روی دیوار خانه های قدیمی یا خزه های سبز بر روی ساختمان ها سوق پیدا میکند.

شاید این تصور تا حدود زیادی درست باشد، که دلیل آن هم به الگوبرداری گرین وال مصنوعی از مثال‌های طبیعی آن بوده است!

همه ما از گیاهان زنده استقبال می کنیم. اینکه ببینیم چیزی رشد کرده، زندگی می کند و برای بقا در حال تلاش است، روح تازه ای به زندگیمان می بخشد. اما مسئله دقیقا همینجاست؛ نگهداری از چنین موجوداتی به شدت سخت و هزینه‌بر است. آیا میتوانید از پس آنان برآیید؟

اگر چنین توانایی ندارید، دیوار سبز مصنوعی بهترین گزینه موجود برای شماست!

اما دیوار سبز مصنوعی چیست؟ چطور به وجود می آید؟
خب همه ما نسبت به چگونگی ایجاد فضای سبز آشنایی داریم! اینکه چطور از سطح زمین و به صورت افقی و کاملا سنتی برای ساخت چنین فضایی استفاده می شود.

بارزترین مثال موجود از این دیوار به کاشت انواع گیاهان در باغچه و یا بهره گیری از گلدان در حیاط و داخل دیوار منزل برمیگردد. همه ما این مدل از فضای سبز را میشناسیم و چه بسا خودمان آن را ساخته ایم.

دیوار سبز مصنوعی اما دقیقا همان پدیده فضای سبز است، با این تفاوت که به صورت عمودی و بر روی دیوار اجرایی می شود. آن چیزی که بیش از همه، این نوع از دیوار را می سازد، گل ها و گیاهان مصنوعی آن است. اکثریت مردم نسبت به گل های مصنوعی آشنایی دارند، گل هایی که کاملا شبیه به انواع گل های طبیعی بوده و درواقع از روی آنها ساخته می شوند.

اکثریت افراد گل و گیاه مصنوعی را تنها در قالب گلدان مصنوعی و به صورت تزئینی بر روی میز میبینند. اما امروزه به عنوان یک کالای ارزشمندتر به جهت زیباسازی دیوارها مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر میخواهید در این خصوص اطلاعات کامل تری داشته باشید، توصیه داریم به بخش تماس باما مراجعه کنید. چه بسا کارشناسان ما حتی در انتخاب نوع گل و گیاه نیز راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد.
https://aparat.com/v/LCAp4

مزایای بهره گیری از دیوار سبز از نوع مصنوعی چیست؟

این مسئله برهیچکس پوشیده نیست؛ بهره گیری از دیوار سبز مصنوعی تا زمانی که مزایایی را با خود به همراه نداشته باشد، افراد به سمت بهره گیری از آن نمیرود. اگر خواهان استفاده از دیوار سبز از نوع مصنوعی هستید، باید مزایای آن را بدانید. این مزایا عبارتند از:

هیچگونه نیازی به آب و حذف تمامی سیستم های تامین، پمپاژ، ذخیره، تصفیه و… نیست.

به هوا نیاز ندارید. درواقع گل ها در هوای آلوده و پر از گرد و غبار، آسیب نمیبینند.

به نور نیازی ندارند.

نیازی به بهره گیری از کود و تغذیه نیست!

عدم نیاز به هرس و حتی کنترل رشد آنها

نیازی نیست وقت و هزینه خود را صرف بازکاشت محصول کنید

به سازه مقاوم و گران قیمت نیازی ندارید و این مسئله را مدیون وزن سبک آن هستید.

زیبایی و شادابی گل ها و گیاهان در تمامی طول سال حس شادابی را به شما منتقل می کند.

از قیمت بسیار پایینی برخوردار است

نصب و اجرای آسانی دارد و چه بسا در مدت زمان کوتاهتر با هزینه ای پایین تر انجام میگیرد.

شاید دیوار سبز طبیعی روحی زنده تر به فضا اعطا کند. اما نمیتوان از چنین ویژگی هایی که دیوار سبز طبیعی ارائه می دهد، به راحتی گذشت.

دلایل و استفاده از گیاهان مصنوعی در دیوار سبز

گیاهان مصنوعی به دلیل بی نیازی از خاک، آب و ماده غذایی، هیچ گونه گلدان یا بستر خاصی نداشته و وزن آنها بسیار سبُک است. این وزن سبُک، یکی از برتری های آشکار دیوار سبز مصنوعی نسبت به طبیعی بوده و برای نصب بر روی دیوار های سُست و یا در ارتفاع بالا، گزینه ایده آلی محسوب می شود.

رنگ سبز گیاهان، باعث آرامش و نشاط در انسان می شود. دیوار سبز مصنوعی، چشم اندازی زیبا و دلنشین را برای شما ایجاد می کند که حس خوب طبیعت را به شما هدیه می دهد.

دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی از چه موادی ساخته می شود؟

بسیاری از علاقه مندان محصولات دکوراتیو ساختمان، درباره جنس دیوار سبز مصنوعی از ما سوال می پرسند.
اکثر مردم با پلاستیک آشنا هستند؛ این ماده از فراورده های نفتی و نوعی پُلیمر محسوب می شود و انواع گوناگونی دارد؛ از زمان ورود پلیمرها به زندگی مردم جهان، بیش از یک قرن می گذرد. از معروف ترین آنها می توان به نایلون، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی استر، پلی اورتان، اکریلیک و… اشاره نمود.

پلی اتیلن همواره یکی از پر مصرف ترین انواع پلیمر بوده که در کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شده. دیوار سبز مصنوعی نیز از پلی اتیلن ساخته می شود که رنگ های بسیار زیبا و متنوعی به آن افزوده میشود. همچنین برای افزودن مقاومت و ماندگاری این محصول، مواد پایدار کننده در مقابل پرتوی فرا بنفش نور خورشید و تثبیت کننده رنگ به آن اضافه می شود.

ترکیبات ویژه ای که در ساخت گل ها و گیاهان مصنوعی به کار می رود، باعث ایجاد ویژگی های مختلفی همچون مقاومت در مقابل نور خورشید، آتش و… می گردد.

گرانول پلی اتیلن به همراه دیگر ترکیبات افزودنی، در دستگاه های ویژه ذوب و قالب گیری شده و به شکل گیاهان مختلف در می آید. بستر پشتیبان یا پنل نگهدارنده دیوار سبز مصنوعی نیز در این مرحله و با اندازه و ضخامت های گوناگونی تولید می شود.

مکان های مناسب برای اجرای دیوار سبز مصنوعی

دیوار سبز مصنوعی، برای اجرا در لابی فروشگاه و مراکز خرید، کافی شاپ، رستوران، ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و هتل ها، تالار جشن و مراسم و… یک انتخاب منطقی و مقرون به صرف محسوب می شود؛ به منظور زیباسازی نرده و فنس، دیوار، ستون، تراس آپارتمان، نمایشگاه ها و مراکز خرید هم می توان از آن استفاده نمود.

فنس های آهنی و نرده های محافظ داخل ساختمان ها، عموما از نمای مناسبی برخوردار نیستند و دید نا مطلوبی را پدید می آورند. استفاده از دیوار سبز مصنوعی، محیطی زیبا و دلنشین را برای شما ایجاد می کند.

اجرای دیوار سبز طبیعی در فضای بسته و بدون نور کافی و یا جایی که امکان آبیاری، تغذیه مناسب و مراقبت منظم گیاهان وجود ندارد، کار بسیار دشواری است. در چنین حالتی باید از گونه های خاصی از گیاهان استفاده کنیم که نیاز کمی به آب، غذا، نور و… داشته و بسیار مقاوم باشند.

تعداد این گونه های گیاهی در کشور ما اندک بوده و غالباً زیبایی آنها از گونه های دیگر کمتر است. به دلیل همین تنوع کم، قدرت انتخاب محدود می شود و ممکن است مورد پسند مشتریان قرار نگیرند.

اینجاست که اهمیت و جایگاه ویژه دیوار سبز مصنوعی مطرح می شود. برخی از گیاهان مصنوعی موجود در دیوار سبز، از روی گیاهان مناطق پر باران، استوایی و جنگل های گرمسیری الگوبرداری می شوند و ظاهر بسیار زیبا و چشم نوازی دارند. کاشت و نگهداری بعضی از این گونه گیاهان در دیوار سبز طبیعی، حتی در شرایط کنترل شده و با مراقبت های ویژه هم تقریباً محال است.

گرینوال مصنوعی جایگزینی ایده آل برای دیوار سبز طبیعی می باشد که جلوه ای واقع گرایانه داشته، نصب آن بسیار ساده است و تقریبا در هر محیطی قابلیت اجرا دارد.
جالب است بدانید که به دلیل ظرافت شگفت انگیز و ظاهرِ واقع گرایانه گل ها، گیاهان و شاخ و برگ دیوار سبز مصنوعی، بسیاری از مردم حتی در فاصله چند متری نیز به سختی می توانند طبیعی یا مصنوعی بودن آن را تشخیص دهند.

هزینه نصب دیوار سبز مصنوعی چقدر است؟

یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن افراد را در خصوص بهره گیری از دیوار سبز مصنوعی به خود مشغول می کند، هزینه نصب و نگهداری آن است. باید بگوییم قیمت تمام شده ساخت گرین وال ها با توجه به نوع نیاز شما متفاوت بوده و البته عوامل مختلفی را شامل می شود.

از جمله این عوامل میتوان به کشور سازنده آنها اشاره کرد. به این صورت که شما میتوانید دیوار ساخت ایران ارزان قیمت و همچنین ساخت کشورهای خارجی گران قیمت را تهیه کنید. البته باید به خاطر داشته باشید، با توجه به شرایط اقتصادی، وضع تحریم ها و ممنوعیت واردات دیوارهای سبز مصنوعی، انواع خارجی آن به شکلی کاملا غیرقانونی وارد کشور می شود و مطمئنا هزینه های سرسام آوری را بر روی دست شما باقی می گذارد.

نوع ساختار دیوار هم میتواند بر روی هزینه ها تاثیر بگذارد. به عنوان مثال کارشناس مربوطه باید بررسی کند آیا دیوار به تقویت نیاز دارد یا خیر! طرح دیوار سبز و جزئیات آن هم به این صورت است که آیا دیوار سبز تنها یک مربع ساده بوده یا دارای طراحی پیچیده است؟ محل مورد نظر هم به جهت اجرای دیوار سبز چه از نظر ارتفاع بالا و دسترسی سخت، میتواند بر هزینه اجرایی آن تاثیر بگذارد.
درواقع نیاز است که قبل از هرگونه اقدام تحقیقات کاملی انجام داده و مشورت های لازم را دریافت کنید.

دیوار سبز مصنوعی
کلام آخر
اگر قصد اجرای دیوار سبز مصنوعی در فضای مسکونی یا تجاری خود را دارید، باید بدانید؛ مسائل بسیار مهمی وجود دارد که رعایت آنها امری الزامی به حساب می آید. در میان میتوان به مقاومت دیوار در برابر آتش سوزی اشاره کرد. در این میان شرکت… با برخوردای از نیروهای متخصص و با سابقه ای درخشان به طور گسترده اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد و دقیقا خواسته شما را پیاده سازی نماید. چه بسا که با ارائه مشورت ها و راهنمایی های لازم، از بروز هرگونه اتفاق نابهنجار احتمالی نیز جلوگیری می نماید. تنها کافیست به صفحه تماس باما مراجعه کنید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن