انواع گل‌های رونده روی دیوار سبز

انواع گل‌های رونده روی دیوار سبز

اگر که شما نیز به استفاده از روف گاردن و دیوار سبز علاقه‌مند هستید به حتم دوست دارید سرتاسر دیوارهای خانه‌تان سبز باشند. گیاهان مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در ساخت و تزئین دیوار سبز استفاده کرد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به معرفی انواع گل‌های رونده روی دیوار بپردازیم، گل‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها جلوه‌ی بهتری به خانه‌ی خود ببخشید.

انواع گیاهان و گلهای رونده

یکی از بهترین گیاهان برای استفاده در دیوار سبز و پوشش دهی گیاهان رونده می‌باشند. چرا که این گیاهان به صورت آویز و یا چسبیده به دیوار توانایی رشد دارند. یکی از از ویژگی‌های اصلی این نوع گیاهان را می‌توان بالا رونده بودن دانست. این گیاهان به راحتی می‌توانند به مسیر مورد نظر شما هدایت شوند، فقط کافیست مسیری برای آن‌ها تعیین کنید، چرا که ساقه‌های گیاه رونده، انعطاف لازم رو برای رشد در مسیر دلخواه شما دارند. شما با استفاده از این نوع گیاهان قادر هستید تا یک جنگل مینیاتوری کنترل شده را در فضای داخلی یا بیرون از ساختمان ایجاد کنید.

انواع گل‌های رونده روی دیوار سبز

شرایط مورد نیاز برای انتخاب گیاه برای دیوار سبز

برای انجام رشد و نمو، هر گیاهی نیاز به شرایط خاصی دارد، به همین علت نمی‌توان از هر گیاهی برای ساخت دیوار سبز استفاده کرد. انتخاب گیاهان برای انجام این مورد نیازمند انجام تحقیق و بررسی شرایط مختلفی می‌باشد. این کار نیازمند تحقیق و کسب دانش است زیرا گروهی از آن‌ها برای محیط‌های داخلی و گروهی در فضای باز قابل رشد و تکثیر هستند. برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید باید به بافت، رنگ و میزان آب و نور موردنیاز گیاهان توجه کنید. شرایط مختلفی وجود دارند که باعث می‌شود شما بتوانید گیاهی را برای اینکار انتخاب کنید که در این بخش به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

  •  طیف رنگی برگ‌ها و گل گیاه
  •  نگهداری و هرس کردن گیاه
  • میزان حساسیت به باد
  •  نور موردنیاز برای رشد گیاه دیوار سبز
  •  آبیاری گیاه دیوار سبز
  •  شرایط آب و هوایی گیاه دیوار سبز
  •  مقدار خاک موردنیاز برای رشد گیاه
  •  دمای موردنیاز برای رشد گیاه

انواع گل‌ها رونده بر روی دیوار

در این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی گیاهانی بپردازیم که مناسب استفاده در دیوار سبز هستند و به راحتی رشد می‌کنند. برای خرید و سفارش انواع روف گاردن و دیوار سبز می‌توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.

انواع گل‌های رونده روی دیوار سبز

یاس

در نگاه اول ممکن که گیاه یاس را یک گیاه بیرونی بدانید، اما در اصل خیلی از انواع یاس را می‌توان در درون خانه پرورش داد. یاس یکی از انواع گیاه‌هایی است که اگر آن را در قسمتی از خانه قرار دهید و چند ساعت آفتاب مستقیم به آن تابش داشته باشد، به خوبی رشد خواهد کرد. اما در انتخاب این گونه از یاس باید دقت کنید چرا که با توجه به محل زندگی شما نیاز آن متغییر می‌باشد. اگر در منطقه یا شهری با آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، یاس صورتی یکی از گونه‌هایی است که می‌توانید پرورش دهید. همچنین در مناطق استوایی نیز می‌توان انواع مختلفی از گل یاس را در خانه پرورش داد.

پتوس

یکی از بی‌نیاز و بی‌توقع‌ترین گیاه‌های رونده را می‌توان پتوس دانست. گیاهان خانواده پتوس از آسان‌ترین گیاهان خانگی برای پرورش هستند و اکثر آن‌ها بدون نیاز آنچنان نور مستقیم هم به خوبی رشد و نمو خواهند کرد. به علت سادگی در پرورش و بزرگ کردن آن پتوس گیاهی عالی برای تازه کارهایی است که از پرورش گل و گیاه ترس دارند.

انجیر چسب

این گیاه رونده که رشد بسیار کندی نیز دارد، دارای برگ‌هایی کوچک و چرمین است که در قالب رنگ سبز تیره رخ بسیار زیبایی دارند. این گیاه با رشد قوی، چسبنده و شاخسار متراکم آن به هر سطحی می‌چسبد و از آن بالا می‌روند. همچنین باید این نکته را در ذهن داشته باشید که آبیاری زیاد برای این گیاه مضر می‌باشد.

سینگونیوم

سینگونیوم یکی از باشکوه ترین گیاه‌های این فهرست می‌باشد که علاقه‌ی زیادی به نور زیاد دارد. همچنین شما باید سعی کنید که به صورت ممتد به این گیاه آب دهید. خاک این گیاه نیز باید در بین دو آبیاری خشک شود در غیر این صورت ریشه آن خواهند پوسید.

هویا

شاخه‌های زیبا گل هویا که به مانند چرم و گل‌های خوشبو هستند، می‌توانند به کل محیط خانه‌ی شما را عوض کنند و محیط خیره کننده‌ای را در روبه‌روی شما قرار دهند. یکی از مزیت‌های اصلی این گل، نیاز آبیاری کم است که باعث می‌شود اگر هر از گاهی آب دادنش را فراموش کنید، مشکلی وجود نداشته باشد. پس این گیاه برای افرادی که در آبدهی مشکل دارند، بسیار عالی است. همچنین قابل توجه است که شاخسار رونده این گیاه حدود ۳۰ سانتی متر رشد خواهد کرد.

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم بتوانید انتخاب خود را در مورد گیاه مورد نظر خود قطعی کنید. همچنین در وبسایت ما می‌توان به مشاهده انواع مختفلف روف گاردن و دیوار سبز بپردازید و اگر مایل بودید، برای اجرای دیوار سبز برروی روف گاردن خود  از صفحه تماس باما با متخصصان کارن روف در ارتباط باشید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن