دیوار سبز مدولار

دیوار سبز مدولار

امروزه نمای خارجی و داخلی خانه‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. به طوری که افراد همواره با یادگیری ترفندها و خرید ابزار تزئینی، به دنبال زیبا سازی ظاهر آن‌ها هستند. اما طبق تجربه می‌توان گفت که قطعا هیچگونه ابزار تزئینی و صرف هزینه‌ای، به اندازه زیبایی طبیعی با گل و گیاه نیست. کافی است یک بار با جستجوی دیوار سبز در اینترنت، متوجه این نکته شوید. در این مقاله به توضیحاتی راجع به دیوار سبز مدولار می‌پردازیم.
دیوار سبز مدولار از مواردی است که با استفاده از آن می‌توان جلوه‌ای ویژه و طبیعی به نمای داخلی یا خارجی ساختمان بخشید. البته به هیچ عنوان ساخت این دیوار کار ساده‌ای نیست و عموما بهتر است ساخت و نصب آن را به ارائه دهنده خدمات نصب تجهیزات دیوار سبز سپرد. اما قبل از هر چیزی افزایش اطلاعات در این مورد حائز اهمیت است. نخست توضیحاتی مختصر از دیوار سبز مدولار را مطالعه کنیم.

دیوار سبز مدولار چیست؟

به دیوارهایی که درآن با استفاده از گل و گیاه مختلف، پوشش طبیعی و گیاهی ساخته شده دیوار سبز می‌گویند. البته ساخت و طراحی دیوار سبز دارای انواع مختلفی است که در هرکدام از گیاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. دیوار سبز مدولار یکی از انواع دیوار سبز است که در حال حاضر در روف گاردن‌ها استفاده بسیاری دارد؛ زیرا روف گاردن فضای آزاد و زیبایی است که کاملا مناسب دیوارهای سبز می‌باشد. دیوار سبز مدولار با 3 نوع کلی شناخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای مختلفی دارند. این سه نوع عبارت است از سازه نمدی، فلزی و پلیمری.
در دیوار سبز مدولار از تجهیزات مختلف فلزی به سبب ساخت یک فضای مناسب برای گیاهان بالا رونده استفاده می‌شود. در واقع داربست‌های نصب شده در دیوار مدولار، وظیفه نگه داری گیاهان بالا رونده را دارند. با رشد هر چه بیشتر گیاه بالا رونده در روی داربست‌ها، دیوار به رنگ کاملا سبز طبیعی در می‌آید و یک فضای طبیعی و گیاهی بی نظیر به محیط می‌بخشد. همچنین در دیوار مدولار از پنل‌های مشبک استفاده می‌شود و آن‌ها را روی هم قرار می‌دهند. عموما این پنل‌های مشبک به شکل مربع یا مستطیل هستند و قابلیت تبدیل شدن به شکل منحنی را دارند.

دیوار سبز مدولار

انتخاب گیاه دیوار سبز مدولار

افراد در انتخاب گل و گیاه مورد استفاده در دیوار مدولار آزادی عمل دارند و می‌توانند علاقه خود را روی آن پیاده کنند. البته موقعیت مکانی دیوار عامل مهمی در انتخاب نوع گیاه دیوار مدولار است. به طوری که بعضا به دلایل مختلف نمی‌توان برخی از انواع گیاه را در دیوار سبز کشت کرد. بهتر است در دیوار سبز از گیاه‌های بومی و مناسب برای دیوار استفاده شود؛ برای مثال گیاهان همیشه سبز به خاطر سبز بودن آن در طول سال، برای دیوار مدولار به خصوص در روف گاردن مناسب است.
برای یافت گیاه مناسب برای دیوار مدولار خودتان، معیارهای زیر را با محل دیوار تطابق دهید و بهترین و زیباترین گیاه را برای دیوارتان انتخاب کنید:

• میزان رشد گیاه

• میزان نیاز گیاه به آب

• میزان نیاز گیاه به نور خورشید

• میزان مقاومت گیاه در برابر سرما و گرما

• میزان خاک مورد نیاز گیاه برای رشد

• تنوع نگی

• زیبایی گیاه در فصول مختلف

• میزان تولید زباله در فصل پاییز

مزایای دیوار سبز مدولار

دیوار سبز مدولار مزایا و ویژگی‌های زیادی نسبت به دیوارهای ساده دارد که باعث شده در تمام نقاط شهر دیده شوند. وجود این نوع دیوار سبز، یک خبر خوب برای تمام افراد است؛ چرا که این دیوارها زنده‌اند و نفس می‌کشند. با نصب هر دیوار سبز در یک شهر، هوای شهر تمیزتر و سالم‌تر از قبل می‌شود. گوشه‌ای از مزایای دیوار مدولار به شرح زیر است:
– گرمای طاقت فرسای تابستان را به حداقل می‌رساند.

– هوا و اکسیژن تازه برای محیط تولید می‌کند.

– به محیط زیبایی طبیعی و ویژه‌ای می‌دهد که به هیچ عنوان در دیوارهای ساده وجود ندارد.

– با استفاده دیوار سبز در خانه‌ای، ارزش آن افزایش می‌یابد.

– می‌توان آن را در اندازه‌های مختلف طبق تمایل نصب کرد.

– نصب نسبتا ساده‌ای دارد.

دیوار سبز مدولار
و پرندگان متنوع را به ساخت لانه در آن جذب می‌کند که یک زیبایی بی نظیر محسوب می‌شود.
نصب دیوار سبز مدولار در حال حاضر چه قیمتی دارد؟
قطعا خدماتی مانند نصب و ساخت دیوار سبز قیمتی ثابت ندارند و به معیارهای زیادی وابسته است. افراد باید با مشخص کردن مکان و نوع دیوار درخواستی خود، قیمت را از شرکت ارائه دهنده خرمات نصب دیوار سبز بپرسند. به طور کلی نصب دیوار سبز مدولار به عوامل زیر بستگی دارد:
• نوع گیاه کاشته شده در دیوار

• سیستم آبیاری استفاده شده در دیوار

• ابعاد و اندازه دیوار

• تعداد فلاورباکس استفاده شده در دیوار

• محل نصب دیوار

• ویژگی‌های اضافی دیوار سبز

شما می توانید جهت طراحی واجرای بام سبز،دیوار سبز از صفحه تماس باما با کارشناسان  گروه مهندسی کارن روف با شماره۰۲۱۷۲۴۵۴ در تماس باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن