آبیاری قطره ای دیوار سبز

آبیاری قطره ای دیوار سبز

آبیاری قطره ای دیوار سبز، مایه حیات گیاهان

افزایش اهمیت فضای سبز مدرن در جوامع امروزی، سبب بهره گیری افراد از حداقل فضا برای ایجاد گل و گیاه شده است. دیوار سبز یکی از سازه های زیبا، کم حجم و جذاب است که امکان رشد و نگهداری گیاهان مختلف در ساختمان ها را فراهم می‌کند. حفظ، نگهداری و آبیاری صحیح Green Wall، دغدغه افراد علاقمند به پرورش گل و گیاه در فضای مدرن است؛ بنابراین اتخاذ روش آبیاری صحیح، مانند آبیاری معمولی، آبیاری قطره ای دیوار سبز به صورت عادی و هوشمند برای حفظ کیفیت گیاهان بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی، روش های آبیاری مذکور به طور استاندارد و با حداقل آب موجود، آبیاری را انجام می‌دهند.

آبیاری قطره ای دیوار سبز

آبیاری قطره ای دیوار سبز

آبیاری صحیح دیوار سبز در رشد، سرسبزی و دوام گیاهان بسیار تأثیر گذار می باشد. روش آبیاری قطره ای دیوار سبز با بهره گیری از امکانات مدرن، متناسب با نیاز گیاه، آبیاری را انجام می‌دهد. علاقمندان به کار کشاورزی و فضای سبز مدرن، طی سالهای اخیر سیستم آبیاری قطره ای را ابداع نموده اند.

آبیاری قطره ای در دو نوع معمولی و هوشمند اجرا می شود. سیستم اتوماتیک با استفاده از تجهیزات آبیاری نوین و هوشمند، نیاز گیاه به آب، میزان آب مصرفی و زمان آبیاری را معین می‌نماید. از طرفی دیگر، بهره گیری از تجهیزات هوشمند در آبیاری قطره ای علاوه بر هزینه ی مالی بالا، مراحل نصب دشواری دارد. نکات مهم در آبیاری قطره ای هوشمند دیوار گیاهان شامل موارد زیر می باشند.

  •  انتخاب منبع آب:

تعیین منبع آب یکی از مراحل اساسی در طراحی و ساخت سیستم آبیاری است. به طور معمول، تعیین مخزن آب برای سیستم آبیاری قطره ای توصیه می‌شود؛ اما در صورت نبود مخزن آب مجزا، سیستم به شیر آب شهری متصل می‌گردد. منبع اختصاصی به طور معمول از آب باران یا آب چاه تغذیه می‌کند. انتخاب منبع مناسب سبب اطمینان افراد از تأمین آب سیستم می‌گردد.

  • تجهیزات آبیاری قطره ای:

با توجه به اینکه آبیاری دیوار مذکور به نوع و ساختار گیاه بستگی دارد، تجهیزات متناسب با نوع گیاه و نوع دیوار انتخاب می شوند. آبیاری قطره ای دیوار علاوه بر سیستم کنترل آبیاری و سیستم کود دهی، از فیلتر ها، موتورها و شیرهای مختلف تشکیل می‌شود.

موتورهای اختصاصی دارای تایمر، به صورت خودکار و بدون نیاز به کنترل، برحسب نیاز گیاه، آبیاری را تنظیم می کنند. فیلترهای مورد استفاده در سیستم از ورود رسوبات و ناخالصی های آب به درون لوله های آبیاری جلوگیری می نمایند. اتصال و نصب تجهیزات مذکور، پیش از انتقال گیاهان به دیوار، انجام می شود.

  • فشار آب:

هنگام تعیین مخزن آب باید به میزان فشار آب نیز توجه نمود. فشار آب پایین در آبرسانی به تمام بخش های دیوار صحیح عمل نمی‌کند. از این رو توجه به فشار آب بسیار حائز اهمیت می باشد.

  •  سیستم عایق:

با توجه به اینکه، تمام تجهیزات و لوازم مورد استفاده در سیستم آبیاری با آب سروکار دارند باید از لوازم عایق رطوبت و ضد آب بهره گرفت. عدم اطمینان از عایق بودن سیستم، در گذر زمان سبب زنگ زدگی و پوسیدگی بخش های مختلف دیوار و سیستم خواهد شد.

  •  تست سیستم:

نصب و تست سیستم قبل از انتقال گیاهان به دیوار، سبب رفع اشتباهات و خطاهای احتمالی در راه اندازی آبیاری می‌گردد. با توجه به اینکه، تعمیر و تغییر سیستم پس از انتقال گیاهان کاری طاقت فرسا است، تست اولیه از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد.

آبیاری قطره ای دیوار سبز

انواع روش های آبیاری دیوار سبز

علاوه بر آبیاری قطره ای دیوار سبز روش های دیگری مانند آبیاری دستی و آبیاری معمولی نیز قابل اجرا می باشد. برخلاف باور عموم آبیاری دستی دیوار سبز، امری دشوار و طاقت فرسا است. در ادامه به شرح روش های آبیاری می پردازیم.

  •  آبیاری دستی:

علاقمندان به گل و گیاه، آبیاری دستی دیوار گیاهان را بر روش های دیگر ترجیح می‌دهند؛ اما این روش علاوه بر زمان بر بودن، از دقت بسیار پایینی برخوردار است. تعداد زیاد گلدان ها، ارتفاع دیوار و عدم تشخیص صحیح نیاز گلدان به آبیاری، از معایب آبیاری دستی می باشند.

  •  آبیاری قطره ای معمولی:

در این روش با بهره گیری از لوله ها و اتصالات اولیه، تمام سیستم را لوله کشی نموده و در کنار هر گلدان یک خروجی آب تعبیه می‌کنند. سیستم با اتصال به مخزن آب، آبرسانی به گلدان را انجام می‌دهد. این روش تلفیقی از آبیاری دستی و مدرن می باشد. آبیاری گیاهان روف گاردن اغلب بدین صورت انجام می‌شود.

  •  آبیاری قطره ای هوشمند:

بهره گیری از موتور ها و تایمرهای مختلف در آبیاری قطره ای هوشمند، آبیاری گلدان ها بدون دخالت انسان و متناسب با میزان رطوبت خاک و نیاز گیاه انجام می‌شود. این روش در آبیاری روف گاردن نیز قابل اجرا است.

آبیاری قطره ای بهترین گزینه برای آبیاری گیاهان دیوار سبز است زیرا  با کمتر مصرف کردن آب بهترین باز خورد را نسبت به بقیه روش ها دارد،چنانچه قصد اجرای دیوارسبز دارید ونگران سلامت گیاهان هستید کارن روف بهترین راهکار پیشروی شما قرار می دهد.کافیست با شماره: ۰۲۱۷۲۴۵۴تماس بگیرید ،تا کارشناسان مجموعه شمارادر این عمر کمک کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

دیگر نوشته ها

نظراتتان را با ما درمیان بگذارید

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

©طراحی و بهینه سازی سایت توسط اینتن