ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

دیوار سبز طبیعی

دیوار سبز طبیعی چیست؟

جمعه 4 تیر 1400

متاسفانه با پیشرفت صنعت و ماشینی شدن بسیاری از کارها، عملا استفاده از گل و گیاه در محیط اداری و حتی منازل مسکونی، به حداقل میزان خود رسیده است. دقیقا به همین علت بود که ایده دیوار سبز طبیعی در ذهن ها شکل گرفت و افراد باغ های عمودی را به زندگی خود راه دادند. اگر نگاهی به طراحی دکوراسیون چند سال اخیر بیاندازید متوجه استقبال زیاد افراد و روند رو به رشد آنها در محیط های ساختمانی خواهید شد.

دیوار سبز از جمله بکرترین و زیباترین طراحی های فضای سبز به حساب می آید که به نمای بیرونی ساختمان جلا میبخشد. در این نوع از دیوارها، پوشش گیاهی به صورت عمودی نصب خواهد شد و بهره گیری از آن در کشورهایی نظیر استرالیا بسیار قابل توجه است! هر چند که در ایران و در شهرهایی با شرایط اقلیمی خشک که امکان زنده ماندن گیاهان طبیعی بسیار بالاست، استفاده از این نوع فضای سبز بسیار باب شده است.

دیوار سبز طبیعی

در حال حاضر با توجه به پیشرفت های صورت گرفته؛ انواع مختلفی از دیوار سبز وجود دارد که میتوانید برای جلا بخشیدن به فضای ساختمان از آن استفاده کنید. در این میان حتی نوع گیاهان نیز حائز اهمیت بوده و بر تصمیم نهایی افراد تاثیرگذار است. در این مقاله قصد داریم درخصوص دیوار سبز طبیعی صحبت کنیم. همانطور که از اسمش پیداست؛ برای ساخت این نوع از دیوارهای سبز از گل های طبیعی استفاده می شود. توصیه داریم در ادامه همراه ما باشید.

دیوار سبز طبیعی را بشناسید

در طی دهه های گذشته، سبک زندگی انسان ها دستخوش تغییر و تحول بسیار گسترده ای شده است! چه از نظر مساحت موجود برای احداث فضاهای سبز افقی و چه از نظر اهمیت آن در زندگی افراد! در چنین شرایطی چاره ای جز استفاده از سطوح و فضای عمودی ساختمان ها باقی نمی ماند.

آن چیزی که دیوار سبز طبیعی را تشکیل می دهد، همانطور که از اسمش پیداست، گل ها و گیاهان طبیعی است. اینکه از کدام یک از انواع آنها استفاده می کنید کاملا به شرایط اقلیمی، سلیقه و البته تناسب رنگی آنها با دکوراسیون شما دارد. بسیاری از افراد عادت کرده اند که گل ها و گیاهان را تنها در باغچه های خانه مشاهده کنند. در صورتی که این روزها زیباسازی دیوارها با کمک گل ها یکی از ارزشمندترین کارها و بکرترین ایده هایی‌ست که به ذهن طراحان داخلی خطور می کند. چه بسا که با انواع بیشمار دسته گل ها و گیاهان، میتوان آن را به باشکوه ترین شکل ممکن اجرایی نمود.

دیوار سبز طبیعی

اما مسئله اینجاست؛ در این مسیر نکاتی وجود دارد که رعایت آنها الزامی است. میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کامل و دقیقی را در اینخصوص در اختیار شما قرار دهند. هرچند خالی از لطف نیست در ادامه این توضیحات همراه ما باشید.

چالش های استفاده از دیوار سبز طبیعی

این مسئله برهیچکس پوشیده نیست که بهره گیری از گیاهان طبیعی و رنگ سبز آنها، آرامش و نشاط را به زندگی افراد برمیگرداند. در این میان اما نمیتوان از چشم انداز زیبا و دلنشینی که ایجاد می کند گذشت. حس خوبی که از طبیعت دریافت می کنید، با هیچ چیزی قابل مقایسه و جایگزینی نیست.

ساخت دیوار سبز طبعیی اما خالی از چالش نیست و دردسر نیست. به عنوان مثال؛ شما نمیتوانید این دیوار را در فضای بسته و بدور از نور کافی اجرایی نمائید. از طرفی باید به فکر امکان آبیاری، تغذیه مناسب و همچنین مراقبت های منظم گیاهان نیز باشید که البته کاری بسیار دشوار به حساب می آید. اگر در چنین موقعیتی قرار دارید، باید بدانید که بهره گیری از گونه های خاصی از گیاهان که به آب، نور؛ غذا و… کمتری احتیاج دارند، بهترین گزینه پیش روی شماست. هر چند که تعداد این نوع از گونه ها در کشور ما بسیار اندک می باشد و غالبا زیبایی آنها به اندازه ای نیست که بتوان به جهت استفاده بر روی دیوار سبز طبیعی به سراغ آنها رفت.

با وجود تمامی این شرایط؛ باز هم هستند افرادی که زیبایی طبیعی را به مصنوعی ترجیح می دهند و خواهان استفاده از دیوار سبز با گل های طبیعی هستند. حال سوالی که ذهن افراد را به خود مشغول می کند این است؛ برای آبیاری آنها باید از چه سیستمی استفاده نمود؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

دیوار سبز طبیعی

سیستم آبیاری دیوار سبز از نوع طبیعی

دیوار سبز طبیعی به واسطه بهره گیری از سازه های ساختمانی جدیدتر، هر روزه با سیستم های مدرن و هوشمندتری همگام می شود. اجرای دیوار سبز طبیعی نیز که این روزها بسیار رایج شده؛ از روش برای آبیاری استفاده می کند.

*روش هیدروپونیک

در این نوع روش، برای تغذیه گیاهان به صورت کاملا هوشمندانه عمل می کنند که مهم ترین مزیت آن به عدم رسیدگی و وارسی برمیگردد. درواقع در این روش؛ گیاهان به طور کاملا یکنواخت تغذیه می شوند و شادابی و سلامت گیاهان را میتوانید مشاهده کنید. از طرفی در میزان آب مصرفی نیز صرفه جویی می کند.

*سیستم اتوماتیک

یکی دیگر از روش های بهینه سازی مصرف آب برای آبیاری دیوار سبز طبیعی، بهره گیری از سیستم اتوماتیک است. میدانیم که آبیاری این نوع از دیوارها آن هم به صورت دستی، نیاز گیاه به آب را چندین برابر می کند و از طرفی میزان زیادی آب را هم هدر می دهد. حتی در برخی موارد شاهد بروز مشکلاتی نظیر ایجاد قارچ در آنها هم هستیم.

اینجاست که بهره گیری از سیستم اتوماتیک بسیار باب شده و خصوصا برای آبیاری فضاهای سبز، کشاورزی و گلخانه ای مورد استفاده قرار میگیرد. در این نوع از روش حتی شاهد انعطاف پذیری آن با شرایط مختلف زمین و انطباق آن با نوع گیاه در مصرف آب نیز هستیم.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم شما را با دیوار سبز طبیعی، ویژگی های آن و شرایطی که برای نگهداری باید به آنها رعایت شود آشنا کنیم. حتی توضیحات مختصری در خصوص چگونگی آبیاری و سیستم های مدرن و هوشمند موجود نیز ارائه دادیم. با این حال همچنان ممکن است سوالات و ابهاماتی در ذهن شما باقی مانده باشد. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان  و متخصصان  کارن روف  ارتباط برقرار کنید.

تیم حرفه ای و باسابقه ما طی سال ها فعالیت در این عرصه، نسبت به تمامی نکات آگاه بوده و میتوانند راهنمایی های جامعی را در اختیار شما قرار دهند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن