انواع سنگ های محوطه سازی

Landscaping

هیچ اهمیتی ندارد که حیاط خانه، باغ یا ویلای شما چه اندازه بوده و در چه مکانی واقع شده است. در هر صورت باید به فکر کف‌سازی و محوطه سازی آن باشید. این روزها سنگ‌ ها به جایگاه بسیار خوبی در حوزه محوطه سازی دست یافته‌اند. هر چند زمانی که صحبت از انواع سنگ به میان می‌آید، اولین گزینه‌ای که در ذهن افراد شکل میگیرد، سنگ ریزه است! هر چند تصور اشتباهی نیست اما در دنیای پیشرفته امروزه، انواع مختلفی از سنگ‌ها وجود دارد که می‌تواند رنگ و لعاب و بافتی جذاب‌تر به محیط ببخشد. چه بسا که ترکیب آنها با گل‌ها و گیاهان، باغی زیباتر و دلنشین تر را به وجود آورد.
اگر خواهان بکارگیری سنگ برای محوطه سازی باغ یا ویلای خود هستید، توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله همراه باشید. در نظر داریم انواع مختلف سنگ های محوطه سازی را خدمت شما معرفی کنیم. البته میتوانید با مراجعه به بخش تماس باما به طور مستقیم با طراحان و متخصصان گروه کارن روف ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار دهند. با این حال اما مطالعه این مقاله خالی از لطف نیست!

Landscaping stones

زیبایی بیشتر با کمک سنگ‌ها

تاکنون محو زیبایی باغ‌های سنگی شده‌اید؟ این دسته از باغ‌ها از زیبایی خاصی برخوردارند، به گونه ای که طراحی آنها یک راه حل ایده‌آل برای پوشاندن کف به حساب می‌آید. هر چند با گذشت زمان؛ نیاز به تعویض آنها احساس می‌شود اما اگر به درستی نگهداری شوند، تا مدت‌ها میتوان از زیبایی که به محیط می‌بخشند لذت برد.
در حال حاضر سنگ هایی که با هدف محوطه سازی مورد استفاده قرار میگیرند، انواع مختلف دارند. به گونه‌ای که هیچکدام به یکدیگر شباهت ندارند. درواقع زمانی که قصد طراحی باغ و محوطه سازی را دارید، باید به علایق شخصی خود رجوع کنید و همچنین نیازتان را اولویت قرار دهید. باید بدانید کدام یک از آنها میتواند نیاز شما را برآورده سازد.

قبل از اینکه به سراغ انواع سنگ محوطه سازی بروید؛ بیایید کمی از ویژگی‌های سنگ مورد نظر بدانید.
بیایید کمی بیشتر از انواع سنگ های محوطه سازی بدانید.
از دوام بالایی برخوردار باشد.
با محیط باغ یا ویلا سازگار باشد.
سنگ فرش های حیاط به دلیل قرار گرفتن در مقابل عوامل جوی خصوصا سرما و یخبندان باید مقاومت بالایی داشته باشند.
از جنس آهک نباشند.
رگه‌های خاکی در آنها دیده نشود.
سنگ فرش ها به دلیل قرارگرفتن در فضای باز، خصوصا در هوای سرد، برفرو باران و حتی شستشو لیز می شوند. پس سنگی میتواند مناسب باشد و نیاز شما را برآورده کند که سطح آن زبر و دارای اصطکاک باشد.

Landscaping

انواع سنگ های محوطه سازی کدام است؟

تا اینجای مقاله درباره اهمیت سنگ ها و تاثیر بسزایی که بر محیط میگذارند توضیحاتی خدمت شما ارائه شد. اما مسئله اینجاست؛ امروزه انواع مختلفی از سنگ های محوطه سازی در بازار وجود دارد که براساس دوام، زیبایی و مقاومت دسته بندی می شوند. البته قیمت هر یک نیز با دیگری متفاوت است. برای استفاده از آنها نیاز دارید تا نسبت به هرکدام  اطلاعات کاملی را بدست آورید. بیایید کمی بیشتر بدانید.

*سنگ مرمریت

سنگ مرمریت اکثریت به عنوان یک مصالح ساختمانی شناخته می‌شود اما شهرت و استفاده از آن هم جهانی بوده و هم بی‌انتها. اگر بخواهیم به تاریخچه استفاده از آن نگاهی بیاندازیم باید به هزاران سال پیش برگردیم.
سنگ مرمریت همچون سنگ مرمر و به همان اندازه متراکم است. از همین‌رو از آن به عنوان یک سنگ سنگین و سخت با یک بافت ملایم نام برده می شود. بهره گیری از این سنگ در مکان‌هایی که امکان یخبندان و سرما وجود دارد، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

*سنگ گرانیت

این سنگ را باید از انواع سنگ ساختمانی بدانید که کیفیت و دوام بالای آن زبانزد خاص و عام است. از همین رو بهره گیری از آن برای حیاط و محوطه سازی ویلا میتواند گزینه مناسبی باشد. چه بسا که در برابر تغییرات دمایی نیز مقاومت بالایی دارد.

*سنگ تراورتن

به عقیده بسیاری از متخصصان و فعالان و معماران و طراحان، سنگ تراورتن از جمله بهترین گزینه‌ها برای کف‌سازی است. این سنگ نسبت به آهک از نفوذپذیری پایین‌تری برخوردار بوده و در برابر سرما و گرما مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. هرچند اگر امکان تردد بسیار بالا در مکان مورد نظر وجود دارد، توصیه میشود این نوع سنگ را نصب نکنید. سنگ های مرمریت یا گرانیت گزینه های بهتری هستند.

*سنگ فرش ها

سنگ فرش‌ها درواقع تعیین کننده استحکام زمین نسبت به باران و برف هستند. از طرفی آنها به راحتی آب خود را از خود عبور داده و مشکلات عبور و مرور را برطرف می کنند. در این میان باید یادآور شویم که قرار نیست شما به تنهایی در حیاط قدم بزنید، مطمئنا بچه‌ها بازی میکنند و به دوچرخه سواری میپردازند. پس در انتخاب سنگ فرش دقت داشته باشید.
باید بگوییم که سنگ فرش ها نیز امروزه در دسته بندی های مختلفی قرار میگیرند. از جمله آنها میتوان به سنگ فرش‌های آجری، سنگ فرش گرانیتی، سنگ فرش با سنگ ریزه، سنگ فرش با سنگ آهک، سنگ فرش با بتن و سنگ فرش با سنگ لوح. شما میتونید براساس نیاز خود به سراغ هرکدام از آنها بروید.

Landscaping

آیا در شناسایی نیاز خود کمی دچار مشکل شده‌اید؟ خوشبختانه گروه کارن روف تیم مشاوره‌ای متشکل از طراحان و فعالان این حوزه را ترتیب داده تا در این مسیر همراه شما بوده تا راهنمایی های دقیق و کاملی را به شما ارائه دهد.

نتیجه گیری

این روزها انواع مختلفی از سنگ های طبیعی در دنیا دیده می‌شود که میتوان از آنها به جهت طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا استفاده نمود. چه بسا که هرکدام با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جلوه‌ای خاص و زیبا به حیاط منزل شما می‌بخشند. در این مقاله ما تلاش کردیم تا شما را با انواع سنگ های محوطه سازی آشنا کنیم. با این حال اما ممکن است سوالاتی ذهن شما را به خود مشغول کرده و یا ابهاماتی به وجود آمده باشد. از همین رو توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان گروه کارن روف آماده‌اند تا به شما در این مسیر کمک نمایند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن