ایمیل

info[at]carenroof.com

ارتباط با ما

02172454

گیاهان تثبیت شده است

دیوار سبز خزه ای چیست؟

سه‌شنبه 28 دی 1400

تا چه اندازه نسبت به دیوار سبز خزه ای اطلاعات دارید؟ شاید بارها دیوارهای سبز مصنوعی یا طبیعی را دیده باشید اما آیا دیوار سبز آن هم از نوع خزه ای، به همان اندازه طرفدار دارد؟ با اطمینان میتوان گفت بله! کافیست نگاهی به دکوراسیون داخلی خانه ها و محیط های ادرای بیاندازید. درواقع افراد تلاش می کنند با کمک این دیوارها، فضای سرد و خشک ساختمان را از بین ببرند و از طرفی شکاف بزرگی که میان زندگی انسان ها و طبیعت به وجود آمده و اثرات منفی که در جسم و روح آنها باقی گذاشته است را کاهش دهند.

تحقیقات نشان می دهد؛ بهره گیری از فضای سبز به طرز باورنکردنی بر بدن انسان ها تاثیر میگذارد و کمک می کند خلاق تر و هوشیارتر از قبل عمل کنند. از طرفی استرس آنها را میکاهد و در افزایش تمرکز و بهبود بدن نقشی موثر و غیرقابل انکار ایفا می کند. در حقیقات اگر اوقات خود را با گیاهان بگذرانید چیزی حدود 12 درصد از استرس شما کاهش پیدا می کند.

هر چند انواع مختلفی از دیوارهای سبز برای بهره گیری وجود دارد؛ اما دیوارهای خزه ای یا همان moss walls از جمله پرطرفدارترین آنها بوده که چه بسا نگهداری آن نیز آسان تر است.
اگر قصد ایجاد چنین فضای سبزی را دارید، توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید، زیرا در نظر داریم توضیحاتی در این خصوص خدمت شما ارائه دهیم.

گیاهان تثبیت شده است

آشنایی با دیوار سبز خزه ای

دیوار سبز خزه ای یا همان moss walls نوعی از دیوارهای سبز به حساب می آید که خزه های آن زنده یا تثبیت شده و یا ترکیبی از هر دو می باشد. خزه های تثبیت شده به آن دسته از خزه هایی می گویند که به مانند دیوار سبز طبیعی، نیازی به مراقبت ندارد.

گویی که این خزه ها زنده نیستند در صورت که همچنان جانی در بدن داشته و از طریق گلیسیرین های طبیعی و رنگ ها و همچنین فرآیندی خاص و فرموله شده، ظاهر آنها برای چندین سال، حفظ شده و ثابت باقی می ماند. شرایط نگهداری از آنها نیز از یک روز تا چندین سال ثابت بوده و درواقع به هیچگونه نگهداری نیاز ندارند. یعنی به نور، خاک، هرس، آبیاری و… نیازی نخواهید داشت.
انواع مختلفی از خزه ها وجود دارد که میتوانید برای استفاده به سراغ آنها بروید؛ مثلا خزه ورقه ای، خزه گوزن شمالی و سرخس.

بسیاری خزه های تثبیت شده را همان خزه های مصنوعی میدانند. اما واقعیت چیز دیگری‌ست! خزه های مصنوعی همانطور که از اسمش پیداست ساخته دست انسان است و به هیچ عنوان طبیعی نمی باشد. این درحالی‌ست که خزه های تثبیت شده کاملا طبیعی بوده، حتی زنده هستند و تنها طی مراحلی خاص و فرآیندهایی که توسط متخصصان صورت گرفته، به خواب رفته اند تا همچون گیاهان طبیعی هیچگونه نیازی به مراقبت نداشته باشند.

بستر کشت:

مزیت دیوارهای خزه ای نسبت به دیگر گیاهان آپارتمانی در این است که در این دیوارها خاک وجود ندارد و خزه ها توسط اسپری های نگهدارنده تثبیت شده اند که به راحتی می تواند روی هر زیرساختی نصب گردند.فقط توصیه می­شود هر چند ماه یکبار دیوار خزه­ای جهت بررسی محکم بودن اجزاء و قطعات مورد بازبینی قرار گیرد تا از جدا شدن خزه ها از زیرساخت جلوگیری شود.

عمر مفید دیوار سبز خزه ای:

دیوارهای خزه ای معمولا تا ده سال دوام دارند. اگرچه دقت در نگهداری و استفاده از اسپری محافظ (مواد نگهدارنده غیر سمی)، می­تواند عمر این دیوارها را تا ۲۵ سال افزایش دهد. در نگهداری دیوارهای خزه ای مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد رطوبت است. برای حفظ رطوبت، این دیوارها نباید در نزدیکی بخاری­ها نصب شوند. همچنین استفاده از یک دستگاه تولید کننده رطوبت (مه پاش) میتواند موثر باشد.

چرا باید از دیوار سبز خزه ای استفاده کنیم؟

این نوع از دیوارهای سبز را باید از جمله پرطرفدارترین دیوارها به جهت ایجاد فضای سبز بدانید زیرا از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. از جمله مهم ترین آ«ها باید به عدم نیاز به هیچگونه مراقبت و حتی سیستم یا سرویس آبیاری اشاره کرد. از طرف دیگر دیوارهای خزه ای همچون عایق صوتی عمل می کنند که تا 35درصد در برابر نفوذ صدا موفق عمل می کنند. علاوه بر تمام موارد گفته شده؛ بهره گیری از این نوع دیوارها کمک می کند تا در کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا و همچنین تصفیه هوا نیز نقشی موثر ایفا نمائید که در ایجاد فضای مطبوع تر نقشی موثر دارد.

انعطاف پذیری دیوارهای خزه ای به شما این امکان را می دهد که هر گونه طرحی را ( لوگو یا تصویر) در هر اندازه ای ( از چند سانتیمتر تا چند ده متر) به راحتی پیاده سازی و اجرا کنید. این امر پنجره ی جدیدی در دنیای طراحی فضای سبز داخلی باز کرده است و به طراحان و معماران خلاق این امکان را داده تا با انعطاف هرچه بیشتر طرح و ایده های خود را پیاده سازی و اجرا کنند.

محل های قابل استفاده پنل یا دیوار سبز خزه ای

• ادارات

• هتل ها

• فضاهای مسکونی

• فضاهای تجاری

• مراکز سلامتی مانند مطب ها

• رستوران ها و کافی شاپ ها

 

دیوار سبز خزه ای

مزایا و معایب دیوارهای خزه ای

محال است محصولی به بازار معرفی شود، طرفداران زیادی را هم به سمت خود بکشاند اما مزایا و معایبی را به همراه نداشته باشد!

طراوت، تازگی و زیبایی را به گیاهان طبیعی هدیه می کند

نیازی به هیچگونه نگرانی از بابت نگهداری آن نخواهید داشت.

هزینه های پرداختی شما به راحتی کنترل می شود.

Moss walls را باید نوعی سیستم نوآورانه در ایجاد فضاهای سبز بدانید.

در کمترین زمان ممکن نصب خواهد شد.

فضای بسیار کمی را اشغال می کند

با وجود تمامی اطلاعاتی که در این بخش خدمت شما ارائه شد، آیا فکر می کنید دیوار سبز خزه ای می تواند نیاز شما را برآورده سازد؟ گزینه مناسبی برای ایجاد فضای سبز محیط مسکونی یا اداری شما به حساب می آید؟

طریقه اجرا ونصب ماس‌ وال یا دیوارهای سبز خزه‌ای چگونه است ؟

خوشبختانه نصب و راه‌اندازی ماس‌وال بسیار ساده وبی دردسر است ،چرا که نیازی به زیرسازی ندارد. با یک چسب حرارتی یا چسب‌های خمیری پارکت می‌توان این خزه‌ها را به‌راحتی و‌ سادگی بر روی سطوح مختلف ازجمله بتن، فلز، شیشه، پلاستیک، گچ، چوب، دیوار و… نصب کرد و چسباند.

این گیاهان و خزه‌ها را می‌توان همچنین بر روی سقف نیز چسباند و یا به‌‌صورت تابلو داخل یک قاب، روی دیوار کار کرد. همان‌طور که بیان شد دست طراحان و معماران با توجه به خصوصیت ویژۀ این گیاهان بسیار باز است که ایده‌های خلاقانه و خاصی را طراحی کرده و به دوستداران این دکورها ارائه دهند.

کلام آخر
شما میتوانید دیوار سبز خزه ای را در رنگ های تثبیت شده سبز تیره، سبز جنگلی، سبز لیمویی و… تهیه کنید. این محصولات کاملا سفارشی هستند و برای سفارش حتی میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. فارغ از تمام موارد گفته شده، اگر میخواهید دیوار خزه ای شما برای چندین سال عمر کند و از کیفیت مطلوبی هم برخوردار باشد، حتما آن را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگهداری دارید. زیرا محصولات تثبیت شده با توجه به ساختار مولکولی خود به رطوبت نسبی، چیزی حدود 40 الی 50 درصد احتیاج دارند.

حال میدانید که بهره گیری از دیوار سبز خزه ای نیازمند آگاهی از نکات بسیار ویژه و خاصی است. نکاتی که تنها یک متخصص و فردی باتجربه نسبت به آنها آگاه است. اگر میخواهید یک فضای سبز ویژه، خاص و البته زنده داشته باشید، توصیه داریم با کارشناسان و متخصصان ما ارتباط برقرار کنید. آنها میتوانند با راهنمایی های خود و ارائه مشورت های صحیح، شما را در مسیر درست رسیدن به اهدافتان قرار دهند.

سوالات متداول دیوارسبز خزه ای

خزه ورقه ای، خزه گوزن شمالی و سرخس.
به آن دسته از خزه هایی می گویند که به مانند دیوار سبز طبیعی، نیازی به مراقبت ندارد. گویی که این خزه ها زنده نیستند در صورت که همچنان جانی در بدن داشته و از طریق گلیسیرین های طبیعی و رنگ ها و همچنین فرآیندی خاص و فرموله شده، ظاهر آنها برای چندین سال، حفظ شده و ثابت باقی می ماند.
این نوع از دیوارهای سبز را باید از جمله پرطرفدارترین دیوارها به جهت ایجاد فضای سبز بدانید زیرا از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. از جمله مهم ترین آ«ها باید به عدم نیاز به هیچگونه مراقبت و حتی سیستم یا سرویس آبیاری اشاره کرد. از طرف دیگر دیوارهای خزه ای همچون عایق صوتی عمل می کنند که تا ۳۵درصد در برابر نفوذ صدا موفق عمل می کنند. علاوه بر تمام موارد گفته شده؛ بهره گیری از این نوع دیوارها کمک می کند تا در کاهش آلودگی و ذرات معلق در هوا و همچنین تصفیه هوا نیز نقشی موثر ایفا نمائید که در ایجاد فضای مطبوع تر نقشی موثر دارد.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

خدمات دیگر

نظرتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن