با فواید روف گاردن بیشتر آشنا شوید

با فواید روف گاردن بیشتر آشنا شوید

روف گاردن که معادل فارسی باغ بام برای آن انتخاب شده است، یکی از سازه های نوین ساختمانی می باشد. در پشت بام بعضی از ساختمان ها شرایط برای ایجاد باغ کوچک فراهم است که اصطلاحا به آن روف گاردن می گویند.

از آنجایی که روف گاردن یک مورد جدید محسوب می شود اکثرا در خانه های مدرن می توان آن را مشاهده کرد. در سال های اخیر میزان ساخت آن به صورت سرسام آوری افزایش پیدا کرده است. برای اینکه اطلاعات کامل تری در این مورد داشته باشید شما را با فواید روف گاردن آشنا خواهیم کرد.

شناخت مزایا روف گاردن و آنچه باید از باغ بام بدانید:

کاهش اتلاف انرژی

همانطور که می دانید امروزه مسئله انرژی و کمبود آن زبانزد شده و همه سعی می کنند صرفه جویی را انجام دهند. این مورد در فصل زمستان اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا سرمای هوا سبب بالا رفتن مصرف گاز خواهد شد. از همین رو باید راه های مختلف را برای کم کردن مصرف امتحان کرد.

روف گاردن و دیوار سبز با ایجاد یک پوشش اضافی مانع از دست رفتن انرژی و اتلاف گرما خواهند شد. در واقع این پوشش همانند یک عایق عمل می کند و از تلف شدن گرما جلوگیری می کند.

عایق صوتی مناسب

طبقات بالایی که به روف گاردن و دیوار سبز منتهی می شوند از لحاظ صدایی نیز کمتر مشکل خواهند داشت. در واقع گیاهان بخش زیادی از صدای محیط را گرفته و مانع از ورود آن به داخل خانه می شوند.

در حال حاضر تمامی خانه هایی که به این دو مورد مجهز هستند صدای مزاحم کمتری دریافت می کنند. این ویژگی مثبت باعث شده تا افراد بیشتری برای ایجاد روف گاردن و دیوار سبز اقدام کنند تا آن ها نیز از همین مواهب برخوردار گردند.

جذب آلودگی های هوا و تولید اکسیژن

همانطور که می دانید با ظهور زندگی شهرنشینی حجم فضای سبز نیز کاهش زیادی پیدا کرد. با این حال اگر روف گاردن و دیوار سبز در ساختمان های شهر به وفور استفاده شود، شاهد کاهش چند درصدی آلاینده های هوا خواهیم بود.

گیاهان می توانند دی اکسید کربن تولیدی توسط ماشین ها را جذب کرده و به جای آن اکسیژن بسازند. همین امر نشان می دهدکه در آینده این طرح ها گسترش بیشتری پیدا می کند و شرایط خوبی را برای آب و هوای شهری ایجاد خواهد کرد.

بیشتر شدن فضای مفید ساختمانی

قسمت پشت بام در اکثر اوقات بدون کاربرد باقی می ماند در صورتی که یک فضای بزرگ با متراژ بالا است. همین مورد طراحان را به فکر انداخت تا برای پشت بام ایده مناسبی اجرا گردد. زمانی که شما یک روف گاردن را ایجاد می کنید در واقع یک محل تفریحی شخصی را ایجاد کرده اید.

این بدان معناست که شما بدون اینکه عوارضی به شهرداری بپردازید یک مکان دنج و عالی برای خود فراهم ساخته اید. مسلما همه انسان ها دوست دارند تا از این فرصت خود استفاده ببرند.

با فواید روف گاردن بیشتر آشنا شوید

زیباسازی مناطق اطراف ساختمان

با توجه به طرح های عالی دیوار سبز و روف گاردن،‌ تاثیر زیاد آن ها بر روی زیبایی شهری کاملا مشهود و واضح می باشد. در حال حاضر دیوار سبز در شهرها به خوبی خود را نشان می دهد و حس خوبی را برای بینندگان به دنبال دارد.

همین مزیت سبب شده تا شهرداری ها نیز برنامه های خوبی برای اجرای دیوار سبز داشته باشند. مسلما جدی گرفتن حضور گیاهان در شهر می تواند برای ما نعمات زیادی به همراه داشته باشد.

افزایش قیمت ملک

همانطور که می دانید قیمت یک خانه با توجه به امکاناتی که دارد سنجیده می شود. داشتن دیوار سبز و روف گاردن تاثیر زیادی بر روی قیمت نهایی ملک خواهد داشت. اگر دوست دارید که ارزش خانه خود را بالاتر ببرید، یکی از این راه ها اجرای روف گاردن است.

امروزه اکثر ساختمان های لوکس برای افزایش قیمت خود از روف گاردن بهره می برند. چنانچه در بحث ساخت و ساز فعال هستید این گزینه می تواند سودآوری خوبی برای شما داشته باشد.

محافظت از ایزولاسیون بام

معمولا برای ایزولاسیون پشت بام از ایزوگام استفاده می شود که در برابر عوامل محیطی مانند برف و باران مقاوم است. با این حال ایزوگام نیز عمر مفید مشخصی دارد و پس از چند سال کیفیت اولیه خود را از دست می دهد. چنانچه شما یک روف گاردن در خانه خود ایجاد کنید، میزان فرسودگی ایزولاسیون بام تا سه برابر کاهش پیدا می کند.

این به معنای صرفه جویی بیشتر در آینده است و می تواند بخش زیادی از هزینه های احتمالی را کاهش دهد. تمامی این مواردی که گفته شد می توانند دلیل خوبی برای اجرای روف گاردن باشند.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن