دیوار سبز شبکه ای چیست؟

دیوار سبز شبکه ای چیست؟

دیوار سبز یک پدیده جذاب و جدید در حوزه ساختمان است که چند سالی از رونق آن می گذرد. فواید فراوان دیوار سبز سبب شده تا بسیاری از افراد برای ایجاد آن در خانه خود برنامه ریزی کنند. در واقع با این روش دیوار توسط گیاهان مختلف پوشانده می شود و رشد آن به حداکثر ممکن خود می رسد.

در حال حاضر تعداد زیادی از کسانی که به دنبال زیباسازی ساختمان هستند از این روش و متد کمک می گیرند. دیوار سبز شبکه ای یک نوع خاص و متفاوت از این سازه است که در سال های اخیر به کارگیری آن به سرعت افزایش پیدا کرده است.

ویژگی های مهم دیوار سبز شبکه ای

همانطور که از نام این سازه مشخص است، برای ایجاد این دیوار سبز از یک شبکه فلزی که معمولا از جنس فولاد است استفاده می شود. گیاهان به این تور و شبکه فلزی می چسبند و به آرامی رشد خود را شروع می کنند. پس از گذشت مدت زمانی تمامی شبکه را گیاهان مختلف فرا می گیرند و یک منظره عالی شکل خواهد گرفت.

در واقع شبکه توری به عنوان یک تکیه گاه محکم برای گیاهان در نظر گرفته می شود و با قدرت هر چه تمام به رشد آنان کمک می کند. در سال های اخیر و با رشد شهرنشینی انجام این طرح گستردگی فراوانی پیدا کرده است. طراحی هایی که برای دیوار سبز شبکه ای انجام می شود بسیار متنوع است و هر کدام از آن ها جذابیت خود را دارند.

گیاهان بالارونده و پیچشی بهترین انتخاب ممکن برای این دیوار سبز هستند و می توانند تا سال های زیادی بر روی آن دوام بیاورند.

برای اینکه بتوان یک دیوار سبز خوب و مناسب داشت، باید در قدم اول گیاه مورد نظر را مشخص کرد. در هنگام انتخاب گیاه باید به عواملی نظیر نیاز آبی گیاه، مقدار نور لازم و همچنین رنگ آن دقت زیادی بکنید. چنانچه نیاز نوری گیاه شما زیاد باشد باید آن را در دیوار بیرونی ساختمان رشد دهید تا نور کافی را در اختیار داشته باشد.

گیاهان پوششی رونده بهترین گزینه برای دیوار سبز شبکه ای است و در اکثر موارد از همان استفاده می گردد. در این بین گیاه سنجد تلخ بیش از سایر موارد مطرح شده است و بیشترین کاربرد ممکن را به خود اختصاص می دهد. برگ های این گیاه ریز هستند که همین موضوع زیبایی آن را چندین برابر می کند.

تعداد برگ ها در این گیاه زیاد بوده و تراکم بالایی دارد که به خوبی تمامی قسمت ها را می پوشاند. گیاه برگ نو نیز در این بین زیاد به کار می رود که ویژگی های منحصر به فردی دارد. این گیاه نیز دارای برگ های متراکمی است و می تواند کاملا جلوی دید انسان را بگیرد. این گیاه قادر است که تا ۵ متر نیز به رشد خود ادامه دهد که از این لحاظ فوق العاده خواهد بود.

دیوار سبز شبکه ای چیست؟

چطور از دیوار سبز نگهداری کنیم؟

برای اینکه یک دیوار سبز زیبا و منظم داشته باشید باید برای مراقبت از آن کارهای مختلفی را انجام دهید. سرحالی و شادابی گیاهان دیوار سبز به صورت مستقیم به عملکرد شما بستگی خواهد داشت. اگر شما در این زمینه کم کاری کنید آسیب زیادی به دیوار سبز وارد می شود. مهم‌ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید وقت آبیاری گیاه است.

اگر گیاهان دچار کم آبی شوند سرعت رشد آن ها پایین آمده و شادابی خود را از دست خواهند داد. البته اگر در آبیاری زیاده روی کنید ریشه گیاهان دچار پوسیدگی می شود و در این شرایط هم دچار خسارت و زیان خواهید شد. هر گیاهی نیاز آبی مشخصی دارد که باید بر اساس الگوی آن آبیاری انجام گیرد. برای اینکه آب اضافی به راحتی از دسترس گیاه خارج شود باید یک سیستم زهکشی فوق العاده را ایجاد نمود.

در واقع داشتن یک سیستم زهکشی باعث می شود که مقدار آب در دسترس گیاه همواره در حالت تعادل خویش باقی بماند. با توجه به پیشرفت هایی که امروزه به وجود آمده شما می توانید از روش آبیاری هوشمند استفاده کنید.

همچنین در صورت نیاز باید به گیاهان کود بدهید تا رشد آن ها به حالت عادی در بیاید. بعضی اوقات گیاهان به هرس نیز نیاز پیدا خواهند کرد که باید برای آن نیز اقدامات لازم را انجام دهید. اگر احساس می کنید که یک گیاه کارایی خوبی ندارد می توانید  یک گزینه دیگر را در کنار آن قرار دهید. امروزه  در پشت بام منازل  الاوه بر ساخت  روف گاردن برای جلوه بیشتراز دیوار سبز نیز استفاده کنید.گروه مهندسی کارن روف می توانند شمارا در این زمینه  کمک کنند. کافیس از صفحه تماس باما با کارشناسان ما  به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن