استفاده از پنل خورشیدی در روف گاردن

استفاده از پنل خورشیدی در روف گاردن

تا چه اندازه در رابطه با پنل خوردشیدی آشنایی دارید؟ آیا میدانید که میتوان از آن در روف گاردن دیوار سبزنیز استفاده نمود؟ با توجه به فراگیر شدن استفاده از روف گاردن در ساختمان های تهران و شهرستان ها، استفاده از این پنل ها میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد. جالب اینجاست که این پنل ها توانایی ذخیره انرژی خورشید را نیز دارند. چه چیزی میتواند بهتر از این باشد؟ از این مساله حتی میتوان هم برای تولید برق و هم برای اهداف و کاربردهای گرمایشی نیز استفاده نمود. علاوه بر موارد گفته شده می توان با ایجاد فاصله کافی میان لایه ها، نور خورشید و آب باران کافی را به گیاهان رساند. در نتیجه امکان نگهداری از آن ها آسان تر می شود. اگر قصد بهره گیری از این پنل ها را دارید، توصیه داریم به بخش تماس باما مراجعه کنید. هر چند در ادامه به معرفی کامل آنها خواهیم پرداخت.
با ما همراه باشید.

عملکرد پنل خورشیدی

عملکرد پنل های خورشیدی به دمای پنل ها و دمای هوای محیط بستگی دارد. قانون کلی آن بدین صورت است است که هرچه پنل گرم‌تر باشد، عملکرد آن نیز کمتر می شود. در حقیقت پنل‌ها به خاطر حضور در مقابل تابش مستقیم نور خورشید به طور قابل توجهی گرم می‌شوند. حال اگر در پشت بام های معمولی با سنگ ریزه و متخلخل باشد این گرم شدنه بیشتر است. اما اگر پنل های خورشیدی را در ترکیب با دیوار سبز و روف گاردن قرار دهیم این گرم شدن به نسبت کاهش یافته و کارایی پنل افزایش می یابد. دلیل آن اثر خنک کننده به دلیل تبخیر سطحی از گیاهان می باشد که به دنبال آن هوای محیط معتدل تر شده و پنل ها خنک تر می مانند.
در روش استفاده از پنل خورشیدی در روف گاردن، قاب های خورشیدی را در فاصله ها مناسب و مشخص قرار می دهند و در ادامه پوشش گیاهی مورد نظر را می کارند.
استفاده از پنل خورشیدی در روف گاردن ایده جدیدی نیست و سال های طولانی است که در کشورهای پیشرفته از آن استفاده می شود. از جمله مزیت های این روش می توان به جلوگیری از هدر رفت انرژی خورشیدی و همچنین ذخیره انرژی برای مواقع ضروری اشاره داشت.
اگر قصد اجرای این روش را در روف گاردن خود دارید، می‌توانید قسمتی از سقف را با پنل خورشیدی بپوشانید. در این صورت برق مورد نیاز برای قسمت بام سبز به راحتی تامین می شود.

استفاده از پنل خورشیدی در روف گاردن

انواع پنل های خورشیدی

1- سیلیکون کریستالین :

این پنل بلوری از سیلیکون (Si) است که در تکنولوژی فتوولتائیک بکار می رود. مهم ترین دلیل استفاده از این پنل ها خلوص است، بدین معنا که با خصلت بالای سیلیکون، توانایی پنل برای تبدیل نور خورشید به برق بیشتر می شود.

2- مونو کریستالین

این پنل ها از یک بلور سیلیکون خالص تشکیل شده اندکه باعث خلوص فتوولتائیک و ظاهر یکنواخت می شود. شکل این پنل ها گرد بوده و و میله های بلور سیلیکون به شکل استوانه ای در پنل موجود اند.
از جمله مزایای این پنل بازده بالا و همچنین نیاز به فضای کمتر می باشد. عمر متوسط این پنل ها حدود ۲۵ سال است. همچنین این پنل ها در مقایسه با صفحات خورشیدی لایه نازک توانایی تولید 4 برابر انرژی الکتریکی بیشتر دارند.
در نگاه جامع پنل های خورشیدی مونو کریستالین کارآمد ترین و محبوب ترین مدل از پنل های خورشیدی می باشند.

3- روبان رشته ای

در این مدل چندین نوار کریستالین سیلیکون تولید می شوند که سیم های مقاومت را با دمایی بالا داخل سیلیکون مذاب کشیده می کشند تا روبان ها ساخته شوند. از جمله مزایای این مدل هزینه تولید پایین و استفاده آسان می باشد.

4- پلی کریستالین

این پنل از تعدادی کریستال سیلیکون خالص تشکیل شده که ترکیب آن ها با هم یک سلول خورشیدی مستطیل شکل را می سازد. این مدل از مونو کریستالین ارزان تر است اما بازده آن نیز کمتر می باشد.
از جمله مزایای این پنل تحمل گرمای کم است که در نتیجه عملکرد آن را بالا برده و دیر تر خراب می شود. این مدل مقرون به صرفه با کارایی بالا و فضای کم می باشد.

استفاده از پنل خورشیدی در روف گاردن
جمع بندی
انرژی خورشیدی یکی از انرژی های تجدید پذیر است که در صورت دانش کافی می توان در زندگی روزانه از آن به جای انرژی ها تجدید ناپذیر استفاده کرد.
یکی از راه های استفاده از انرژی خورشیدی نصب پنل های خورشیدی در روف گاردن می باشد. به دلیل محیط سبز روف گاردن و هوای معتدل و مرطوب به دلیل وجود گیاهان و خنک بودن، روف گاردن ها مناسب ترین محل برای نصب پنل های خورشیدی می باشند.
در این مسیر برای نصب پنل خورشیدی روف گاردن، میتوانید با کارشناسان و متخصصان کارن روف ارتباط برقرار کنید. آنها راهنمایی های کامل و دقیقی را در این مسیر در اختیار شما قرار خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست به بخش تماس باما بروید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن