استخر روف گاردن

استخر روف گاردن

این روزها با توجه به تغییر و تحولاتی که در سبک ساختمان سازی و خصوصا علایق عموم مردم ایجاد شده، داشتن  محوطه ای بزرگ برای طراحی و اجر محوطه سازی ،دیوار سبز و یا حتی  طراحی وساخت آب نما استخر در روف گاردن خود  خیلی تخیلی و دور از انتظار نیست! چه بسا که هم اکنون بسیاری از برج های تهران و شهرهای دیگر، از چنین امکاناتی بهره میبرند. پس اگر میخواهید استخر روف گاردن فوق العاده زیبا و البته کاربردی داشته باشید، توصیه داریم در ادامه این مقاله همراه ما باشید. نکاتی را ذکر می کنیم که به شما در یک انتخاب درست کمک می کند.

شرایط ساخت استخر روف گاردن

بسیار پیش آمده که افراد تمایل دارند استخری بای خود داشته باشند اما فضای مناسب و کافی در حیاط ندارند. برای حل این مشکل می توان از ایده های نو کمک گرفت. امروزه امکان ساخت استخر بر روی پشت بام منازل ایجاد شده اما باید شرایط و نکاتی را پیش از احداث بررسی کرد.
استخر های احداثی بر روی پشت بام که همان استخر روف گاردن می باشند، شرایطی متفاوت تر از استخر های زمینی و در حیاط دارند. این تفاوت ها فقط مربوط به تجهیزات مورد استفاده و تفاوت نصب آن ها نیست و شرایط مختلفی باید به صورت مهندسی بررسی شود.

استخر روف گاردن

چه عواملی در ساخت استخر روف گاردن اهمیت دارند؟

پیش از احداث و ساخت استخر بام سبز باید موارد مختلفی را بررسی کنید و بسنجید که آیا این کار امکان پذیر است یا خیر. از جمله سوالاتی که باید پاسخ داده شود و مورد بررسی قرار گیرند می توان به موارد زیر اشاره داشت :آیا منزل من تحمل وزن یک استخر را در روف گاردن دارد؟

آیا ساختمان در برابر نشت آب نفوذ ناپذیر است؟ آیا همسایگان از این امر مطلع هستند و با آن موافق می باشند؟ در صورت بروز حادثه آیا بیمه خسارات را متقبل می شود ؟
و مواردی از این قبیل
هنگامی که سخن از تحمل وزن استخر می شود منظور تحمل وزن آن حجم از آب است که استخر در خود نگه می دارد. این میزان به توان ساختمان و سازه های آن بستگی دارد. برای بررسی این منظور باید از یک مهندس و متخصص در این زمینه کمک گرفت تا توان ساختمان و شرایط لازم را بسنجد.
پس از بررسی این موارد و اطمینان از امکان احداث استخر روف گاردن، باید به فکر یک محفظه دو جه داره باشید که مانع نشت آب باشد.

شرایط ساخت استخر روف گاردن

از جمله شرایطی که لازم است برای ساخت استخر روف گاردن موجود باشد، صاف و یک دست بودن سطح پشت بام است. این سطح باید صاف باشد و همچنین به اندازه ای بزرگ باشد تا بتوان استخر را در آن ساخت.
مورد بعدی توجه به آب و هوای منطقه است و احداث روف گاردان در مناطق خیلی سرد که بیشتر فصول سال دارای برف و باران می باشند کار عقلانی نیست. زیرا هم در این صورت استخر قابل استفاده نیست و هم به دلیل شرایط هوایی آب درون آن یخ می زند که حادثه آفرین است.

نگهداری از استخر روف گاردن

پس از بررسی شرایط برای ساخت استخر روف گاردن و احداث آن، باید به نگهداری و یا تعمیرات استخر خود بپر دازید. در حالت کلی مراقبت از استخر روف گاردن مانند ساید استخر ها می باشد. برای این کار به یک فیلتر برای تمیز نگه داشتن آب و همچنین تمیز کردن آن از موارد خارجی مانند برگ و زباله و… نیاز دارید.
اگر از یک سیستم اتوماتیک برای امر تصفیه آب استخر روف گاردن خود استفاده کنید این مراحل به طور اتوماتیک انجام می شوند و دیگر نیازی به انجام امور به صورت دستی نیست.
اگر خودتان قصد تمیز کردن استخر با مواد شیمیایی و گندزدا دارید حتما موارد ایمنی را رعایت کنید و پیش از انجام کار از نحوه کار با هرکدام به طور کامل اطلاعات کسب کنید.

استخر روف گاردن

هزینه ساخت استخر روف گاردن

هزینه ساخت استخر روف گاردن بسته به نوع ساختمان و مقاومت ان و تغییراتی که می خواهید برای این کار در ساختمان خود ایجاد کنید بستگی دارد. از همین رو نمیتوان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت. با توجه به اینکه قیمت مصالح و تجهیزات مورد استفاده هر روزه روند صعودی به خود میگیرند. از همین رو کارشناسان ما اعلام هزینه نهایی را به پس از بررسی دقیق و البته نیازسنجی موکول می کنند.
با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان از صفحه تماس با ما  با کارشناسان کارن روف در ارتباط باشید.
جمع بندی:
اگر قصد ساخت استخر روف گاردن در پشت بام خود دارید باید موارد مختلفی را از قبیل توان ساختمان و شرایط آب و هوایی بررسی کنید .به طور کلی یک استخر روف گاردان در کنار دیوار سبز نمایی بسیار زیبا در روف گاردن دارد .

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن